Ardennenweekend Ardennen Weekend 15-17 sept

Hier kun je zien wat zich wanneer en waar afspeelt voor de Porsche 356 liefhebber. Ook kun je zelf de agenda aanvullen.
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Ardennenweekend Ardennen Weekend 15-17 sept

Postby paul » 14 May 2006 20:50

Porsche 356 Club organiseert weekendje Ardennen
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Ardennen

Postby Richard » 04 Aug 2006 20:20

uit de uitnodiging:

"Het weekend begint op vrijdagmiddag 15 september. Tussen 15.30 uur en uiterlijk 16.30 uur worden jullie verwacht in hotel Domain Sol Cress, Spaloumont 5, 4900 Spa (telefoon 032-87-772353, www.solcress.be).
Na aankomst is er slechts even tijd voor een verfrissing en het uitladen van de bagage. De Porsches moeten namelijk zo licht mogelijk worden. Waarom? Omdat we klokslag 18.00 uur op het roemruchte circuit Spa-Francorchamps enkele ronden mogen rijden! Mis deze unieke kans niet; anders kun je later nooit aan je kleinkinderen vertellen, dat je zelf ooit door ’s werelds mooiste bocht ‘Eau Rouge’ hebt gereden…
Na afloop gaan we weer ‘streepje gas’ terug naar het hotel voor aperitief, avondbuffet en overnachting.

Zaterdag 16 september staat een prachtige rit door de Ardennen op het programma, met een tussenstop in het karakteristieke dorpje Stavelot. We parkeren op de binnenplaats van de fraai gerestaureerde Abdij en bezoeken o.a. het hierin gevestigde autosportmuseum (tel. 0032-80-880878, www.abbayedestavelot.be). Om 13.00 uur wordt hier ook een gezamenlijke lunch geserveerd. Na vertrek uit Stavelot wacht u weer het nodige klim- daal- en stuurwerk, alvorens u het hotel bereikt.

Zondag 17 september vormt de afsluiting. Na het ontbijt in Spa rijden we langs de kortste omweg noordwaarts en eindigen het weekend met een heerlijke lunch in het idyllische kasteeltje Eyckholt in Roosteren, gelegen in de groene taille van Nederlands Limburg (tel. 046-4494900, www.kasteeleykholt.nl)."

Ik ga mee. Nog meer liefhebbers?
Richard

'63 356B
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 05 Aug 2006 10:52

Als Rens klaar is met de restauratie wel.
Dus Rens, doe je best! Of zal ik met jou knickje gaan?
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 05 Aug 2006 22:23

Jammer genoeg heb ik op 17-07 een fietstochtje met AmicitiA.

Jan.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 05 Aug 2006 22:24

17-09 liever.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 06 Aug 2006 11:49

Balen!!!!!!!! :x Ik kan helaas niet. Het lijkt me super leuk. Lekker op het circuit. Daarbij zijn de Ardennen heerlijk om te toeren. Ik ga wel een keertje op eigen gelegenheid.
Erik
Porsche 356 SC
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 24 Sep 2006 21:50

Het leek me een leuk programma en het weer was ook mooi. Is er iemand geweest en zo ja, hoe was het?
Ben benieuwd.

Groeten,
Paul
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

foto's

Postby Richard » 25 Sep 2006 20:31

Ik ben net pas terug uit België want we hadden daar nog een korte vakantie na het Ardennenweekend. De meeting was erg leuk. We hadden natuurlijk prachtig weer maar ook het programma, dat er op papier al goed uit zag, zat goed in elkaar. Later meer.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Richard



'63 356B
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Toelichting

Postby Richard » 26 Sep 2006 21:35

Zoals ik gisteren al schreef was het een geslaagd weekend. Het was goed georganiseerd, met een heel redelijk hotel en de prijs-kwaliteit verhouding een prima voorbeeld van hoe je voor weinig geld toch een aantrekkelijk programma neer kan zetten.

Kraan had voor vertrek voor m'n auto zowel een nieuwe ontsteking geregeld als de carbs op 'super' specs gebracht. Het verschil was heel duidelijk merkbaar en de motor liep mooi. Zondag ging hij wel wat sputteren bij stevig accellereren bergopwaarts. Daar moet ik nog even induiken.

