Vereinigte Deutsche Metallwerke

Forum om je hart te luchten.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Hirth » 07 Oct 2009 18:23

8 jaar gezocht, twee keer eerder de kans gehad, nu toegeslagen. Soms moet je jezelf ook eens verwennen :D Niet iedereen begrijpt mijn goede bui, jullie hopelijk wel

Image
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Knick » 07 Oct 2009 18:36

ja
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Vvoister » 07 Oct 2009 20:02

tis een schoonheid inderdaad!
Erik
Porsche 356 SC
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby stef69 » 08 Oct 2009 08:10

heel mooi

ook mijn wens om ooit er zo ene te hebben als wagen klaar is

wat mij betreft mag er zo ene in iedere degelijk restauratieproject komen


minder evident, als je koopt via internet, de "goede" van de "andere" onderscheiden, zodat je geen bom geld kwijt bent aan een "valse"
Stefan
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Hirth » 08 Oct 2009 17:35

Stef,

De echt VDM's zijn relatief makkelijk te onderscheiden van de reproducties. Als je ooit hulp nodig hebt let me know.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Hirth » 08 Oct 2009 19:48

Het is een origineel. Ze zijn inderdaad erg kostbaar, ik denk maar niet meer aan de prijs, soms moet je iets gewoon doen
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby stef69 » 09 Oct 2009 07:11

Joris,

bedankt voor aanbod, ik wil wel iets dat er een beetje bij past (T6 1969) dus misschien iets betere prijs

en is zeker geen plan voor komende weken, maanden, eerst de wagen op de baan krijgen
Stefan
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby paul » 09 Oct 2009 12:31

bedankt voor aanbod, ik wil wel iets dat er een beetje bij past (T6 1969) dus misschien iets betere prijs


T6 1969 ????
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby stef69 » 10 Oct 2009 08:34

paul wrote:
bedankt voor aanbod, ik wil wel iets dat er een beetje bij past (T6 1969) dus misschien iets betere prijs


T6 1969 ????


bouwjaar T6 = 63
mijn bouwjaar = 69

even omgewisseld, sorry
Stefan
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Richard » 10 Oct 2009 12:39

Een vriend van mij heeft nog zo'n VDM op de kast liggen. De auto (van z'n vader) heeft ie er niet bij. Een mooi ongerestaureerd exemplaar.
Hij bewaart 'm uit nostalgische overwegingen en het idee dat er misschien ooit nog een 356 aan vast wordt geschroefd.
Mochten er geïnteresseerden zijn kan ik wel eens polsen bij 'm.
Richard

'63 356B
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Richard » 10 Oct 2009 15:29

Overigens gefeliciteerd Joris met dit prachtige stuur.
Heb je in iedere bocht weer plezier van!
Richard



'63 356B
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby stef69 » 10 Oct 2009 16:26

stef69 wrote:Joris,

bedankt voor aanbod, ik wil wel iets dat er een beetje bij past (T6 1969) dus misschien iets betere prijs

en is zeker geen plan voor komende weken, maanden, eerst de wagen op de baan krijgen



Les Leston is OK voor 1963 of VDM maar ander type?
Stefan
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Hirth » 10 Oct 2009 17:22

Stef,

Op de vroege B's is ook een VDM gebruikt met een nogal diepe dish. Opties voor een B/C zijn:

Fabrieks origineel:
- VDM dish (t-5)
- VDM segmented Carrera 2 (T-6)

Voornaamste aftermarket:
- Nardi
- LL

Persoonlijk zou ik voor een latere auto voor de LL gaan. Hoewel niet fabrieksorigineel, naar mijn mening het mooiste stuur. Het voordeel van de latere auto's is dat er zowel origineel als reproductie het nodige te vinden is.

Ik geloof dat op Pre-A's en hele vroege A's Nardi's optioneel verkrijgbaar waren maar heb hier geen direct bewijs voor. De platte VDM's kwamen wat later.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Vvoister » 11 Oct 2009 15:07

Ik kwam deze nog tegen in Italië.. Iets te vroeg bouwjaar voor mij, maar wellicht interessant voor een van jullie?

http://cgi.ebay.it/PORSCHE-356-VOLANTE- ... 286.c0.m14
Erik

Porsche 356 SC
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Vvoister » 13 Oct 2009 11:03

Over VDM gesproken.....

Hoe kun je het verschil zien tussen echt VDM carrera stuur (1962-1965) en een "gewoon" stuur wat later met hout is bekleed? Er staat er een te koop bij European collectibles.
Erik

Porsche 356 SC

Return to “Moet ik even kwijt...”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 84 guests