Net terug van Essen. De prijzen blijven maar stijgen. De kwaliteit stijgt echter niet mee. Wel mooie 356's gezien maar geen enkele top. Overal was wel iets te vinden wat 'jammer' was. Maar toch verkocht worden zoals een 356A T2 cabrio. Kleur moest Elfenbein zijn, was echter veel te wit. Reflectors......zaten er niet op (vond het restauratiebedrijf niet mooi......), geen enkele originele bout of moer (ben vergeten te vragen of ze ze nog hadden. Pet, kun jij misschien even doen..), geen rozetten, interieur van KHM dat wel mooi was, maar dus ook het tapijt met de verkeerde biezen, and so on and on. 150.000,- euri's, en verkocht!
De rode op de foto had iets minder incorrecte details; vraagprijs 145.000
Uiteraard stal Mercedes weer de show en deed ook BMW goed zijn best. Porsche had zich zelf hetzelfde hoekje gereserveerd als de jaren ervoor, de classic afdeling was niet heel erg classic, de dames overigens ook niet, dus dat maakte weer wat goed
Weinig gescoord, veel gezien en erg vermoeide voeten.
Essen
-
- Posts: 505
- Joined: 09 Jun 2006 20:06
- Location: Maldegem, Belgium
- Contact:
Re: Essen
de kogel-356 komt van bij Hackenberg...
Man wat is me dat plaatwerk zeg.
De prijs is er ook wel naar.
100.000 euro voor een restauratie van alleen maar de carosserie naar het schijnt
De prijzen zijn enkel op deze beurzen haalbaar
Heb zelf net de gele cabrio verkocht. Die ging toch een pak minder hoor...
Maar ben desalniettemin toch tevreden.
Michael
Man wat is me dat plaatwerk zeg.
De prijs is er ook wel naar.
100.000 euro voor een restauratie van alleen maar de carosserie naar het schijnt
De prijzen zijn enkel op deze beurzen haalbaar
Heb zelf net de gele cabrio verkocht. Die ging toch een pak minder hoor...
Maar ben desalniettemin toch tevreden.
Michael
-
- Posts: 65
- Joined: 24 Oct 2009 19:45
- Contact:
Re: Essen
Ik ga morgen eens een kijkje nemen, en zal zeker even bij Hackenberg gaan kijken.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Essen
Petwin wrote:Het was inderdaad weer zoals elk jaar, flinke auto's voor flinke prijzen. Ik weet het nu zeker, als ik ooit nog eens vreemd ga, dan word het met een Horch 853 of zo...mooi!
Het is me opgevallen dat steeds meer restauratie bedrijven het autogeen lassen weer aan het herontdekken en toepassen zijn. Hakkenberg ook. De naden van de bullet pre A waren allemaal autogeen gelast, mooi zonder toevoegmateriaal.
Zo hoort het, Porsche past vroeger ook de autogeen methode toe voor stompe naden. Autogeen geeft niet alleen kleinere strakkere naden, het materiaal op de plaats van de las blijft dezelfe eigenschappen houden als het plaatmateriaal zelf. Het wordt niet harder en brosser zoals dat bij bijv MIG wel het geval is.
Dit betekent dat je de plaat inclusief las makkelijker kunt vormen en kloppen, zonder kans op scheuren. Nabewerkingstijd van de las zelf is ook kleiner.
Petwin,
Autogeen plaatlassen is een zeer achterhaalde, enigszins achterlijke lasmethode.
Vroeger had men niet beter, tegenwoordig is er TIG apparatuur waar je je vingers bij aflikt,met weinig warmte-inbreng, geen oxidatie en geen vervorming, perfecte doorlassing en al nauwelijks bij/afslijpen.
Niet mee eens ? Dan gaan we een testje doen, jij twee plaatjes en ik twee plaatjes.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Essen
Als je het zo bekijkt...
Ik vind oude ambachten ook wel iets hebben.
Hoefijzers maken op een smidsvuur , koperslaan , autogeen lasschen e.d.
Jij spuit zeker je onderdelen ook nog op de ouderwetse manier, zonder gelaatsbescherming, zoals die mannen in "Made by hand" ?
Laseren is geweldig, een groot nadeel is dat er alleen rechte lijnen gelaserd kunnen worden.
Dus b.v. een voorwerp met een holte er in gaat niet.
Hetzelf geldt voor draadvonken, je moet eens bij Nefratech gaan kijken wat ze daar kunnen.
Binnenkort ga ik geweven remvoering koud verlijmen i.p.v. klinken, dus er is al vooruitgang.
Jan.
Ik vind oude ambachten ook wel iets hebben.
Hoefijzers maken op een smidsvuur , koperslaan , autogeen lasschen e.d.
Jij spuit zeker je onderdelen ook nog op de ouderwetse manier, zonder gelaatsbescherming, zoals die mannen in "Made by hand" ?
Laseren is geweldig, een groot nadeel is dat er alleen rechte lijnen gelaserd kunnen worden.
Dus b.v. een voorwerp met een holte er in gaat niet.
Hetzelf geldt voor draadvonken, je moet eens bij Nefratech gaan kijken wat ze daar kunnen.
Binnenkort ga ik geweven remvoering koud verlijmen i.p.v. klinken, dus er is al vooruitgang.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- E10
- Moderator
- Posts: 2473
- Joined: 14 Sep 2008 15:27
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Essen
In het nieuwe Reutter boek waar ik in een ander topic iets over verteld heb staan een hoop foto's van het autogeen lassen van de losse stukken tot 1 body. Duidelijk te zien is dat men een grote klem/mal gebruikte om de stukken bij elkaar te houden en om aan te geven waar de las moest komen. Overigens werd er toch veelvuldig toevoegmateriaal gebruikt. Misschien wel meer dan i.h.a. gedacht wordt. Maar het bljft mooi om te zien.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 71 guests