Pompen

Forum om je hart te luchten.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Pompen

Postby Hirth » 23 Aug 2009 10:38

Voor de 57ér. Ja ik weet dat er nog een aantal details niet helemaal top zijn, wordt aan gewerkt

[img=http://img44.imageshack.us/img44/6715/37925555.th.jpg]
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Pompen

Postby Hirth » 23 Aug 2009 18:53

Was een leuk project met veel voldoening, onderstaand de before pics zoals gekocht van e-bay. Alle hardware laten testen door mijn oude plater in Burbank en vervolgens alles zoals origineel gegalvaniseerd. Behuizingen onder opnieuw vertind. Stickers met dank aan Tim die deze had laten maken voor een 58 GT speedster. Enige details die me niet zinnen zijn; een van de schroeven is een vroeger/later type, moet vervangen worden, fluitje van een cent. De uitdaging zijn echter de zinc die cast behuizingen en manifolds. Heb tot op heden bijna alles geprobeerd maar krijg ze niet als NOS. Heb nog een truc over en dat is ze voorzichtig opnieuw te verzinken met een hint aan blauwe chromaat. Wil dit eerst testen op wat oude pushrod benzine pompen voor ik met mijn Carrera pompen aan de slag ga.

Image

Image

Image

Image
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Pompen

Postby Hirth » 23 Aug 2009 19:31

Ben blij met de deksels, heb een NOS pomp en de binnenkant kwam qua tint goed overeen. Het gaat om basisplaat en de spruitstukken, deze zouden vrij glanzend moeten zijn met een hintje blauw. Gary K adviseerde mij de zinc route dus wil dat eens gaan proberen.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Pompen

Postby Knick » 23 Aug 2009 20:35

Technisch vernikkelen geeft een gelige toon. Wat misschien een optie is, een zink/nikkel behandeling en dan "blauw" passiveren.
Ga eens praten met Haveman in Voorburg die snappen dit wel en hebben vast een perfecte oplossing.
Ze kunnen ook alu. en legeringen daarvan chromateren en Alodine behandelingen geven voor het geval je een mooi origineel kleurtje op je bak wilt hebben.
http://www.haveman-edelmetaal.nl

Return to “Moet ik even kwijt...”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 68 guests