Europese uitvoering
- yellow356
Europese uitvoering
Hallo, moet er elektrisch iets veranderen als ik de amerikaanse achterlichten (rood/rood) en de witte plastieken richtingaangevers verander door de europese uitvoering (rood/amber) achteraan en amber plastieken richtingaangevers vooraan ?
- JDMM
Re: Europese uitvoering
Volgens mij niet.
Ik heb destijds alleen de glaasjes verwisseld en alles werkt kennelijk goed, hoor bij de APK tenminste geen klachten.
Jan.
Ik heb destijds alleen de glaasjes verwisseld en alles werkt kennelijk goed, hoor bij de APK tenminste geen klachten.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- yellow356
Hallo,
Vooraan zitten 2 lampjes in de richtingaanwijzer, een klein voor het standlicht en een groot lampje voor de richtingaangever. Als ik het wit glas vervang door een amberkleurig dan gaat het kleine lampje (standlicht) branden en dit mag niet voor de Belgische verkeerswetgeving. Anderzijds achteraan is het stoplicht en richtingaangever hetzelfde lampje, dus als ik dit vervang door een europese lens gaat mijn stoplicht amberkleurig zijn en dit mag ook niet in België.
Hoe kan ik dit oplossen ?
Vooraan zitten 2 lampjes in de richtingaanwijzer, een klein voor het standlicht en een groot lampje voor de richtingaangever. Als ik het wit glas vervang door een amberkleurig dan gaat het kleine lampje (standlicht) branden en dit mag niet voor de Belgische verkeerswetgeving. Anderzijds achteraan is het stoplicht en richtingaangever hetzelfde lampje, dus als ik dit vervang door een europese lens gaat mijn stoplicht amberkleurig zijn en dit mag ook niet in België.
Hoe kan ik dit oplossen ?
- yellow356
Hallo,
Ik bedoel als ik het standlicht opzet gaat het kleine lichtje branden en dit kleurt dan oranje, en dit mag niet in Belgie, alsook achteraan een oranje stoplicht.
Ik bedoel als ik het standlicht opzet gaat het kleine lichtje branden en dit kleurt dan oranje, en dit mag niet in Belgie, alsook achteraan een oranje stoplicht.
- JDMM
Ik heb vóór niet het glas vervangen maar een oranje knipperlicht lampje gebruikt.
Achter is in Nl geen probleem.
Jan.
Achter is in Nl geen probleem.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- harry
t is bij europeese uitvoeringen van de 356 niet anders geweest dan dat je een gecombineerde oranje rem- en knipperlicht had, hoe doen de andere belgische 356 eigenaren dat?
- yellow356
In Belgie is het niet toegelaten om een oranje stoplicht te hebben , dit moet rood zijn.
- harry
ghiagrey wrote:In Belgie is het niet toegelaten om een oranje stoplicht te hebben , dit moet rood zijn.
hoe zat dat vroeger dan? en zijn al die 356's nu omgebouwd?
Return to “Vraag het de Wijzen”