hey,
Is er iemand die me kan helpen aan de tekeningen met de richtmaten en carosserieafmetingen van een '58 A t2. Deze staan normaal in de manual waarvan ik helaas nog niet in het bezit ben...
(Een kopie hiervan zou ook welkom zijn...) Groeten Toon
Tekeningen richtmaten 356At2
-
- Knick
Re: Tekeningen richtmaten 356At2
In de praktijk kun ja daar helemaal niets mee. Bespaar je die frustraties. Maatverschillen van één centimeter of meer, tussen links en rechts bijvoorbeeld, zijn niet ongebruikelijk. Kruismaten op de voorwielophanging van een 911 die door de fabrikant met een naukeurigheid van 0.1 mm opgegeven worden wijken soms wel 15 mm af. De essentie van een carosserie is dat het er uitziet alsof het klopt en dat de diverse naden goed zijn. Tot ver in de 80er jaren waren auto's gewoon niet symmetrisch.
Groet Knick
Groet Knick
-
Ik heb wel de tekeningen van de Bt5, en die komen volgens mij voor 90% overeen. enkel de afstand van de kriksteunen tot de onderste achterasbout lijkt mij af te wijken.
De rest van het onderstel, op de batterijbak na komt volgens mij overeen.
Wat betreft metingen heb ik links/rechts maar een kleine mm verschil, ook kruislings maar ongeveer een mm!
Toon
De rest van het onderstel, op de batterijbak na komt volgens mij overeen.
Wat betreft metingen heb ik links/rechts maar een kleine mm verschil, ook kruislings maar ongeveer een mm!
Toon
- marc 356
Tekeningen van een bt5 ,zeer interessant . Ik moet mijn zetelsteunen en de voetsteunen (houten plank) nog terug lassen. Zie project van ...
Gr. Marc
Gr. Marc
-
De maten van de zetelsteunen staan er niet op, maar als je de tekeningen wil, ik heb ze in pdf...
Mooi werk trouwens...
Niemand met tekeningen van een A-tje?
Mooi werk trouwens...
Niemand met tekeningen van een A-tje?
- JDMM
Ik kan je jammer genoeg ook niet helpen, maar vraag even bij Charlie White, die heeft die tekeningen waarschijnlijk wel.
http://derwhites356literature.com/
Jan.
http://derwhites356literature.com/
Jan.
If all else fails, read the Workshop Manual !
- E10
- Moderator
Ik kijk dit weekend even voor je.
-
Hey, super!
Dat zou fantastisch zijn, nog een weekje werken en ik heb vakantie, tijd om er nogeens in te vliegen! Alvast bedankt, Toon
Dat zou fantastisch zijn, nog een weekje werken en ik heb vakantie, tijd om er nogeens in te vliegen! Alvast bedankt, Toon
- E10
- Moderator
hier zijn ze, eerste 2 voor de buitenmaten, laatste 2 voor de binnenmaten. Met zoomen zou het leesbaar moeten zijn.
Succes!
Succes!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
Enorm bedankt!
Hier ben ik al heel goed mee geholpen!
Toch mis ik hier nog een maat, de afmeting van de bandenbak, de hoogte en afstand van de bumpersteunen tot center van de vooras of zo... hier had ik graag wat nagemeten.
Zou het kunnen dat er nog een tekening bestaat van het onderstel van een At2?
Toon
Hier ben ik al heel goed mee geholpen!
Toch mis ik hier nog een maat, de afmeting van de bandenbak, de hoogte en afstand van de bumpersteunen tot center van de vooras of zo... hier had ik graag wat nagemeten.
Zou het kunnen dat er nog een tekening bestaat van het onderstel van een At2?
Toon
- E10
- Moderator
Klopt, die bestaat......
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
Ongelofelijk bedankt! Weet ik gelijk weer wat te doen m'n vakantie
Groeten Toon

Groeten Toon