Vereinigte Deutsche Metallwerke

Forum om je hart te luchten.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Hirth » 13 Oct 2009 18:34

Erik,

Er zijn een aantal manieren. Ben geen expert maar hopelijk heb je hier iets aan:

- Het moet een T-6 stuur zijn, van de vroegere sturen zijn nooit houten varianten gemaakt, die is dus makkelijk
- Kijk goed naar waar de spaak van het stuur overgaat in de houtenrand. Bij de plasticen sturen is dit bedekt met plastic, zie je tekenen van slijpen etc. dan weet je genoeg
- Het stuur moet geloof ik 12 vinken joints hebben
- Zijn er tekenen van zwarte verf over de pebbly delen van de spaken, zo ja, goed teken
- Is de staat van het stuur te mooi dan is het 95% van de gevallen een repo of een opnieuw van hout voorzien origineel

Als laatste, pas op met EC.
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby stef69 » 14 Oct 2009 11:52

Joris Koning wrote:Erik,

...

Als laatste, pas op met EC.


vooral deze opmerking is belangrijk, weinig goeds gelezen van die mannen
Stefan
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby stef69 » 14 Oct 2009 19:49

Petwin wrote:Wie heeft er wel eens zelf zaken gedaan met deze mensen?


neen dat niet maar op 356registry lees ja al jaren zelfde dingen over die mannen en echt veel goed zit er niet bij
Stefan
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Bos » 14 Oct 2009 22:15

Je moet die foto's eens opzoeken waar die truck met speedsters onder de trein gekomen is. Dat was een onverzekerde truck van EC dacht ik.


Voor de rest nooit iets gekocht daar...

Edit : http://www.hagerty.com/NewsManager/temp ... &zoneid=43

http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... -pics.html
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Hirth » 14 Oct 2009 23:01

Het verkopen van een set 40 PII Solexen als zijnde NOS daar ze duidelijk niet NOS waren (licht langs de kleppen) en vervolgens weigeren geld te retourneren. Ik geef Edwin gelijk maar in sommige gevallen is er niks mis mee mensen te waarschuwen, dit is volgens mij een van de manieren hoe we mede forumleden voor dure incidenten kunnen behoeden.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Vvoister » 15 Oct 2009 08:31

Het hele bedrijf kwam op zich wel goed over. Die Chris lijkt geen onaardige vent. Ik heb hem gemaild over het carrera stuur op hun site. Dat stuur is dus een goede repro. Hij heeft ook nog een originele, maar die kost 4K ($).
Maar op je hoede zijn in het klassieker wereldje leer je vanzelf.
Erik
Porsche 356 SC
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Richard » 15 Oct 2009 22:29

Mochten er geïnteresseerden zijn kan ik wel eens polsen bij 'm.


Hij wil toch het liefst nog een keer, in het spoor van z'n vader, een A aanschaffen en het "familiestuur" weer z'n originele functie teruggeven. :cry:

Zijn deze sturen zo schaars dat je er jaren naar kan zoeken :shock: of zoekt men altijd naar de gek die er een enorm bedrag voor over heeft waardoor ze er wel zijn maar dan onbetaalbaar? :twisted: .
Richard

'63 356B
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Re: Vereinigte Deutsche Metallwerke

Postby Richard » 15 Oct 2009 22:57

te gek


Soms moet je een beetje gek doen om van het leven te genieten
En volgens mij voelt Joris zich nog steeds `te gek` :D
Richard



'63 356B

Return to “Moet ik even kwijt...”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 64 guests