1.) Onder aan het dashboard (links van het stuur, "tussen" slot en stuurwiel) zit bij ons een schakelaar (druk) .. iemand een idee waarvoor deze is? ik zal hier een foto maken
2.) hoe kan ik de olietemperatuur goed laten aangeven (6V systeem) dus alles uitbouwen en proberen, hoe kan ik de armatuur aanpassen?
3.) welke bouten hebben wij nodig voor de bagage drager achter op de klep (M6 x 70?) Inmiddels erachter: het zijn M8 x 70 dank jullie wel - mijn rek ziet erop met heel veel patina (lees: nog niet nieuw laten verchromen
4.) hoe krijg ik de chroomkappen over de uitlaat en door de bumpers - ik zal de bumper eraf halen en deze plaatsen
ik heb nog meer maar dat is voor het eerste genoeg, denk ik ...
groetjes Helge
schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
- tikra
- Posts: 167
- Joined: 04 Sep 2012 06:01
- Location: The Netherlands
- Contact:
schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
Last edited by tikra on 21 Sep 2012 11:48, edited 1 time in total.
Porsche 356 BT5 04/12/59 ruby red (6005)/ black (San Diego) plate "REDMAXX"
Porsche 356 C 1964 bali blue
Porsche 356 C 1964 bali blue
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
3) zeker M6, maar soms moeilijk om te bevestigen omdat er veelal verf in moer zit
lengte : volgens mij afhankelijk van type rekje
en voor mij nog altijd ontbrekend : de speciale afstandbussen (met ringetje aan kant van bagagerekje)
momenteel dus maar 4 x 2 hedendaagse bussen (ik denk 30 mm lang)
lengte : volgens mij afhankelijk van type rekje
en voor mij nog altijd ontbrekend : de speciale afstandbussen (met ringetje aan kant van bagagerekje)
momenteel dus maar 4 x 2 hedendaagse bussen (ik denk 30 mm lang)
Stefan
- E10
- Moderator
- Posts: 2474
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
1) bedoel je aan de onderkant van het dashboard, dus op de omgevouwen rand en van de voorkant niet te zien? Bij een A zit daar een 6V accessoire aansluiting. Ik weet niet of de andere types dat ook hebben od dat een vorige eigenaar daar iets gemonteerd heeft.
2) Door een goed werkende olietemp sensor en dito meter icm goede bedrading en massa.
4) Wederom alleen ervaring met A. Bij een A is (volgens mij) het meest handige om de uitlaatpijpjes eraf te laten/halen en dan de bumper met daarop de verchroomde rozetten te monteren. Vervolgens weer de pijpjes monteren.
2) Door een goed werkende olietemp sensor en dito meter icm goede bedrading en massa.
4) Wederom alleen ervaring met A. Bij een A is (volgens mij) het meest handige om de uitlaatpijpjes eraf te laten/halen en dan de bumper met daarop de verchroomde rozetten te monteren. Vervolgens weer de pijpjes monteren.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
1.) Zat daar niet de schakelaar voor een elektr. schuifdak als je dat had ??
2.) Sensor in kokend water houden, midden van de schaal is 100 gr.C,212 gr. F.
3.) Mijn (ex) rek zat vast met 4 bouten M8x70.
4.) Met de bumper er af de chroompijpjes een beetje platknijpen, van achter in de roset steken en vastmaken, dan bumper er op. Volgens mij heb ik destijds een extra lip aan de chroompijpjes gelast om ze vast te zetten.
Jan.
2.) Sensor in kokend water houden, midden van de schaal is 100 gr.C,212 gr. F.
3.) Mijn (ex) rek zat vast met 4 bouten M8x70.
4.) Met de bumper er af de chroompijpjes een beetje platknijpen, van achter in de roset steken en vastmaken, dan bumper er op. Volgens mij heb ik destijds een extra lip aan de chroompijpjes gelast om ze vast te zetten.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- tikra
- Posts: 167
- Joined: 04 Sep 2012 06:01
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
E10 wrote:1) bedoel je aan de onderkant van het dashboard, dus op de omgevouwen rand en van de voorkant niet te zien? Bij een A zit daar een 6V accessoire aansluiting. Ik weet niet of de andere types dat ook hebben od dat een vorige eigenaar daar iets gemonteerd heeft.
Ja het zit aan de onderkant (de omgevouwen kant).
2) Door een goed werkende olietemp sensor en dito meter icm goede bedrading en massa. -ik heb ook nog een oliedruk meter in de auto zitten (onder het dashbord in het midden) - er was ooit een koperen lijding gelegd - heeft hier iemand kennis van dergelijk equipement? Zal later nog een foto bijvoegen.
4) Wederom alleen ervaring met A. Bij een A is (volgens mij) het meest handige om de uitlaatpijpjes eraf te laten/halen en dan de bumper met daarop de verchroomde rozetten te monteren. Vervolgens weer de pijpjes monteren.
Porsche 356 BT5 04/12/59 ruby red (6005)/ black (San Diego) plate "REDMAXX"
Porsche 356 C 1964 bali blue
Porsche 356 C 1964 bali blue
- tikra
- Posts: 167
- Joined: 04 Sep 2012 06:01
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
Stefan ,
de originele bussen zijn 60 mm lang. De bouten moeten dus M8 x 70 zijn.
de originele bussen zijn 60 mm lang. De bouten moeten dus M8 x 70 zijn.
Porsche 356 BT5 04/12/59 ruby red (6005)/ black (San Diego) plate "REDMAXX"
Porsche 356 C 1964 bali blue
Porsche 356 C 1964 bali blue
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
tikra wrote:Stefan ,
de originele bussen zijn 60 mm lang. De bouten moeten dus M8 x 70 zijn.
en waar zouden deze nog verkrijgbaar zijn?
M8, klopt, was fout van mij
Stefan
- tikra
- Posts: 167
- Joined: 04 Sep 2012 06:01
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
Ik heb er inderdaad een set voor die van mij, maar ik kan deze misschien ook vervardigen. Zijn er meer geinteresseerde?
Porsche 356 BT5 04/12/59 ruby red (6005)/ black (San Diego) plate "REDMAXX"
Porsche 356 C 1964 bali blue
Porsche 356 C 1964 bali blue
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
ik zag ooit een foto van (originele ?) bussen en daar zat net onder het bagagerek een ring op de bussen, is dat in werkelijkheid, bij die van u ook zo?
ik wil er zeker een setje kopen (tenzij ze meer dan 50 € gaan kosten?)
ik wil er zeker een setje kopen (tenzij ze meer dan 50 € gaan kosten?)
Stefan
- tikra
- Posts: 167
- Joined: 04 Sep 2012 06:01
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
dat zijn volgens mij geen ringen maar bouten om deze los of vast te zetten. Ik zal er de komende dagen naar kijken en eentje meenemen na mijn werk, kijken wat wij kunnen doen. Heeft iemand een idee welk materiaal deze zijn?
mvg Helge
mvg Helge
Porsche 356 BT5 04/12/59 ruby red (6005)/ black (San Diego) plate "REDMAXX"
Porsche 356 C 1964 bali blue
Porsche 356 C 1964 bali blue
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
staal + chroom zoals de rekjes zelf?
Stefan
- tikra
- Posts: 167
- Joined: 04 Sep 2012 06:01
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
Origineel zijn ze staal met chroom, ik heb er nu enkele setjes gemaakt van RVS.
Afmetingen precies als het origineel - maar er zijn kleine verschillen:
a.) rvs (past dus perfect bij de NIEUWE racks (die zijn namelijk volgens mij van RVS)
b.) de moer is gelijmd (in et origineel gelast)
c.) hogte moer (dikte) is iets meer, aangezien ik alleen deze bij der hand had (maar ja dat zie je niet als die geinstalleerd is)
mvg
Helge
Afmetingen precies als het origineel - maar er zijn kleine verschillen:
a.) rvs (past dus perfect bij de NIEUWE racks (die zijn namelijk volgens mij van RVS)
b.) de moer is gelijmd (in et origineel gelast)
c.) hogte moer (dikte) is iets meer, aangezien ik alleen deze bij der hand had (maar ja dat zie je niet als die geinstalleerd is)
mvg
Helge
Porsche 356 BT5 04/12/59 ruby red (6005)/ black (San Diego) plate "REDMAXX"
Porsche 356 C 1964 bali blue
Porsche 356 C 1964 bali blue
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
moer, dat begrijp ik niet goed
ik dacht dat er bussen van 60 mm gebruikt werden
deze plaatst je tussen de grill tegen de moeren vastgelast op motordeksel
dan rekje op deze 4 bussen leggen
en de bouten door de gaten in het rekje en door de bussen tot in de moeren van motordeksel
en alles vastdraaien
Stefan
ik dacht dat er bussen van 60 mm gebruikt werden
deze plaatst je tussen de grill tegen de moeren vastgelast op motordeksel
dan rekje op deze 4 bussen leggen
en de bouten door de gaten in het rekje en door de bussen tot in de moeren van motordeksel
en alles vastdraaien
Stefan
Stefan
- tikra
- Posts: 167
- Joined: 04 Sep 2012 06:01
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: schakelaar (links onder het dashboard) en meer vragen
Hier enkele foto's van de originele (staal verchroomt) en de door mij gefabriceerde RVS:
diameter identiek/ lengte identiek
Uiteraard zou ik nog een paar originele na kunnen maken (dus staal en verchromen en ook nog de juiste moer erop en lassen, nabetwerken, slijpen en dan verchromen) ... maar dat kost echt tijd en is misschien de moeite niet waard.
diameter identiek/ lengte identiek
Uiteraard zou ik nog een paar originele na kunnen maken (dus staal en verchromen en ook nog de juiste moer erop en lassen, nabetwerken, slijpen en dan verchromen) ... maar dat kost echt tijd en is misschien de moeite niet waard.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 356 BT5 04/12/59 ruby red (6005)/ black (San Diego) plate "REDMAXX"
Porsche 356 C 1964 bali blue
Porsche 356 C 1964 bali blue
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest