Rubbers compansator spring

Ben je op zoek naar iets voor je auto? Laat je wens hier achter.
joost
Posts: 197
Joined: 25 Jun 2006 09:17
Contact:

Rubbers compansator spring

Postby joost » 09 Jul 2009 16:49

Er zijn vast een aantal mensen die een hekel hebben aan de compensator spring bij de wielophanging achter en deze eraf hebben gehaald.

Heeft iemand de bijbehorende rubbers in een goede kwaliteit liggen en zou je ze aan mij willen verkopen?
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Re: Rubbers compansator spring

Postby Knick » 09 Jul 2009 18:39

Terecht een heel omstreden ding.
Goede rubbers zijn niet goedkoop als je ze al kunt vinden. De hulpveer moet je trouwens alleen gebruiken i.c.m. de 23mm torsiestaven.
Als je iets zinvols onder je auto wilt schroeven neem dan een Z bar.
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Re: Rubbers compansator spring

Postby Vvoister » 09 Jul 2009 20:33

Bij mij zat er een onder maar wel icm dikkere torsieveren. Mijn auto stond doordoor hoog op de poten aan de achterkant. Ik heb alles er af gehaald en begin vorig jaar verkocht voor iets van 750 euro meen ik. Die rubbers zijn nog wel te krijgen maar kosten ergens rond de 250 euro per stuk ofzo? Erg duur in ieder geval. Waarom zou je er een onder willen zetten? Ik moet zeggen dat ik zelf geen enkel verschil voel in de wegligging van de auto hoor.
Erik
Porsche 356 SC
joost
Posts: 197
Joined: 25 Jun 2006 09:17
Contact:

Re: Rubbers compansator spring

Postby joost » 09 Jul 2009 21:49

Bij mijn S90 zaten ze er standaard op. Als ik ze eraf haal, moet ik de torsiestaven vervangen. Die zijn bij een S90 minder stijf doordat ze de compensator spring gebruikt hebben. Ik heb er geen last van, maar de rubbers zijn zo ongeveer op.

Return to “Gevraagd”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests