Page 1 of 1

Posted: 27 Apr 2009 22:32
by JDMM
Edwin,

Daar ben je goed "weggekomen"!!

Het is waarschijnlijk geen lucht, want dan was je pedaal nog sponzig geweest.

Ik denk eerder dat er een wielremcil. vast heeft gezeten en nu los is gekomen.

Een complete remmenrevisie lijkt onomkomelijk, wellicht gelijk met een twee-krings systeem ?

Jan.

Posted: 28 Apr 2009 16:13
by Knick
Heb je je remvloeistof kortgeleden ververst en daarbij je pedaal een paar keer flink tot de bodem ingetrapt? :?

Posted: 28 Apr 2009 17:05
by JDMM
Zo ongeveer zal het wel gegaan zijn.

Remmetjes fijn als nieuw maken.

Remmenspecialist Wiel Caessen heeft een bord in zijn showroom hangen :

"Iedere deuk is duurder dan de remonderdelen die U hier koopt !"

Jan.

Posted: 28 Apr 2009 19:07
by stef69
JDMM wrote:Zo ongeveer zal het wel gegaan zijn.

Remmetjes fijn als nieuw maken.

Remmenspecialist Wiel Caessen heeft een bord in zijn showroom hangen :

"Iedere deuk is duurder dan de remonderdelen die U hier koopt !"

Jan.


dat is een wijze uitspraak

Posted: 28 Apr 2009 21:17
by Knick
Petwin wrote:Nee... niet... maar ik heb nog eens nagedacht..

Toen we reden, hoorden we een slepend geluid rechts achter. Het klonk als een versleten wiellager.
Dit zou ook het slepen van de pads tegen de schijf geweest kunnen zijn. Met andere woorden, Jan zou gelijk kunnen hebben dat er inderdaad een WRC is blijven hangen.
Daar het achter was, de langste leiding, worden, bij het terug laten komen van het pedaal, de voorste zuigers veel meer naar binnen getrokken dan normaal. Het is dus goed mogelijk geweest dat er niet meer genoeg olie in de leiding zat om de "pads weer tegen de schijf te duwen". Na een paar keer pompen, had ik weer druk... dat past ook in het verhaal. Toen de remmen het weer goed gingen doen, zijn we gewoon verder gaan rijden.... nu ik er weer over terug denk, herinner ik me het "lagergeluid" niet meer gehoord te hebben. Met andere woorden... de WRC bleef niet meer hangen...

Remmen nakijken dus... gangbaar maken...

Plausibel?


Die vloeistof verplaatsing is te klein t.o.v. die van de hoofdremcilinder. Waarschijnlijk is de bodemklep (restdrukventiel) blijven hangen.

Posted: 29 Apr 2009 08:30
by Vvoister
Nou Edwin, jij hebt toch echt wel 2 engeltjes op je schouders hoor!
Met die klapband op je 356 ook al geen schrammetje.