Autogordels

Ben je op zoek naar iets voor je auto? Laat je wens hier achter.
User avatar
Richard
Moderator
Posts: 1499
Joined: 08 May 2006 11:57
Contact:

te laag

Postby Richard » 21 May 2006 09:56

Een hoofdsteun staat goed afgesteld als de bovenkant ervan op dezelfde hoogte zit als de bovenkant van je hersenpan. De hoofdsteunen voor de 356 zitten een stuk lager. Zeker als je zelf een flinke lengte hebt. Hiet geldt beter iets dan niets maar ik denk dat je er een whiplash niet mee kunt voorkomen.
Richard

'63 356B
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 21 May 2006 11:42

Jan, die steunen op ebay waren op sterven na dood. Nou nee, ze waren dood. De verkoper adviseerde om de bijna vergane omhulsels van de steun als mal te gebruiken voor nieuwe en de metalen steunen moesten opnieuw verchroomd worden. Prijs $170,00. :?

Wat die opblaaspop betreft, snap ik dat je die niet kent. Iemand met een Porsche hoeft dit niet te weten :wink: . En jou eerste auto was al meteen een Porsche 356, geloof ik.
Maar dit overkwam een niet-Porscherijder :P :

Een man belt naar een seksshop om een opblaaspop te kopen.
Zegt de verkoopster: wilt u een Europese of een Palestijnse opblaaspop?
Zegt die kerel: Wat is het verschil?
Zegt zij: die Palestijnse blaast zichzelf op!!
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 22 May 2006 13:58

Leuk mopje !

Bij P. Hofmann zijn nieuwe hoofdsteunen € 160,00. ieder, onbekleed.

Ik ben het met Richard eens dat de hoofdsteunen te laag zijn, ook zitten ze te ver naar achter.

Mijn eerste auto was een kever, maar de tweede wel een 356.

De foto's van de gordels laten nog even op zich wachten, want er moet eerst nog een nieuw "setje"gekocht worden als onderdeel van de "rip-deal" waar ik natuurlijk op kon wachten.

JDMM.

Hier zijn dan de "gordels" van Jan:

Image

Image

Image
User avatar
Bursch
Posts: 12
Joined: 11 May 2006 12:44
Contact:

Re: Autogordels

Postby Bursch » 25 May 2006 20:47

paul wrote:Jan, bedankt.
En neen,ik heb geen hoofdsteun. Heb wel eens op Ebay gekeken maar geen rode gezien. En zwarte bij een rode stoel, vloekt me te erg. Dan let ik voorlopig maar beter op in het verkeer.
Groet,
Paul
Was het niet zo dat de hoofdsteunen meer voor comfort zijn gemaakt? Het interne frame van de stoel zou niet voldoende te zijn om bij een aanrijding de kracht van het hoofd op de hoofdsteun op te vangen. Tevens zitten de hoofdsteunen natuurlijk veel te laag...
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 02 Jun 2006 23:45

Wellicht ten overvloede:
De achterste ophangpunten die standaard in de T6 zitten hebben een M8 verzonken kruiskopschroef.
Dit is te zwak, daarom heb ik, zoals op de foto's te zien in is, deze gaten opgeboord en voorzien van M10 schroefdraad.

JDMM.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 11 Jul 2006 22:49

Ebay # 170006515675

Rode hoofdsteunen.

JDMM.
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 12 Jul 2006 21:11

Voor mij is het hoofdsteunverhaal verleden tijd. Ik heb liever een whiplash dan een gebroken nek (bij te lage stand van kussentje). De verhalen van Jan schrikken voldoende af.

Maar het autogordelverhaal heeft bij mij ook een vervolg gekregen. Net voor we op vakantie gingen, zijn ze gemonteerd.
Een zwarte driepuntgordel (twee schoudergordels met één bevestiging aan.......beugeltje voor kofferriem aan achterzijde achterbank. Deze bevestiging is met een kliksysteem los te maken, zodat ik makkelijk de koffers achterin kan zetten.
Verder konden de oude bevestigingspunten achter de voorstoelen ook gewoon gebruikt worden.
Het voelde eigenlijk best wel veilig en Mirjam kreeg geen claustrofobie toen de gordels vastzaten.

Jullie zullen het alleen met de gordels moeten doen. Maar deze gordels hebben niet de afleiding nodig, zoals bij Jan. Mijn gordels zijn zelf de streling voor het oog. Het maakt de auto (voor de buitenstaander) ook een stuk sneller.

Image

Return to “Gevraagd”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 70 guests