Doorschieten stoelen 356C.

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 26 Nov 2006 23:25

For sale on www.marktplaats.nl set of chairs € 125, maybe for parts.

jan.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 27 Nov 2006 12:52

De Klassieke 912,

Weet je zeker dat de platte moer 2mm dik is, dat lijkt zo dun deze is bij mijn stoel namelijk ongeveer 4mm dik.

Jan,

Bedankt voor je bericht over de stoelen op MP.
Echter deze stoelen zijn voor een 356B of misschien ook wel een vroege C. Ik ben wel op originaliteit gesteld, tenzij er echt geen andere mogelijkheid is natuurlijk. Ook heb ik de schanieren pas laten verchromen. Vandaar dat ik liever mijn originele schanieren behoud. Tevens heb ik nog steeds het gevoel dat de schanieren wel degelijk kunnen werken, ik kan me namelijk niet voorstellen dat porsche dit type schanieren al die jaren heeft toegepast en dat iedereen hier problemen mee had.


Hello 356UK,

You mean the "popperstoppers", I bought them allready.
They do only work when the problem is the adjusting handel thats going out of the sleeve of locking ring. That is not my problem, I still have the plastic covers. And that problem is very simple to solve by drilling a hole in the axle of the adjusting handel and put in a pin, for a picture of this see the messages of 25 june of De Klassieke 912. This was the way porsche solved the probem in, I think '66. Much cheaper then the 85 euro's for the "popperstoppers". But I do have to say the "popperstoppers" are handy if you do not want to detach the hinges from the seats.
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 27 Nov 2006 12:58

De Klassieke 912,

Als je ze hebt gemaakt ben ik zeer benieuwd naar de foto's van de nieuwe plastic kapjes. Indien het je lukt zou ik ze ook zeer graag willen namaken. Ik heb wel al mooie hoor maar zoals ik al eerder even zijn heb ik deze gerestaureerd. Deze blijven natuurlijk een beetje fragiel. Het grootste gedeelte van het plastic is natuurlijk nog steeds dik 40 jaar oud.
De Klassieke 912
Posts: 68
Joined: 25 Jun 2006 18:28
Contact:

Postby De Klassieke 912 » 30 Nov 2006 11:52

dk wrote:De Klassieke 912, Weet je zeker dat de platte moer 2mm dik is, dat lijkt zo dun deze is bij mijn stoel namelijk ongeveer 4mm dik.

Ik kan het niet meer nakijken, heb mijn stoelen projekt afgerond en alles zit weer gemonteerd. Je kunt best gelijk hebben. Ik heb ook geen nette kapjes meer, ze zijn ook allemaal gescheurd. Ben dus ook wel geinteresseerd in eventuele nieuwe kapjes. Groeten, Marcel
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 30 Nov 2006 12:59

Marcel,

Er zijn wel degelijk nieuwe kapjes te krijgen.
Stoddard had deze altijd in hun assorti.

Zie andere topic.

http://www.porsche356forum.eu/viewtopic.php?t=130

Groet
dk
Posts: 184
Joined: 30 Jun 2006 12:27
Contact:

Postby dk » 01 Feb 2007 12:33

Update doorschieten stoelen:

Ik heb de bijrijdersstoel wederom uit elkaar gehaald.
Alle speling verwijderd, gecontroleerd of de as goed in de vertandingen zit, alles netjes gesmeerd (natuurlijk niet de borgring met tanden), etc. etc. Maar nog steeds als ik hard tegen de leuning aan druk schiet de leuning door. Ik moet wel een stuk harder drukken dan voorheen.

Ik heb er weer over zitten pijnzen want ik ben er nog steeds niet tevreden mee. Ik heb de zijkanten recent laten verchromen.
Daarbij zijn natuurlijk ook de tanden op de onderste zijplaat verchroomd. Zou ook dat een oorzaak kunnen zijn? Zijn de tanden misschien nu gewoon te glad? Als je kijkt achter de stoel wat er nu eigenlijk gebeurt als de stoel doorschiet dan zie je dat de tanden van de borgring gewoon wegglijden over de tanden van de onderste plaat van de stoelzijkant. Zou ik de tanden gewoon ruwer moeten maken, heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen. Ik heb zelf gedacht aan een elektrische graveerpen of misschien wel stralen?
Heeft iemand misschien ervaring met het ruwer maken van de tanden?

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests