Voor mijn project (een 356 c of sc uit 63) heb ik een 616-33-1 blok staan. deze zit nog helemaal in elkaar en de meters van de brandweer zaten er nog aan vast (74 uur gedraaid). ik ga deze helemaal reinigen (natuurlijk binnen en buitenkant) en daarna weer in elkaar zetten. ik begreep al dat de zuigerveren moeten worden vervangen, ook ga ik er 40PII carbs op zetten en een nette uitlaat (weet nog niet of het een BAS uitlaat word of een originele c uitlaat die ik nog heb liggen).
Kunnen jullie me antwoord geven op een of meerdere van de volgende vragen:
1) is het vervangen van de nokvolgers ook essentieel is als ik de porsche niet ga gebruiken voor het echte racewerk?
2) zit er in deze motorblokken een gewone krukas of een uitgebalanceerde (zoals in alle latere 356 en 912 blokken)
3) welke nokkenas zit er in deze motor? een snellere of gewone.
4) welke koppen zaten meestal op deze motoren? (grootte van de kleppen zijn wel interessant om te weten)
5) kan/ durft iemand een voorspelling te doen als het gaat om vermogen als ik de 616-33-1 industriemotor uitrust met goed gereviseerde 40PII carbs, nieuwe zuigerveren en nieuwe uitlaat? (1620 cilinder inhoud zal de compressie naar beneden halen dus een minder warme motor

alvast bedankt voor jullie antwoorden
vriendelijke groet Jochum