Gezocht een 356 type B of C
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Gezocht een 356 type B of C
Ik ben voor een kennis van mij op zoek naar een 356 B of C. De voorkeur gaat uit naar een 356 op NL kenteken met achterstallig onderhoud of die gerestaureerd moet worden of waarvan de restauratie is stopgezet c.q. afgebroken. Hoeft geen matching numbers te zijn mag ook zonder motor maar wel met functionerende en goede versnellingsbak. De algehele staat is niet al te belangrijk maar de body moet hard zijn. Wie weet er nog iets te staan of heeft nog tips.
Last edited by richard356 on 01 Mar 2013 14:39, edited 1 time in total.
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
kei-hard die body, zie ik zo
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
horsepowerjunkie wrote:kei-hard die body, zie ik zo
Harde mousse
http://porsche356registry.org/classifie ... lf-re.html
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
Tjonge, die in Belgie is wel erg krokant. Die op het register lijkt mij op het eerste gezicht wel een uitkomst. Beroerde is dat je dan af moet gaan op de inlichtingen van de verkoper. Even heen en weer vliegen is ook weer zo wat. Wat mij wel opvalt is dat de prijzen van de late B en de C type wel aan het zakken zijn. Ook heb ik al gehoord van de resto bedrijven dat men nagenoeg geen coupe 356 (behalve dan type A) meer aangeboden krijgen voor resto. Kosten van de resto wegen niet meer op tegen de waarde van wat een coupe B of C tegenwoordig doet.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Bos
- Moderator
- Posts: 2694
- Joined: 28 Feb 2007 13:24
- Contact:
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
Dat is wat we zoeken. Ik zal eens mailen wat er mist.
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
Bos wrote:http://www.hamiltonclassics.com/62-silver-1101.htm
die motor op de foto heeft een kleine "olie-can" en zou uit het jaar 63 komen?
lijkt mij niet zo een evidente combinatie, tenzij de motor natuurlijk een samenraapsel is van ...
Stefan
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
Tot ongeveer half '63 werd de BT6 gemaakt, die hadden motoren met de "kleine" kan.
P610784 is een 616/1 (N) motor van ongeveer Mei 1963.
Motor op de foto lijkt me correct.
Jan.
P610784 is een 616/1 (N) motor van ongeveer Mei 1963.
Motor op de foto lijkt me correct.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
ik was van mening dat T6 altijd grote kan was en tot en met T5 kleine
waarschijnlijk dus verkeerd geïnformeerd geweest
sorry
waarschijnlijk dus verkeerd geïnformeerd geweest
sorry
Stefan
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
Stephan,
Ik heb zelf een BT6 uit '63 , geheel origineel en die heeft ook nog het kleine kannetje.
Die grote kannen zijn vanaf de C (616/15) en SC (616/16) motoren vanaf July '63.
Een uitzondering daar op zijn de 616/33-1 industriemotoren, dat zijn ook in principe C motoren, maar voor zover ik weet altijd met het kleine kannetje, zelfs nog in 1966.
Rond half '63 zal er wel het een en ander door elkaar zijn gerommeld zoals vaak bij een modelwisseling, maar in grote trekken komt het daar op neer.
Jan.
Ik heb zelf een BT6 uit '63 , geheel origineel en die heeft ook nog het kleine kannetje.
Die grote kannen zijn vanaf de C (616/15) en SC (616/16) motoren vanaf July '63.
Een uitzondering daar op zijn de 616/33-1 industriemotoren, dat zijn ook in principe C motoren, maar voor zover ik weet altijd met het kleine kannetje, zelfs nog in 1966.
Rond half '63 zal er wel het een en ander door elkaar zijn gerommeld zoals vaak bij een modelwisseling, maar in grote trekken komt het daar op neer.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
-
- Posts: 917
- Joined: 26 May 2007 13:49
- Location: Belgium - Gent
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
JDMM wrote:Stephan,
Ik heb zelf een BT6 uit '63 , geheel origineel en die heeft ook nog het kleine kannetje.
Die grote kannen zijn vanaf de C (616/15) en SC (616/16) motoren vanaf July '63.
Een uitzondering daar op zijn de 616/33-1 industriemotoren, dat zijn ook in principe C motoren, maar voor zover ik weet altijd met het kleine kannetje, zelfs nog in 1966.
Rond half '63 zal er wel het een en ander door elkaar zijn gerommeld zoals vaak bij een modelwisseling, maar in grote trekken komt het daar op neer.
Jan.
Jan, dat klopt zeker niet, er zijn verschillende BT6 met grote "kan" gemaakt in de eerste helft van '63 o.a. die van mij
Stefan
- richard356
- Posts: 232
- Joined: 22 Aug 2011 11:27
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
Heren, grappig deze discussie maar ik zoek nog steeds. Met groot kannetje of klein kennetje maakt mij eigenlijk niet zoveel uit In feite de hele motor doet er in dit geval niet zo toe. Trouwens mijn 356 motor komt uit begin 1963 en heeft het kleine kannetje.
- JDMM
- Posts: 2753
- Joined: 07 May 2006 22:14
- Contact:
Re: Gezocht een 356 type B of C voor restauratie
stef69 wrote:JDMM wrote:Stephan,
Rond half '63 zal er wel het een en ander door elkaar zijn gerommeld zoals vaak bij een modelwisseling, maar in grote trekken komt het daar op neer.
Jan.
Jan, dat klopt zeker niet, er zijn verschillende BT6 met grote "kan" gemaakt in de eerste helft van '63 o.a. die van mij
Als jouw B van later in de eerste helft van '63 is zou het best kunnen, heb jij dan ook een extra aansluiting op het re. luchtfilter voor de aansluiting van de dampafzuiging ?
Kan ook zijn dat die grote kan er later opgezet is omdat de oude b.v. roestig was.
Wat is de bouwdatum en het motornummer ? Mijne is van 2 Jan.'63, toen waren ze daar nog half in de olie zeker.
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 52 guests