Page 1 of 1
Benzinelucht in de garage
Posted: 25 Jun 2006 09:22
by joost
Ik heb last van overmatige benzinelucht als ik mijn Porsche in de garage stal.
Ik heb al e.e.a. geprobeerd om het probleem op te lossen, maar nog zonder resultaat. De stank komt niet van binnen de auto.
Ik heb het idee dat de stank komt uit de ontluchting voor bij de auto.
Heeft iemand een idee of is dit een normaal fenomeen door bijvoorbeeld onderdruk in de garage.
Bedankt,
Joost
Posted: 25 Jun 2006 18:11
by stefan
hoi,
heeft jouw garage ramen?
groet,
stefan
tankdop
Posted: 25 Jun 2006 19:53
by Richard
Joost,
Ik had last van een soms lekkende vulopening omdat de tankdop niet goed afsloot. Bij een volle tank en sportieve bochten lekte er wat benzine op de leren beschermlap. En dat ruik je erg goed.
De benzineleiding achter het turbinehuis wordt ook nog wel eens verontachtzaamd.
Posted: 26 Jun 2006 10:39
by JDMM
Kijk ook eens naar de gebruikte benzineslangen, ook het korte stukje vanaf de kraan naar de leiding door de tunnel.
Benzineslangen die zijn omvlochten met een stoffen bekleding zijn verdacht, die zijn meestal al poreus als ze nieuw zijn.
Vervang deze dan door benz.slangen van een goede kwaliteit.
Gates 3225 is een van de beste.
JDMM.
Posted: 26 Jun 2006 19:38
by joost
stefan wrote:hoi,
heeft jouw garage ramen?
groet,
stefan
Bedankt voor de reacties!
Mijn garage heeft een raam die altijd iets open staat voor verse lucht.
Ik heb een nieuwe Reuter benzinedop waar ik geen benzinelucht ruik.
De lucht komt niet vanuit het motorruim. Ik ruik het met name onder de auto waardoor ik aan de onluchting van de benzinetank dacht.
Het vreemde is dat het, zonder dat ik de auto verplaatst heb, de ene dag erger stinkt dan de andere...
Groeten,
Joost
Posted: 26 Jun 2006 23:41
by Vvoister
Je kunt even je bezinepompje checken op lekkage. Gewoon voelen aan de randen. Als er benzine uitloopt kan dit via het schaaltje op de grond druppen. Een ander bekend punt is inderdaad het stukje flexible slang tussen de bezineleiding achter de koeling. Die leiding loopt van de linker naar de rechter carburateur.
Posted: 27 Jun 2006 11:06
by JDMM
Bij mij is dat eigenlijk ook wel, als het warmer is meer dan wanneer het koud is,doordat er dan meer verdampte benzine uit de ont/beluchting komt.
De tankontluchting is in tegenstelling tot moderne auto's een open verbinding met de buitenlucht, en komt uit in de R.V. wielkast.
JDMM.
Posted: 16 Jul 2006 11:49
by joost
Ik heb dit weekend nog eens gezocht naar het probleem en heb het volgens mij gevonden.
De seal tussen de topsender unit van de benzinetank sloot niet goed af doordat de kurk volledig op was. Ik heb deze vervangen zodat er geen lucht meer kan ontsnappen. Hierdoor neemt de overdruk in de tank af en lijkt het probleem opgelost.
Posted: 16 Jul 2006 21:19
by JDMM
Goed dat de zaak is opgelost, ik zal bij mij deze pakking ook eens nakijken.
Rook je dan ook benzinelucht bij het openen van het kofferdeksel ?
Dat daardoor de overdruk in de tank afneemt begrijp ik niet.
Bij mij is een bijkomend probleem dat de ontluchtingsleiding verstopt zit met tank sealer. Ik heb toen een gaatje in de dop geboord.
Ik moet daar ook eens aandacht aan besteden maar eerst was het te koud en nu te warm.
Groet,
JDMM.