Rev. carburateurs

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Knick
Posts: 548
Joined: 07 May 2006 22:43
Contact:

Rev. carburateurs

Postby Knick » 07 May 2006 23:26

Jan een licht anarchistische inslag is mij niet vreemd
Ja hoor, meen ik echt. Heb de mijne trouwens weggegeven aan iemand die dacht toen elke V12 aan te kunnen. Twee maanden later heb ik hem mooi afgesteld voor hem, gewoon op het gehoor en doppen losgooien. We hebben allemaal oudere auto's, dus ook de vacuumlekkages. Bovendien kan het zijn dat een of meerdere cylinders een ander mengsel vragen om mooi stationair :oops: mee te draaien, compressie, temperatuur.
Met ander woorden, in het slechtste geval ligt zo'n ding te stampen, maar staat toch perfect synchroon terwijl je het meestal toch best goed stationair kunt laten lopen.
Ik bedenk mij net, weet je waar zo'n synchro meter nu fijn voor is; om te controleren of een lekker lopende motor wel goed is.

Schiet mij maar lek, ETRens
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 09 May 2006 22:44

Beste Rens,

Tegen zoveel wijsheid en een dergelijke overredingskracht kan ik nu niet op.
Dit is dan ook de reden dat ik mijn 6 synchrometers vanavond nog in de vuilnisbak heb gegooid met de prettige bijkomstigheid te weten dat ze morgen in de loop van de ochtend tot pulp zullen worden vermalen.
Ook het "meten is weten" op andere gebieden heeft voor mij, na jou wijze lessen een heel andere dimensie gekregen .
"Fuck the bearing play" en "jan pak de leuning", zijn van nu af aan hier het devies i.p.v. het op maat honen tot 0,03 mm van een H.-D. drijfstanglagertje !
Gewoon alles lekker los in de bloes, en hobbelen met die geit!
Ik zie met belangstelling uit naar de tech-sessie, schuifmaten en micrometers thuislaten zeker ?

Groet,

JDMM.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests