Testritje

Forum om je hart te luchten.
User avatar
Porsche Kid
Posts: 45
Joined: 06 Aug 2011 17:32
Contact:

Testritje

Postby Porsche Kid » 05 Nov 2011 21:20

Hallo Allemaal,

Vandaag was het mooi weer dus zei ik tegen mijn vrouwtje dat ze mee mocht voor een testrit met onze 356 BT6. Dit testritje vond ik nodig om te kijken of alles naar wens verloopt na een volledige restauratie van de motor incl. ombouw naar 12V. De eerste kilometers waren veelbelovend. Na een eerste pauze ging het starten al wat moeilijker. Dus besloot ik maar voor het zekerste om wat bij te tanken omdat de benzinemeter nog niet goed werkt. Na onze tankbeurt was de pret helemaal over. Geen leven meer in ons karretje te krijgen. Op dat moment was ik om te rotten :mrgreen: en de reactie van het vrouwtje :oops: sprak boekdelen. Gelukkig had ik mijn motorkap en kofferdeksel opengezet zodat de mensen wel door hadden dat er iets mis was. Geluk bij een ongeluk want nog geen 5 minuten later stopte er iemand die ik ken uit het oldtimermilieu. Deze man is dan ook nog automekanieker van opleiding en had snel ondekt waar het probleem zat. Ik had mijn onsteking laten vervangen door een elektronische ontsteking en deze had er na 25km al de brui aan gegeven. Totaal geen teken van leven meer.
Die man was nog zo vriendelijk om mij naar huis te slepen en heeft daar de oude stroomverdeelkop terug op mijn motor gezet en klaar was Kees.
Ik wou die man nog vergoeden voor het geleverde werk maar daar wou hij niet van weten. Heb dan maar vlug stiekem een fles wijn in zijn auto gelegd. Ik wil langs deze weg dan Guy ook bedanken en hoe een shitmoment dan toch nog goed afloopt.

Porsche Kid. :)

PS: Ik had dan speciaal die elektronische ontsteking erop laten zetten omdat ik dan zeker was hier nooit meer problemen met te hebben.
Niettemin het tegendeel is waar gebleken.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Testritje

Postby JDMM » 05 Nov 2011 22:28

Een mooi verhaal en fijn dat het goed is afgelopen.

Op dit Forum is al meerdere keren een discussie geweest over electr. ontstekingen vs conventioneel, die vielen dan altijd in het voordeel van conventioneel uit...... :wink:

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !

Return to “Moet ik even kwijt...”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 56 guests