Technische dag (weekend)

Hier kun je zien wat zich wanneer en waar afspeelt voor de Porsche 356 liefhebber. Ook kun je zelf de agenda aanvullen.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Kraan

Postby Richard » 04 Sep 2006 22:38

Ik heb de klacht doorgegeven en de auto staat ondertussen bij Kraan. Nog even afwachten. Ik had toch nog wat wensen voordat ik op Francorchamps ga rijden :D zoals balanceren, uilijnen, stuurspeling eruit halen.
Richard

'63 356B
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Postby Knick » 04 Sep 2006 23:07

Wat dacht Piet dat het was?
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Postby Richard » 05 Sep 2006 15:09

Ik heb alleen even kort met Marcel gesproken; ik had weinig tijd. Het enige wat hij vertelde is dat de stalen tuimelaars meer lawaai neigen te maken dan de aluminium exemplaren.
Richard



'63 356B
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

update

Postby Richard » 09 Sep 2006 19:50

Omdat de motor nog altijd niet echt mooi loopt gaat er nu eerst een gereviseerde ontsteking in (de oude is te ver versleten) en worden de carburateurs ook door Kraan onder handen genomen. Zoals Rens ook al constateerde laten die zich lastig afstellen. Met de eerder uitgevoerde revisie door hem van het blok zijn de zuigers en nokkenas op het niveau van een super en dus 75 pk gebracht maar de carbs zijn daarbij achtergebleven. Volgens Kraan krijgt het blokje daardoor eigenlijk te weinig brandstof. Daarnaast zijn de carbs zo-ie-zo aan revisie toe.
Als dat vervolgens is gebeurt gaat Kraan op basis van hoe de motor dan loopt beoordelen of het bijgeluid iets zorgelijks is wat aangepakt moet worden.
De gereviseerde ontsteking zit er al voor de Ardennenrit volgend weekend in. Dat zal waarschijnlijk met de carbs nog niet lukken.
Richard



'63 356B

Return to “Agenda”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 82 guests