356C of 912 oliedop

Ben je op zoek naar iets voor je auto? Laat je wens hier achter.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

356C of 912 oliedop

Postby dk » 03 Jul 2007 16:43

Kan iemand mij vertellen of de oliedop van de 356C of 912 met het woord OEL op de bovenzijde van het fabrikaat BLAU nog nieuw te krijgen zijn?
Ik kreeg dit namelijk van iemand te horen. Ik kan mij dit niet voorstellen. Ik heb al enige tijd een groot aantal leveranciers van onderdelen geïnformeerd en nergens te krijgen. Alleen de 911 dop met de lip eraan om de dop los en vast te draaien. Indien er iemand is die weet dat er inderdaad de 356C of 912 doppen worden geleverd dan zou ik dit graag willen weten.
De Klassieke 912
Posts: 68
Joined: 25 Jun 2006 18:28
Contact:

Re: 356C of 912 oliedop

Postby De Klassieke 912 » 22 Mar 2008 17:05

Ze staan te koop op de site van Elevenparts, http://www.elevenparts.com/index2.php?f ... RTS-Engine
De doppen zullen vast niet goedkoop zijn ...

Image

Image

Image
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 24 Mar 2008 11:24

Ik wist niet dat ze te koop waren !
Omdat ik ook benieuwd ben naar de prijs, Marco van 11-parts gemaild.
Deze geeft het geheim niet prijs maar heeft me doorverwezen naar Classic-Parts.Peter Hofmann gemaild, in zijn prijslijst is het artikelnummer : op aanvraag......
Klinkt allemaal erg duur, maar ik laat het weten.

Jan.
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 24 Mar 2008 13:05

Als het een interessante prijs is, zijn er waarschijnlijk wel meer geinteresseerd. Dit zijn van die onderdelen die je onderweg kunt kwijtraken (mijn ervaring tenminste).:oops:

In Scotland, vlakbij John O Groats, moest ik olie bijvullen en stond in de kou en regen bij een tankstation. Alles moest hurry up, hurry up. Het einde van het verhaal was; toen ik 's avonds weer de rotor uit de stroomverdeler haalde (Goede tip van Jan om diefstal al iets moeilijker te maken), zag ik dat ik de oliedop kwijt was. :( Het was 100 mile slingerend terug of maar afdichten met een doek. :? Het werd met buikpijn de doek. Thuis gezocht naar een andere dop maar ik kwam niet verder dan een kever oliedop.
Bij de volgende motorbeurt kwamen we de originele dop weer tegen. Hij lag op het plaatwerk achter de cylinders. :lol:

Dus als je je dop kwijt bent, zoek nog even alles na in het motorcompartiment. :idea:

Groet,

Paul
If you must reinvent the wheel, remember that it works best if it is, like, roundish.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Oel Deckel

Postby JDMM » 03 Apr 2008 11:38

Oel Deckel : € 25. Dat valt nogal mee dus.

Jan.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 23 Jun 2008 12:03

Ik heb er enige tijd geleden één besteld Jan.
Nog geen reactie op gekregen. Ik zal eens een berichtje sturen.
Als ik heb binnen heb zal ik hem vergelijken met het origineel en laat het jullie even weten.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 12 Jul 2008 08:40

Nou de dop is binnen. Besteld bij JOMA. Ik zou zeggen als je geen dop hebt of een 911 dop, koop er zo een. Indien je een mooie originele dop hebt leg dan deze in een doosje met watten en schaf er zo een aan.
Ziet er best prima uit. Ik heb een foto gemaakt van de dop met daarnaast een originele (Ja, ja, die ik nog moet opknappen. Maar deze is niet verroest!). Oordeel zelf. Volgens mij was de totaal prijs, incl Belgische BTW, iets van 35 euro. Niet echt duur voor een best redelijke imitatie. En als je hem vergeet terug te draaien niet getreurd dan koop je gewoon een nieuwe.

Image

Image

Return to “Gevraagd”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 64 guests