........... Tsjeesus Edwin...wat ziet dat er allemaal mooi uit... durf je wel te gaan rijden dadelijk? Hoop niet dat je zo'n trailer yank gaat worden, van showtje naar showtje met je tandenborstel
Wat een mooie A...
Toeteren
-
- Posts: 52
- Joined: 03 Dec 2006 18:56
- Contact:
Re: Toeteren
Gijs
356C
356C
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
Re: Toeteren
Speechless...........
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
-
- Posts: 299
- Joined: 13 Oct 2008 09:36
- Contact:
Re: Toeteren
cool !!!!
aiaiaiai als die klaar is kom ik nog wel een keertje loeren en kwijlen man man
grtz velo
aiaiaiai als die klaar is kom ik nog wel een keertje loeren en kwijlen man man
grtz velo
-
- Posts: 335
- Joined: 28 May 2006 13:31
- Contact:
Re: Toeteren
petje af wat een mooie toeter!
stefan hn
stefan hn
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Toeteren
Paul neemt me de woorden uit de mond
- Roma
- Posts: 285
- Joined: 01 Jun 2006 16:39
- Contact:
Re: Toeteren
Ik sluit mij volledig bij de vorige sprekers aan. Het wordt een wonderbaarlijke schoonheid die zilveren Peetster van Petwin!!!
Maar er is nog iets..., in Petwin huist ook een getalenteerd (reclame)fotograaf. Zijn plaatjes verleiden misschien nog wel meer dan 'de dingen' van zichzelf al doen. En omdat dat iets is waar ik zo ongeveer dagelijks mee bezig ben (m'n brood mee verdien) valt mij dat direct op. En in Petwin's posts dus al een poosje.
Dan valt mij in deze laatste post nog iets op. Als je goed kijkt zie je dat de typografie op de nieuwe BOSCH-schildjes verschilt met de originelen. Het BOSCH-logofont is niet origineel. Hier is een ander versmald schreefloos font gebruikt. Je kunt dat het beste zien aan de 'O' (die je op het origineel niet meer kunt zien). Die hoort ronder te zijn. Ook aan de opening van de C, die is nu recht afgekapt, maar dat hoort schuin. De onderschriften horen/zijn wel versmald (HOIFSA 613 en HOIFSA 614), maar zijn beduidend kleiner en de woordspaties zijn weer te groot. Als dit originele onderdelen zijn af fabriek... Een slechte kopie, maar dat komt, ik ben in het dagellijks leven ook parttime letterneuker...
Maar er is nog iets..., in Petwin huist ook een getalenteerd (reclame)fotograaf. Zijn plaatjes verleiden misschien nog wel meer dan 'de dingen' van zichzelf al doen. En omdat dat iets is waar ik zo ongeveer dagelijks mee bezig ben (m'n brood mee verdien) valt mij dat direct op. En in Petwin's posts dus al een poosje.
Dan valt mij in deze laatste post nog iets op. Als je goed kijkt zie je dat de typografie op de nieuwe BOSCH-schildjes verschilt met de originelen. Het BOSCH-logofont is niet origineel. Hier is een ander versmald schreefloos font gebruikt. Je kunt dat het beste zien aan de 'O' (die je op het origineel niet meer kunt zien). Die hoort ronder te zijn. Ook aan de opening van de C, die is nu recht afgekapt, maar dat hoort schuin. De onderschriften horen/zijn wel versmald (HOIFSA 613 en HOIFSA 614), maar zijn beduidend kleiner en de woordspaties zijn weer te groot. Als dit originele onderdelen zijn af fabriek... Een slechte kopie, maar dat komt, ik ben in het dagellijks leven ook parttime letterneuker...
Last edited by Roma on 16 Aug 2009 19:00, edited 2 times in total.
-
- Posts: 656
- Joined: 07 May 2006 20:35
- Location: Eindhoven The Netherlands
- Contact:
Re: Toeteren
Ojee, nou gooit ie alles weg.
Weet je wat Edwin: Ik kom ze wel ophalen.
Weet je wat Edwin: Ik kom ze wel ophalen.
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
- Roger
- Posts: 183
- Joined: 01 Mar 2009 15:35
- Location: Noord Brabant the Netherlands
- Contact:
Re: Toeteren
Ziet er uitstekend uit Edwin, hoe is het geluid????
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Toeteren
Oogverblindend en oorverdovend! Ik ben blij dat je nog even de '6' uitgelegd hebt. Ik zat al klaar om te vragen welke glans zwart je gebruikt hebt.... De steunen zijn wel weer zijdeglans neem ik aan.
(Gebruikte Bosch deze '6' hoogglans ook voor de bobine of zit deze in dezelfde glans bandbreedte als de beplating en de Knecht filters?)
(Gebruikte Bosch deze '6' hoogglans ook voor de bobine of zit deze in dezelfde glans bandbreedte als de beplating en de Knecht filters?)
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Toeteren
Etienne wrote:Oogverblindend en oorverdovend! Ik ben blij dat je nog even de '6' uitgelegd hebt. Ik zat al klaar om te vragen welke glans zwart je gebruikt hebt.... De steunen zijn wel weer zijdeglans neem ik aan.
(Gebruikte Bosch deze '6' hoogglans ook voor de bobine of zit deze in dezelfde glans bandbreedte als de beplating en de Knecht filters?)
weggooien hoeft nu niet meer
enkel opnieuw lakken in juiste glans moet volstaan ... ?
echt heel mooi gedaan met veel oog voor detail
en als we ooit met forum eens samen de juiste "schildjes" laten maken kunnen deze vlug vervangen worden
of gaan we stempelen met de zilververf ???
Stefan
- Roma
- Posts: 285
- Joined: 01 Jun 2006 16:39
- Contact:
Re: Toeteren
Deze advertentie komt uit een Autokampioen van april 1965. De toetertjes waren toen nog steeds leverbaar. Fijn en 'ruig' staaltje 60-er jaren grafiek overigens...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Knick
- Posts: 548
- Joined: 07 May 2006 22:43
- Contact:
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Re: Toeteren
Edwin,
Ziet er top uit, een tip, de schroeven om de rand waren oorspronkelijk zwart en niet zilver. Met betrekking tot de data plates, die kan je voor niet al te veel geld laten maken, heb hier een goed adres voor. Misschien een idee bij genoeg interesse. Wil op de korte termijn ook die voor de eerdere claxons laten maken. Ze zijn indien in redelijke staat ook prima te restaureren
Ziet er top uit, een tip, de schroeven om de rand waren oorspronkelijk zwart en niet zilver. Met betrekking tot de data plates, die kan je voor niet al te veel geld laten maken, heb hier een goed adres voor. Misschien een idee bij genoeg interesse. Wil op de korte termijn ook die voor de eerdere claxons laten maken. Ze zijn indien in redelijke staat ook prima te restaureren
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
- Hirth
- Posts: 1017
- Joined: 07 May 2008 19:34
- Contact:
Re: Toeteren
Geen idee, moet ik mijn literatuur eens op naslaan, hij was goedkoop en om heel eerlijk te zijn gekocht voor de hardware om de restauratie van mijn horns te vergemakkelijken
Return to “Moet ik even kwijt...”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 84 guests