Page 1 of 2

Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 07 Oct 2009 18:23
by Hirth
8 jaar gezocht, twee keer eerder de kans gehad, nu toegeslagen. Soms moet je jezelf ook eens verwennen :D Niet iedereen begrijpt mijn goede bui, jullie hopelijk wel

Image

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 07 Oct 2009 18:36
by Knick
ja

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 07 Oct 2009 20:02
by Vvoister
tis een schoonheid inderdaad!

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 08 Oct 2009 08:10
by stef69
heel mooi

ook mijn wens om ooit er zo ene te hebben als wagen klaar is

wat mij betreft mag er zo ene in iedere degelijk restauratieproject komen


minder evident, als je koopt via internet, de "goede" van de "andere" onderscheiden, zodat je geen bom geld kwijt bent aan een "valse"

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 08 Oct 2009 17:35
by Hirth
Stef,

De echt VDM's zijn relatief makkelijk te onderscheiden van de reproducties. Als je ooit hulp nodig hebt let me know.

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 08 Oct 2009 19:48
by Hirth
Het is een origineel. Ze zijn inderdaad erg kostbaar, ik denk maar niet meer aan de prijs, soms moet je iets gewoon doen

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 09 Oct 2009 07:11
by stef69
Joris,

bedankt voor aanbod, ik wil wel iets dat er een beetje bij past (T6 1969) dus misschien iets betere prijs

en is zeker geen plan voor komende weken, maanden, eerst de wagen op de baan krijgen

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 09 Oct 2009 12:31
by paul
bedankt voor aanbod, ik wil wel iets dat er een beetje bij past (T6 1969) dus misschien iets betere prijs


T6 1969 ????

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 10 Oct 2009 08:34
by stef69
paul wrote:
bedankt voor aanbod, ik wil wel iets dat er een beetje bij past (T6 1969) dus misschien iets betere prijs


T6 1969 ????


bouwjaar T6 = 63
mijn bouwjaar = 69

even omgewisseld, sorry

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 10 Oct 2009 12:39
by Richard
Een vriend van mij heeft nog zo'n VDM op de kast liggen. De auto (van z'n vader) heeft ie er niet bij. Een mooi ongerestaureerd exemplaar.
Hij bewaart 'm uit nostalgische overwegingen en het idee dat er misschien ooit nog een 356 aan vast wordt geschroefd.
Mochten er geïnteresseerden zijn kan ik wel eens polsen bij 'm.

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 10 Oct 2009 15:29
by Richard
Overigens gefeliciteerd Joris met dit prachtige stuur.
Heb je in iedere bocht weer plezier van!

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 10 Oct 2009 16:26
by stef69
stef69 wrote:Joris,

bedankt voor aanbod, ik wil wel iets dat er een beetje bij past (T6 1969) dus misschien iets betere prijs

en is zeker geen plan voor komende weken, maanden, eerst de wagen op de baan krijgen



Les Leston is OK voor 1963 of VDM maar ander type?

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 10 Oct 2009 17:22
by Hirth
Stef,

Op de vroege B's is ook een VDM gebruikt met een nogal diepe dish. Opties voor een B/C zijn:

Fabrieks origineel:
- VDM dish (t-5)
- VDM segmented Carrera 2 (T-6)

Voornaamste aftermarket:
- Nardi
- LL

Persoonlijk zou ik voor een latere auto voor de LL gaan. Hoewel niet fabrieksorigineel, naar mijn mening het mooiste stuur. Het voordeel van de latere auto's is dat er zowel origineel als reproductie het nodige te vinden is.

Ik geloof dat op Pre-A's en hele vroege A's Nardi's optioneel verkrijgbaar waren maar heb hier geen direct bewijs voor. De platte VDM's kwamen wat later.

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 11 Oct 2009 15:07
by Vvoister
Ik kwam deze nog tegen in Italië.. Iets te vroeg bouwjaar voor mij, maar wellicht interessant voor een van jullie?

http://cgi.ebay.it/PORSCHE-356-VOLANTE- ... 286.c0.m14

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Posted: 13 Oct 2009 11:03
by Vvoister
Over VDM gesproken.....

Hoe kun je het verschil zien tussen echt VDM carrera stuur (1962-1965) en een "gewoon" stuur wat later met hout is bekleed? Er staat er een te koop bij European collectibles.