Page 1 of 1

Re: Stilleven

Posted: 30 Aug 2010 15:22
by Pascal
Ik weet dat het "Pre-heater tubes" zijn, maar wat DOET het nu precies?
(vorige week mijn uitlaat vervangen, dus vandaar dat ik ze tegen kwam)

Re: Stilleven

Posted: 30 Aug 2010 18:10
by Bos
Hier niets want het is een stilleven

Re: Stilleven

Posted: 30 Aug 2010 21:41
by JDMM
Hoe kan uit een koude motor voorgewarmde lucht komen ? 8)

Jan.

Re: Stilleven

Posted: 01 Sep 2010 19:40
by Pascal
Ja, die stang met die kleppen kwam ik vorige week tegen (net als de pijpjes ;) )...
Was allemaal relatief eenvoudig uit elkaar te halen, al paste een van de twee pijpjes (al vantevoren) niet helemaal lekker op die kleppenkast...

Enne, die warme lucht, gewoon bij de uitlaatkleppen? (is een gok hoor)

http://www.porscheforum.nl/images/temp/ ... itlaat.jpg

Re: Stilleven

Posted: 02 Sep 2010 22:21
by JDMM
Dank U.
Echter, de temperatuur van de J-pipes heeft weing te maken met de temperatuur van de "Umluftheizung" .
De "Umluftheizug" wordt gevoed vanuit de motorkoellucht en niet door de door de J-pipes opgewarmde interieurverwarmingslucht.
Uiteindelijk wordt alles wel warm natuurlijk.

Jan.

Re: Stilleven

Posted: 04 Sep 2010 22:14
by JDMM
Petwin wrote:Ok Ok... dat weten we natuurlijk... J pipe was als indicatie bedoeld. ik wil alleen maar zeggen dat binnen een minuutje de aangezogen lucht via de flapperboxes al aardig oploopt.

De thermostaat regelt overigens tussen 23 en 34˚C... wellicht veel lagere temperaturen dan je zou denken. Voor het koelhuis is het dus niet zo heel erg warm.


Ik ga hier eens iets aan meten, even bekijken hoe.
Ik denk, die kleppen open zetten en de luchttemperatuur die er uit komt per tijdseenheid meten, weliswaar met stat. lopende motor, maar gewoon voor het idee.

Jan.

Re: Stilleven

Posted: 09 Dec 2010 22:43
by JDMM
Wah.

Weet je hoe koud het is ?

Wellicht in het voorjaar, ben een druk bezet baasje.

Jan.

Re: Stilleven

Posted: 31 Aug 2011 22:18
by E10
Zelf gemaakt? Verchroomd?

Re: Stilleven

Posted: 31 Aug 2011 22:41
by Asunroof
is dit een houdertje waar het rubber inkomt (ruit wisser) of was dat al een optie op een speedster? :mrgreen: