Page 1 of 1

Deurklinken + sloten

Posted: 25 Jan 2010 18:09
by Matthijs356
Heb de klinken van de SC uit het bakje gehaald.
Ze moeten geherchromeerd worden, maar er zijn een aantal problemen:
1° hoe haal ik de cilinders eruit?
2° in de ene zit een sleutel die afgekraakt is

Zijn nieuwe cilinders duur?

Tips bij restauratie van klinken?

Re: Deurklinken + sloten

Posted: 25 Jan 2010 18:35
by stef69
mijn cilinders zijn eruit gekomen door aan achterzijde de circlips weg te nemen, op dat moment komt er ook een veer vrij die zorgt dat cilinder altijd naar voor komt bij indrukken (openen deur)

maar als chroom van cilinder (enkel vlak in zicht) ook is aangetast, moet je deze ook bij chroombedrijf aanbieden

cilinder met afgebroken sleutel aan passagierskant zetten? meestal stap je toch (als eerste) in langs chauffeurszijde?

naar welke firma gaan je klinken? ik heb momentel een paar stukken liggen bij Mosuse in Waasmunster, maart - april zijn ze klaar (volgens afspraak in november)

Re: Deurklinken + sloten

Posted: 25 Jan 2010 20:05
by Matthijs356
ok, dat ga ik eens proberen
ik dacht dat het zo was maar vraag het liever eerst eens

ik denk aan Belchroom in Roeselare
kwaliteit staat voorop

Re: Deurklinken + sloten

Posted: 26 Jan 2010 08:06
by stef69
Matthijs356 wrote:ok, dat ga ik eens proberen
ik dacht dat het zo was maar vraag het liever eerst eens

ik denk aan Belchroom in Roeselare
kwaliteit staat voorop


mijn volgende test zal daar dus naar toe gaan?
slechte ervaring met anderen?

ik lees ook vrij vaak : voor goede kwaliteit, stuuken naar UK (of US) opsturen, o.a. spitfire specialisten in UK, bikers-milieu in US, ...
maar daar heb je ook weinig voeling mee tot als je stukken terug zijn, als ze al terugkomen ?