nep

Forum om je hart te luchten.
User avatar
porsche 356 SC
Posts: 29
Joined: 01 Jan 2007 13:07
Contact:

nep

Postby porsche 356 SC » 07 Apr 2007 19:47

deze 'aanbieding' was ook te mooi om waar te zijn.....

http://www.edclassiccar.com/index2.html
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 09 Apr 2007 11:22

Een tijdje geleden stond op autoscoot24 een 356 C cabrio van '65 te koop voor 13.000,00, perfecte staat want de verkoper uit de UK kreeg de wagen niet verkocht vermits het stuur links stond.

Ik natuurlijk wat beginnen op en neer emailen, en hij ging duidelijk voor een "smooth" transaction.

Gelukkig kende ik de foto's, die had hij gewoon van de site van classic car garage in Gent (B) geplukt en gebruikt.

Alles gemeld aan Autoscoot, maar weinig reactie volgens mij.

Een collega verkocht een A4 op Autoscoot en kreeg de vraag een scan van zijn inschrijvingsbewijs en keuringskaart door te emailen. Een paar weken later krijgt hij telefoon met de vraag of hij zijn wagen verkocht. Ja zegt hij, vraagt de ander, een zilvere? Nope een zwarte. Hadden die schurken hem zijn papieren in de advertentie van een andere wagen gebruikt. Hij is het wel kunnen gaan uitleggen bij de politie, maar had er natuurlijk niks mee te maken...
Mark
Posts: 33
Joined: 18 Jul 2006 17:21
Location: middenland
Contact:

Postby Mark » 09 Apr 2007 20:04

was dat de auto waar je serieus mee bezig was in australie of heb je nog meer ijzers in het vuur?
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Postby Matthijs356 » 09 Apr 2007 21:49

Ik heb die man in Australië zelfs aan de lijn gehad.
Hij kwam uit Sydney, gaf een adres en een bank account door.
Ik ken iemand in Sydney en vroeg hem om het adres te checken, bleek iemand anders te wonen. Bank account was van een bank uit Singapore.

2 weken later op ebay België: Porsche Cayenne S, 18000 euro, full option, bjr. 2005, gsm nr erbij en email. Via IP-adres opgezocht vanwaar het kwam. Bleek een jongen van 19 te zijn uit de buurt van Charleroi. En het was geen Belg... Geen Cayenne te zien! Hij stond raar te kijken toen ik hem belde op het vaste nummer... :shock:

Als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook zo!!!!

Ik heb het zo door, maar ik kan me inbeelden dat er hier of daar wel eens eentje intrapt...
User avatar
porsche 356 SC
Posts: 29
Joined: 01 Jan 2007 13:07
Contact:

Postby porsche 356 SC » 10 Apr 2007 13:18

Mark wrote:was dat de auto waar je serieus mee bezig was in australie of heb je nog meer ijzers in het vuur?


dit was ff serieus, maar nadat ik de bank gegevens had gekregen kwamen de twijfels.....

ook ik heb via via navraag laten doen, vervoerder en verkoper bleken niet voor te komen in telefoonboek e.d.

nu maar weer op zoek......

Return to “Moet ik even kwijt...”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 73 guests