Page 1 of 2
Gaten in plaat
Posted: 12 Sep 2009 17:19
by E10
Voor de motor zijn 2 platen aan de carosserie geschroefd die in het midden bij elkaar komen en gedeeltelijk in elkaar schuiven. Bij mij zijn er een aantal gaten in geboord. Ik kan me niet indenken waar deze gaten voor kunnen zijn. Een gedeelte van de bekabeling komt rechts achter in de hoek omhoog in het motorcompartiment, het andere deel blijft toch onder deze plaat.
Dus mijn vraag; horen er in het horizontale deel van deze linker- en rechterplaat gaten te zitten? Zo ja, waar, hoe groot en waarvoor?
Re: Gaten in plaat
Posted: 13 Sep 2009 14:16
by E10
Re: Gaten in plaat
Posted: 14 Sep 2009 07:14
by E10
Dat dacht ik al.. Bedankt.
Re: Gaten in plaat
Posted: 13 Oct 2009 17:10
by E10
Inmiddels zijn de gaten dicht op 1 na om de klep te kunnen openen i.g.v. gebroken kabel. Tijdens mijn search naar meer info over kabel routing kwam ik het volgende tegen:
" The harness crosses the bulkhead below the aprons at the right front corner of the compartment. A group "Y"s off vertically thru a notch in the corner to connect the voltage regulator and the generator. The rest continue horizontally to the rear under the apron of the compartment. At the right rear corner, a tail light group "Y"s off and the harness crosses the back of the apron. At the center, a group "Y"s off for the shinedown, and the harness continues to the left rear corner. There, a group "Y"s off for the tail lights, while the remainder enters the upper compartment thru a hole. There are several keeper tabs under the apron to locate the harness. "
2 vragen: heeft iemand een foto van de opening in de voorste rechter hoek en waar zit het gat aan de linkerkant waar de kabels voor o.a. bobine doorheen gaat?
Re: Gaten in plaat
Posted: 14 Oct 2009 14:00
by E10
Ik ben inmiddels te weten gekomen dat bovenstaand verhaal voor een T1 geldt, maar niet voor een T2. De kabelboom van een T2 stopt bij het linker achterlicht en gaat dan niet verder het hoekje om, om vervolgens door een gat in de plaat weer naar boven te komen. Het deel wat naar de bobine gaat loopt bij een T2 langs de firewall (door de klemmen) en gaat dan over of naast het koelhuis naar de bobine.
Het enige wat ik nu dus zoek is een fotootje van de opening in de beplating rechtsvoor, waar de kabelboom voor regelaar en bobine de motorruimte binnenkomt. Wie?
Re: Gaten in plaat
Posted: 14 Oct 2009 14:25
by stef69
geen foto mogelijk (wagen is niet thuis) maar bij T6 is dat in rechter HOEK echt diep in de hoek (vanaf achteraan aan de wagen bekeken
hoek = waar firewall, binnenste wielkast en horizontale plaat van motorruimte bij elkaar komen
Re: Gaten in plaat
Posted: 14 Oct 2009 14:52
by E10
Die hoek bedoel ik inderdaad. In de horizontale plaat die er los ingeschroefd wordt zit daar een uitsparing. Ik zou graag willen weten hoe die uitsparing in die losse plaat er uit ziet.
Re: Gaten in plaat
Posted: 16 Oct 2009 00:45
by E10
Niemand?
Re: Gaten in plaat
Posted: 27 Oct 2009 20:06
by stef69
Etienne wrote:Die hoek bedoel ik inderdaad. In de horizontale plaat die er los ingeschroefd wordt zit daar een uitsparing. Ik zou graag willen weten hoe die uitsparing in die losse plaat er uit ziet.
etienne, was vandaag ik Hulst en maakte foto voor je
zet deze morgen online
tenzij je liever per mail hebt, stuur dan PM met je adres
Re: Gaten in plaat
Posted: 27 Oct 2009 20:33
by E10
Ben er vandaag aan begonnen en bijna klaar. Ik heb nog ander referentiemateriaal weten te vinden. Ik probeer 'm morgen klaar te hebben en zal dan een foto posten. Kan ik 'm meteen vergelijken met jouw foto. Alvast bedankt!
Re: Gaten in plaat
Posted: 28 Oct 2009 17:30
by E10
Het heeft even geduurd maar de vorm zit erin. Aangezien het uiteinde van mijn plaat dusdanig slecht was en volledig vervormd, verbogen en weet ik wat niet allemaal heb ik er een cm afgeslepen en van daar uit begonnen. Nieuw stuk eraan, stuk naar beneden gebogen, ander stuk naar boven, weer ander daar haaks op gebogen en tot slot de halve ronding met de naar boven gebogen rand. Was leuk werk maar ook erg veel werk. Ik hoop dat het een beetje op het origineel lijkt. Nu nog de rand schuren en schoonmaken en dan kan 'ie in de primer.
Re: Gaten in plaat
Posted: 28 Oct 2009 20:24
by stef69
stef69 wrote:Etienne wrote:Die hoek bedoel ik inderdaad. In de horizontale plaat die er los ingeschroefd wordt zit daar een uitsparing. Ik zou graag willen weten hoe die uitsparing in die losse plaat er uit ziet.
etienne, was vandaag ik Hulst en maakte foto voor je
zet deze morgen online
tenzij je liever per mail hebt, stuur dan PM met je adres
hierbij de foto zoals eerder beschreven, in hoek achter passagier
je ziet ook boven opening ook "lusjes" waar kabel wordt mee vastgezet
is dus wel van een T6 en plaat zit vast in motorruimte, niet zoals bij u een losse plaat
Re: Gaten in plaat
Posted: 28 Oct 2009 20:56
by E10
Bedankt Stefan! T6 plaat zier er inderdaad iets anders uit.
Re: Gaten in plaat
Posted: 06 Nov 2009 15:52
by E10
Als ik de hoofdstukken lees over motor in- en uitbouw lees ik nergens dat deze platen ook gemonteerd cq gedemonteerd worden. Betekent dit dus dat bij het in- en uitbouwen van de motor deze platen gewoon blijven zitten?
En zo ja, dan worden deze platen dus geschutzt terwijl ze in het motorcompartiment vast gebout zitten?
Bedankt
Re: Gaten in plaat
Posted: 06 Nov 2009 21:25
by E10
OK.......ze worden dus van te voren geschutzt, dan vast geschroefd, en vervolgens blijven ze tot de volgende restauratie zitten, ongeacht hoeveel keer de motor in- en uitgebouwd wordt.