Maar die extra pk's kwamen dus goed uit bij de twee rondjes op Francorchamps. Niet dat we daar met hoge topsnelheden reden maar het ging wel hard door de bocht. Leuk om een keer te doen. Zou nog iets leuker zijn zonder die pacecar hoewel je de auto natuurlijk wel weer heel thuis wil krijgen.
Ook op de mooie routes op zaterdag en zondag werd stevig doorgereden en kwamen de eigenschappen van de 356 dus prima tot hun recht.

Mark had helaas pech met z'n cabrio doordat z'n drukgroep kaduuk ging en hij niet met eigen wagen het programma kon meemaken. Zondag werd hij opgehaald door iemand die met Marks eigen bus met ambulance kwam.
Verder was leuk om van de enige A'dam- Beijing deelnemer met 356 uit eerst hand de ervaringen te horen.

Over de foto's: De verzameling 356's op de binnenplaats is bij de abdij van Stavelot http://www.abbayedestavelot.be waar in de kelder ook een klein raceauto museum is gevestigd.
De twee foto's met de lange rij 356' is de wachtrij voordat we het circuit op gaan. In de verte kun je de beroemde bocht 'Eau Rouge' zien.
De grijze cabrio naast mijn rode coupe heb ik gefotografeerd omdat het de originele kleur is van mijn wagen. Ik ben er niet kapot van (Schiefergrau).
De gammele carport vond ik een aardig 'barn found' achtig plaatje. Het ding staat op ons perceel in België. Een van de vier staanders zakt steeds verder weg doordat de onderkant wegrot. Gelukkig leunt het geheel tegen een stevige boom aan en zodoende kan de vaste bewoner (onze aanhanger) er daardoor altijd nog een droog plekje vinden.
Last edited by Richard on 27 Sep 2006 16:38, edited 1 time in total.
Richard



'63 356B
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 26 Sep 2006 22:51

Richard,

Bedankt voor de mooie foto's !

Voor € 35,000 + € 25,000 met de auto naar China en dan nog praten over een redelijke prijs/kwaliteits verhouding !!

Dan ben je volgens mij stapelgek, of vies "nieuw" rijk.

Groet,

Jan.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

Postby Richard » 27 Sep 2006 16:50

Jan,

Door wat 'knip en plak werk' in mijn stukkie leek het of dat over de Peking rally ging maar het was mijn relaas over het Ardennenweekend. Ik heb het dus maar even aangepast.

Voor deze meneer geldt dat ie op een gezonde manier gek genoeg is om een nette coupe voor veel euries om te bouwen tot rallymonster en nog voldoende over heeft om met een mooie cabriolet bij zo'n meeting te verschijnen.

De winnaar van de Pekingrally was er trouwens ook (ook 356 clublid) Hij reed de rally in een kattenrug.
Richard



'63 356B
Mark
Posts: 33
Joined: 18 Jul 2006 17:21
Location: middenland
Contact:

Postby Mark » 27 Sep 2006 21:02

Ha luitjes,

Ardennen was inderdaad geslaagt, met lof voor Henk die er heel veel tijd en energie in heeft gestoken. Ik moet wel zeggen dat ik een aantal gezellige mensen heb gemist, hopelijk zien we die de volgende keer weer (wie rijdt er bijvoorbeeld mee met de rit in vierhouten...!)

Zoals richard al aangaf heb ik op ongepaste wijze het toneel verlaten, de volgende keer beter zullen we maar zeggen. Overigens ondertussen al een nieuwe set druklager/groep/platen gemonteerd maar ook al weer gedemonteerd (tja het schijnt allemaal niet helemaal te passen...) Ik hoop het weekend nieuwe delen te krijgen om opnieuw te monteren en hopelijk nog even wat van het naseizoen te genieten.

adios, Mark
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 27 Sep 2006 21:52

Mark e.a.,

Heb je al eens serieus nagedacht over een VW bus koppeling ?
Kost een drol en gaat eeeeuwig !

Groet,

Jan.
Mark
Posts: 33
Joined: 18 Jul 2006 17:21
Location: middenland
Contact:

Postby Mark » 28 Sep 2006 19:09

Bedankt voor de tip Jan, Rens had me er overigens ook al attent op gemaakt. Probleem is dat je dan wel goed moet weten welk type bus en de juiste handelaar moet weten te vinden die je "verstaat". Als mijn 2e poging niet lukt zal ik daar maar een in moeten duiken...

Return to “Agenda”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 61 guests