E10ne

Hoe verloopt je restauratie? Gaat alles goed of heb je tegenslagen? Laat ons genieten en leren.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E10ne

Postby E10 » 14 May 2011 20:15

Geen echte update in de vorm van grote resultaten.
Zoals je gezien hebt is de batch verzinkt. Dat lijkt niet zo'n grote stap maar het is zo'n 85-90% van alle hardware, 8kg in totaal. Heeft heel wat tijd in gezeten om het uit te zoeken, schoon te maken, te documenteren en met het onderdelenboek ernaast te controleren.
Daarnaast zijn de remschoenen van nieuwe voeringen voorzien en de trommels daarop passend gemaakt.
Vandaag de voorste 2 ankerplaten en de draagarmen in de primer gespoten. De rest van de voorwielophanging ligt al glanzend te wachten. De achs- en bundbolzen moeten er wel nog in gezet worden.
Tevens vandaag 1 torsiebar teruggeplaatst. Leuk werk omdat dat deel in de as waar die bar doorheen moet er los in ligt en lekker meeschuift :( Ging toch redelijk vlot. Hopelijk gaat de tweede net zo goed.
Banaan passend gemaakt (Sunroof coupes zijn anders :wink: ). De banaan is korter dan normaal vanwege de afwateringsslangen die er langs moeten aan de binnenkant van de A-zuil. Banaan heb ik vorige week naar de bekleder gebracht.
Volgende week wordt ze gepolijst. Ook wel weer spannemd.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E10ne

Postby E10 » 24 May 2011 20:52

Petwin wrote:Ik zit hier een beetje frustie naar naar de sky-line van Minneapolis te kijken... kan niks doen :(


Mocht je je nog steeds vervelen; dan kun je iets voor me ophalen in Blaine Minnesota (northern suburb of Minneapolis)..........
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E10ne

Postby E10 » 25 May 2011 23:15

Geeft niet, was ook al niet meer nodig.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E10ne

Postby E10 » 25 May 2011 23:28

Kleine update; nadat het probleem van de torsiestaven opgelost was vond ik dat ik een kadootje verdiend had. Gewoon even tussendoor iets leuks doen......
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Asunroof
Posts: 299
Joined: 13 Oct 2008 09:36
Contact:

Re: E10ne

Postby Asunroof » 26 May 2011 07:28

Etienne wrote:Kleine update; nadat het probleem van de torsiestaven opgelost was vond ik dat ik een kadootje verdiend had. Gewoon even tussendoor iets leuks doen......



mooi maar die E6 is dat niet een E10 .... :lol: :wink:
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E10ne

Postby E10 » 26 May 2011 13:37

@#!*#, ik wist dat er iets niet klopte......
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E10ne

Postby E10 » 02 Jun 2011 10:12

Petwin wrote: Steeds 30 projecten tegelijkertijd begint zijn vruchten af te werpen.


Een van die 30 projecten was het matchen van de kleur voor de garnish rails. Op het registry heeft men het regelmatig over Porsche Gambiarot, LA3B, VW Maroon L55 en Porsche Pascha Red. Maar gezien mijn ervaring met het Meissen Blue heb ik de kleur gewoon laten maken adhv een originele deurlijst. De kleur is voortreffelijk gelukt!

Uiteraard heb ik 'm meteen toegepast en wel op het stuk tussen de voorruit en de banaan. Ja, met de kwast zoals origineel.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Dame
Posts: 225
Joined: 05 Mar 2010 08:30
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E10ne

Postby Dame » 02 Jun 2011 10:38

Dat heb je weer netjes gedaan! En glimt mooi zoals je met de foto laat zien :wink:
Wordt een beauty...
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: E10ne

Postby Hirth » 02 Jun 2011 20:32

Prachtig, kijk uit naar de volgende set foto's.

heb je Gene nog te pakken gekregen?
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: E10ne

Postby Hirth » 17 Jun 2011 14:20

E10, heb je al weer een update?
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E10ne

Postby E10 » 17 Jun 2011 19:53

Ja en nee. Met een hoop dingetjes bezig geweest van die andere 30 projecten. Stuurhuis geprimerd en gespoten, spelingen gecontroleerd en nieuwe oliekeerringen liggen klaar. Tevens alle aanverwante delen gespoten. Tussendoor 1 bumperlijst uitgedeukt, pitten gevuld, scheurtjes gelast en gepolijst. (Tijdens dat lassen ging er iets mis waardoor ik een brandblaar van 2x2x1,5cm op mijn hand had dus even stil gelegen). Ook in wat verloren halve uurtjes voorbumper rozetten uitgedeukt, mooi strak gemaakt en gepolijst. Ook nog bezig geweest aan het 'rechten' van de scripts. Diverse onderdelen liggen bij de chroomboer om te laten ontchromen. Ik durfde het zelf niet aan, met name de alu en zamac delen vond ik te riskant. Het bleek overigens dat op de achterbumperrozetten 4 lagen zaten; nikkel, koper, nikkel en chroom.......

Er lijkt geen structuur in te zitten en eigenlijk is dat ook zo. Maar ik heb vaak een half uurtje over en dat is net te kort om een compleet project af te werken maar wel om zo wat te prutsen. Voordeel is dat straks een hoop tegelijk klaar is.

En natuurlijk nog steeds in het kabelboom gebeuren. Ik heb nu alles in huis of besteld op de lichtrelais na maar daar ik heb een leverancier voor gevonden. Dat is dus een kwestie van bestellen. Het zijn kleine, gesealde relais die in een vochtige omgeving (koplampkom) gebruikt worden en genoeg stroom aan kunnen. Maar daar vertel ik meer over als ik in een ander topic het project kabelboom begin.

Foto's van mijn projectjes volgen nog.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E10ne

Postby E10 » 21 Jun 2011 09:44

Klein voorproefje.

Voorbumperrozetten hadden enkele vervelende krassen, behoorlijk wat putjes en de onderkanten waren recht geschaafd. Ze waren wel recht.
Nu zijn ze weer als nieuw. Er volgt nog een finale polijstbeurt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Guest

Re: E10ne

Postby Guest » 21 Jun 2011 12:17

Ziet er heel goed uit.
Wie heeft het chroomwerk gedaan?
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2474
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E10ne

Postby E10 » 21 Jun 2011 13:45

Guest wrote:Wie heeft het chroomwerk gedaan?



Niemand. In sep 1957 (T2 introductie) werden de zogenaamde fat guards vervangen door smalle rozetten. De smalle voorbumper rozetten van deze T2 waren niet verchroomd maar geanodiseerd en hadden geen part nummer aan de binnenlant, dit i.t.t. de achterbumperrozetten (wel verchroomd plus part nummer). Later, in feb 1959, zijn de voorbumper rozetten weer gewijzigd. Deze hadden toen, net als achter, het part nummer aan de binnenkant en werden ook verchroomd. Amerikaanse voorbumper rozetten is weer een heel ander verhaal.

Mijn rozetten zijn dus alleen gepolijst en blijven zo ook.
User avatar
Dame
Posts: 225
Joined: 05 Mar 2010 08:30
Location: The Netherlands
Contact:

Re: E10ne

Postby Dame » 21 Jun 2011 13:51

Heel mooi gedaan zeg!

Return to “Project van.......”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest