Correct Porsche Tools

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 17 Jun 2006 23:52

Er gaat natuurlijk niets boven het juiste gereedschap.
Als ik iets nodig heb en het is te koop ,doe ik dat .
Soms kun je goed vooruit met universele gereedschappen, of je maakt zelf iets.
Zo heb ik een P33 gemaakt, een redelijk ingewikkeld meetgereedschap om de ligging van het pignon in de versnellingsbak te bepalen.
Ik leen geen gereedschap uit en wil ook geen dingen met iemand samen hebben.

JDMM
User avatar
Vvoister
Posts: 592
Joined: 15 May 2006 08:11
Contact:

Postby Vvoister » 19 Jun 2006 14:57

Ik vind dat een uitstekend idee Edwin!!
Ik had er inderdaad zelf ook al eens aan gedacht naar aanleiding van een kantelbrug die ik zou willen gebruiken om de onderkant van m'n auto aan te pakken. Deze zijn vrij duur om aan te schaffen en ik heb hem eigenlijk maar eenmalig nodig. Als je zoiets binnen de club hebt kun je hem om de beurt gebruiken als je wilt. Voor die tools geldt precies hetzelfde. Lijkt mij een prima plan.
Erik
Porsche 356 SC
paul
Posts: 656
Joined: 07 May 2006 20:35
Location: Eindhoven The Netherlands
Contact:

Postby paul » 19 Jun 2006 17:21

Mij lijkt het ook een goed plan. En als al die materialen dan in de buurt van Eindhoven komen, doe ik mee aan de sponsoring.

Maar met die bijna €100.000,00 in de Clubkas, moet er toch het een en ander aan te schaffen zijn.
Nu nog een reactie van iemand uit het bestuur. Wie van hen zou dit lezen?

Paul
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 19 Jun 2006 23:09

Ik wil niet pessimistisch overkomen ,maar van dit soort plannen komt helemaal niks terecht !
Voor het gebruik van speciale gereedschappen moet je ook de nodige vakkennis hebben, je moet deze gereedschappen hebben naast een uitgebreide hoeveelheid standaardgereedschap.
De spullen die je nodig hebt zijn altijd uitgeleend, worden niet of kapot teruggebracht of zijn kwijt.

JDMM
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Postby JDMM » 20 Jun 2006 13:57

Kantelbruggen zoals bedoeld door Erik:

www.liqui-technik.com

JDMM.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests