2030 verbod op benzines....

Forum om je hart te luchten.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

2030 verbod op benzines....

Postby Joske » 17 Nov 2016 16:36

Trieste vooruitzichten voor petrolheads...

http://www.gva.be/cnt/dmf20161117_02576 ... 5df5576b02

Dat betekent dus een verbod op alle hedendaagse sportwagens en oldtimers tegen 2030 in Belgie ipv het beoogde 2050...
...daar krijg ik nu stress van.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: 2030 verbod op benzines....

Postby horsepowerjunkie » 17 Nov 2016 20:04

gewoon verbieden gaat wel erg ver, maar ik denk dat dat net zoals in NL een verbod op de VERKOOP van NIEUWE auto's gaat worden. Maar we moeten het nog zien he. Ik ben benieuwd 8) Het is tenslotte geweldig spul, benzine :thumbsup:
En anders gewoon een plasmagenerator achterin je 356 bouwen en dan onder de 88 mph blijven.


delorean.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: 2030 verbod op benzines....

Postby Petwin » 18 Nov 2016 07:13

Doc, are you telling me that this sucker is nuclear?!

Trump heeft hier betere ideeën over... klimaatverandering is allemaal een verzinsel van de lefties... :=)

Ik denk dat het onvermijdelijk is dat we meer deze richting ingaan. Ik zet alleen vraagtekens bij het werkelijke netto effect op het milieu. We weten dat
a) de grootste vervuilers industrie, vliegtuigen en scheepvaart zijn
b) een groot gedeelte van de elektrische energie nog steeds met kolen opgewekt wordt
c) de groene footprint van het produceren en belangrijker nog recyclen van accu's groter is dan men wil toegeven
d) actieradius een groot probleem blijft. Tegen 2030 zal hopelijk waterstof techniek verder geschreden zijn.
e) De wetgeving m.b.t. toelating beperking verdedigbaar is, een geforceerd verbod van gebruik van de brandstof auto's zal een harde dobber worden. Dit zal een te grote economische impact hebben. Immers alle auto's met ottomotoren zullen compleet afgeschreven moeten worden en zullen een dramatische waardevermindering gaan zien misschien al vanaf 2020.

Het goede nieuws is dat er natuurlijk altijd wel een uitzondering gemaakt zal worden voor klassieke auto's :=)

Gewoon rechts liberaal blijven stemmen....
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: 2030 verbod op benzines....

Postby horsepowerjunkie » 18 Nov 2016 21:51

ik wil daar nog aan toevoegen dat de banden en remmen van de auto's een grote bron van fijnstof is en dat die bij elektriche auto's (door het hogere gewicht) ook hoger is.

https://steinbuch.wordpress.com/2014/11 ... ch-rijden/
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Return to “Moet ik even kwijt...”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests