Das Getriebe

Forum om je hart te luchten.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Das Getriebe

Postby E10 » 01 Feb 2010 20:28

Het verschil tussen de paruzzi banden en de joma banden is dat Paruzzi een band in 1 lange lengte levert plus genoeg klemmen waarmee je 8 hoezen kunt monteren en je dus ook meteen genoeg hebt om de verwarmingsslangen aan de heater cans te bevestigen. Joma levert alles in een voorgesneden lengte waarbij je per saldo duurder uit bent.....
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Das Getriebe

Postby stef69 » 01 Feb 2010 20:35

Etienne wrote:Het verschil tussen de paruzzi banden en de joma banden is dat Paruzzi een band in 1 lange lengte levert plus genoeg klemmen waarmee je 8 hoezen kunt monteren en je dus ook meteen genoeg hebt om de verwarmingsslangen aan de heater cans te bevestigen. Joma levert alles in een voorgesneden lengte waarbij je per saldo duurder uit bent.....



goede tip
thanks
Stefan
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Das Getriebe

Postby JDMM » 01 Feb 2010 20:42

Petwin wrote:
Petwin wrote:
JDMM wrote:Ik denk dat ik die bedoel, maar kan het niet goed zien.
Hydr.remleiding en t.t.kabel dus.

Jan.


Yep dat zijn gewoon de bandjes waar bijv. bij jou ook de handremkabels aan hangen. Bij een A tje zitten er aan beide kanten van de bak twee hoekjes met daaraan links twee extra bandjes en rechts één. N.B. bij een A-tje zijn deze zwart en niet grijs zoals bij een T5 en later.


Ik geloof dat ik je nog steeds niet begrijp... met die bandjes bedoelde ik dezelfde soort als waar bij een B de handremkabels aan hangen maar dan korter.

???


Kortere bandjes, maar wat hangt er nu aan die bandjes die m.b.v. een ijzertje aan de differentieeldeksels bevestigd zitten ?

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Das Getriebe

Postby JDMM » 01 Feb 2010 22:12

Bedankt, morgen ga ik van die ijzertjes/bandjes op een A bak schroeven, vandaar de interesse in hoe het precies zit.
Zitten die twee klemmetjes links onder dezelfde moer , (de onderste van de twee voorste ) ?

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Das Getriebe

Postby JDMM » 02 Feb 2010 22:54

Thanks.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Das Getriebe

Postby stef69 » 03 Feb 2010 13:44

Petwin wrote:Yep, zitten op hetzelfde haakje. Zie detail foto's.


bak lijkt heel goed op de mijne 741 uit 6/63
maar ik heb optionele "compenstating spring" eronder met een cupje om deze te laten steunen op bak en dat zie ik niet bij die van u

rechts op deze foto http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=alb ... m=XSDW8HVH klein stukje te zien

wagens met optionele comp spring, werd deze bak dan speciaal aangepast? lijkt mj wel heel idioot en dat verwacht ik niet
Last edited by stef69 on 03 Feb 2010 19:26, edited 1 time in total.
Stefan
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Das Getriebe

Postby JDMM » 03 Feb 2010 16:24

De cup voor de compensatingspring zit alleen onder op de 741 bakken.
Getoonde bak is vroeger, waarschijnlijk 644.

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Re: Das Getriebe

Postby stef69 » 03 Feb 2010 19:27

ja, dat zal het zijn
Stefan
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Das Getriebe

Postby JDMM » 04 Feb 2010 22:31

Petwin wrote:Klopt Jan. De Mijne is een 644. Ouwe muik dus.


Klopt inderdaad, doe liever 8 H.-D. blokken als een 644. :D

Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !

Return to “Moet ik even kwijt...”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 76 guests