Vandaag was het zover na een paar maanden winterslaap. De tape van de kieren tussen garagedeur en sponning getrokken (tegen de vorst in de garage), de druppelaar van de accu gehaald, olie gepeild, de carburateurs geprimed met de blaasbalg en de contactsleutel omgedraaid. En hoewel er dan naast het ronddraaien van de startmotor, op af en toe een plofje na, eerst even niets gebeurt kreeg het motortje er toch relatief snel weer zin en stond ie even later als vanouds enthousiast te draaien. Ramen even schoonmaken (stof van de wasdroger) en rrrrrrrrrrrrijden maar!
Wat een heerlijkheid om weer in het superlichte autootje te rijden waarbij alles direct aanvoelt. Geen stuurbekrachtiging, flink op het rem-, koppeling- en gaspedaal duwen en iedere oneffenheid in de weg voelen. We hebben ook een auto die vrijwel het dubbele weegt en dan is dit toch een verademing! Nimble zeggen de engelstaligen dan zo mooi.
Wel even wennen dat je flink met toeren moet wegrijden om 'm van z'n plaats te krijgen maar eenmaal onderweg naar, in dit geval Amsterdam, met ook nog het zonnetje erbij weet je weer wat je de wintermaanden hebt gemist.
Het seizoen is weer begonnen!
springtime!
- Richard
- Moderator
- Posts: 1499
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
springtime!
Richard
'63 356B
'63 356B
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: springtime!
Ok, dat ging over de Saab, hoe zit het met de 356?
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: springtime!
Watje, ik reed in Januarie al met mijn gammele B'tje rond.
Jan.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Richard
- Moderator
- Posts: 1499
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
Re: springtime!
Jaloers dat jullie met dit mooie weer niet lekker aan het tuffen waren (voor Bos: in de 356)?
Richard
'63 356B
'63 356B
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: springtime!
Was een maand geleden al op pad, naar de garage
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: springtime!
Richard wrote:Jaloers dat jullie met dit mooie weer niet lekker aan het tuffen waren (voor Bos: in de 356)?
Dat zeker, ik stond in de vrieskou op de ANWB te wachten met een kan benzine.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Richard
- Moderator
- Posts: 1499
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
Re: springtime!
Dat zijn de mindere ritjes voor beide
Bos: Wat heb je toen laten doen?
Jan: Hoe krijg je het voor elkaar?
Bos: Wat heb je toen laten doen?
Jan: Hoe krijg je het voor elkaar?
Richard
'63 356B
'63 356B
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: springtime!
paar kleine dingen,
mistlamp
klokje was gereviseerd
remlichten laten nakijken
lampje binnenin
ruitensproeier
pinkerlampje
olielekje
versnellingsbaklekje
mph ombouwen naar km
nieuwe banden
de rest wat scheelde had ik al allemaal zelf gedaan, benzine ingedaan en zo
mistlamp
klokje was gereviseerd
remlichten laten nakijken
lampje binnenin
ruitensproeier
pinkerlampje
olielekje
versnellingsbaklekje
mph ombouwen naar km
nieuwe banden
de rest wat scheelde had ik al allemaal zelf gedaan, benzine ingedaan en zo
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: springtime!
Ik was op zoek naar een Shellpomp omdat ik daar aandelen van heb.
Maar die kwam niet, en toen ik hem op reserve zette stond ik stil, naar later bleek zat het aanzuigbuisje van de reservehoeveelheid onder in de tank verstopt.....
Na 1,5 uur blauwbekken kwam die ANWB man en kiepte er 5 liter benzine in, en hobbelen met die geit. Ben die dag niet meer op temperatuur gekomen, zelfs niet onder de hete douche.
Jan.
Maar die kwam niet, en toen ik hem op reserve zette stond ik stil, naar later bleek zat het aanzuigbuisje van de reservehoeveelheid onder in de tank verstopt.....
Na 1,5 uur blauwbekken kwam die ANWB man en kiepte er 5 liter benzine in, en hobbelen met die geit. Ben die dag niet meer op temperatuur gekomen, zelfs niet onder de hete douche.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: springtime!
Bos wrote:paar kleine dingen,
mistlamp
klokje was gereviseerd
remlichten laten nakijken
lampje binnenin
ruitensproeier
pinkerlampje
olielekje
versnellingsbaklekje
mph ombouwen naar km
nieuwe banden
de rest wat scheelde had ik al allemaal zelf gedaan, benzine ingedaan en zo
Bij elkaar 2 ruggen ?
If all else fails, read the Workshop Manual !
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
- Richard
- Moderator
- Posts: 1499
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: springtime!
Michelin xzx lagen erop, maar die lagen er al op toen ik em vond, staat nu nog bij garage, normaal sprint classics
Hoewel ze niet afgesleten zijn is het toch link om op banden rond te karren die er van 1996 opliggen...
Hoewel ze niet afgesleten zijn is het toch link om op banden rond te karren die er van 1996 opliggen...
- Richard
- Moderator
- Posts: 1499
- Joined: 08 May 2006 11:57
- Contact:
Re: springtime!
Ik weet het uit ervaring. Met m'n toenmalige VW Variant uit '67 de banden lekker laten wringen in de Alpen en daarna op de Autobahn opeens een hoop kabaal. Kon naar de kant sturen en zag eerst niet zo snel wat er loos was. Toen bleek het komplete loopvlak er in z'n geheel afgescheurd. De wangen zaten nog keurig op hun plaats en de lucht zat er nog gewoon in.
Richard
'63 356B
'63 356B
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: springtime!
Oei, iemand die nog nooit gepost heeft op dit forum uit Limburg rijdt normaal mee naar de meeting in Italië, hopelijk leest hij dit niet
Return to “Moet ik even kwijt...”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 64 guests