beste,
ben kort geleden met mijn groene duivel aan het rijden geweest. en ja hoor, bij het links afslaan kon ik aan de reacties van de medeweg gebruikers zien dat zij mijn knipperlicht niet zagen knipperen. dit was ook in de auto (kontrolelampje) te zien. de laatste keer dat ik met mijn knipperlicht op dit forum present was, kon ik (dankzij de tip van knick) weer veilig aan het verkeer deel nemen. knick adviseerde om een stukje aan de onderkant vanhet lampje te solderen.
dus, ik heb het achterlicht los gehaald. ik meet ca 2,8 volt in het huisje. verder valt me op dat de onderkant van het lampje een grijze aanslag heeft. midden in de fitting zit een piemeltje - deze lijkt korter dan het piemeltje aan de rechter kant (daar meet ik ook ca 2,8 volt).
mijn vragen aan jullie zijn: 1.is het achterlicht te repareren? 2. zelf heb ik bij verscheiden onderdelen boeren via internet gekeken om een nieuw achterlicht te kopen - ik kom daar prijzen van 62 euri (parts wise) tot 150 euri (joma) tegen. is er een groot verschil in de achterlichten?
3. welke benadert het origineel het beste? 4 hoe herken ik een origineel achterlicht?
dank voor de moeite!
stefan
hoge noorden
knipperlicht - alweer
-
- E10
- Moderator
Re: knipperlicht - alweer
Stefan,
hoeveel meet je aan de draad? Als je draad ook in de orde van 2,8V afgeeft, dan zit het probleem ergens anders. Mocht de draad aanzienlijk meer volt afgeven dan zou je het achterste buisje met de connector eruit kunnen halen (soldeer los en dan van de binnenkant naar buiten toe persen of tikken met een ronde staaf). Wellicht dat je dan wijzer wordt (vuil, versleten veertje o.i.d).
Ik neem aan dat jij al de schroef connectors hebt? Nieuwe zijn alleen met schroef connectors te krijgen en niet meer met de bullet plug aansluitingen. Ik weet eerlijk gezegd niet of de nieuwe achterlichten (dezelfde) tekst op het tussenschotje hebben staan als de originele. Ik denk dat als je de originele lensen weer erop zet, je weinig verschil zult zien.
hoeveel meet je aan de draad? Als je draad ook in de orde van 2,8V afgeeft, dan zit het probleem ergens anders. Mocht de draad aanzienlijk meer volt afgeven dan zou je het achterste buisje met de connector eruit kunnen halen (soldeer los en dan van de binnenkant naar buiten toe persen of tikken met een ronde staaf). Wellicht dat je dan wijzer wordt (vuil, versleten veertje o.i.d).
Ik neem aan dat jij al de schroef connectors hebt? Nieuwe zijn alleen met schroef connectors te krijgen en niet meer met de bullet plug aansluitingen. Ik weet eerlijk gezegd niet of de nieuwe achterlichten (dezelfde) tekst op het tussenschotje hebben staan als de originele. Ik denk dat als je de originele lensen weer erop zet, je weinig verschil zult zien.
- richard356
De achterlichten zijn allemaal hetzelfde wel is er verschil in het chroomwerk als je een complete wilt hebben. Ik heb wel eens het verschil gezien bij een setje dat een chromenlijst begon te roesten terwijl de andere mooi bleef. Wat ik al eens eerder heb gezien is dat er geen tekst meer op het tussenschotje staat. Gewoon beide leveranciers eens bellen zou ik zo zeggen. Voor wat betreft de voltage kan het zijn dat er ergens een breuk in de kabel aanwezig is. Ik ben op dit moment de gehel bekabeling aan het vervangen en eens de oude kabelboom uit elkaar gehaald. Je wilt niet weten wat je dan tegen komt aan zo wie zo roest in de kabelboom als ook kabels die in het verleden eens ergens tussen zijn gekomen. Zijn er een aantal koperen draden afgeknepen verlies je ook voltage.
- JDMM
Hoi Stefan,
Bijna al dit soort spanningsverlies problemen komen door een slechte massa verbinding, kijk daar eens naar.
Jan.
Bijna al dit soort spanningsverlies problemen komen door een slechte massa verbinding, kijk daar eens naar.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
-
bedankt voor jullie reactie,
ik heb de schakelaar van het knipperlicht los gehaald, het achterlicht aan beide kanten eveneens. de aansluitingen zijn niet via "bullets". ga eerst alle aansluitpunten achter schoon maken.
nu mijn volgende vrag: kan ik de stroom aan het einde van de kabels (achterlicht) ook meten als de schakelaar (incl. 6 kabels van schakelaar naar kabelboom) verwijderd is?
groet,
uit het hoge noorden,
stefan
ik heb de schakelaar van het knipperlicht los gehaald, het achterlicht aan beide kanten eveneens. de aansluitingen zijn niet via "bullets". ga eerst alle aansluitpunten achter schoon maken.
nu mijn volgende vrag: kan ik de stroom aan het einde van de kabels (achterlicht) ook meten als de schakelaar (incl. 6 kabels van schakelaar naar kabelboom) verwijderd is?
groet,
uit het hoge noorden,
stefan
- E10
- Moderator
Nee, die zul je weer moeten aansluiten.
Return to “Vraag het de Wijzen”