Page 1 of 2
raamrubber
Posted: 31 Mar 2009 23:06
by johanlaura
Ik moet het rubber van m'n voor en achterraam vernieuwen , iemand tips of ervaring of gewoon naar carglass ?
Alvast bedankt ,
Gr. Johan
Posted: 01 Apr 2009 15:46
by paul
Ik zou er niet onervaren alleen aan beginnen.
Het is schijnbaar een makkelijk verhaal maar ik heb een andere ervaring.
Bij het aanbrengen van de nieuwe rubber om de ruit, kreeg ik bij de laatste 10 cm een barst in de ruit.

Mogelijk dat ik te enthousiast werd op het laatst maar daarom zeg ik: Ik zou er niet onervaren alleen aan beginnen.
Misschien dat er iemand van het forum in de buurt woont die deze klus al eerder met succes gedaan heeft. Of je maakt een leuke rit naar een "deskundige". Koffietje erbij.....
Maar als je meerdere ruiten hebt liggen....is het een goede oefening.
Succes.
Posted: 01 Apr 2009 21:50
by johanlaura
bedankt voor de tips , zeker die met de sierstrip is er een om te onthouden . Ik ga denk ik eens kijken bij Joma in Belgie wat ze allemaal liggen hebben . Iemand daar al eens geweest ?
Groetjes Johan
Posted: 01 Apr 2009 21:57
by Matthijs356
Ik ken Johan en David van Joma Parts redelijk goed.
Bel ze maar even op 055/213013.
Ze zijn altijd vriendelijk en je wordt er goed geholpen.
Michael
Posted: 05 Apr 2009 12:10
by stef69
Matthijs356 wrote:Ik ken Johan en David van Joma Parts redelijk goed.
Bel ze maar even op 055/213013.
Ze zijn altijd vriendelijk en je wordt er goed geholpen.
Michael
klopt, maar prijzig
ze halen (bijna) alles in de US bij de grote verdelers, stoddard, ...
Posted: 08 Apr 2009 21:03
by johanlaura
Ze zijn inderdaad erg aardig maar ook erg prijzig , ik schrok er toch wel een beetje van . Ik had 4 raamrubbers wat aanslagrubbers stoel en deur en motordeksel dan ben je gewoon ff €340,- lichter , of is dat de straf als je Porsche wilt rijden ?
Gr. Johan
Posted: 09 Apr 2009 18:55
by stef69
johanlaura wrote:Ze zijn inderdaad erg aardig maar ook erg prijzig , ik schrok er toch wel een beetje van . Ik had 4 raamrubbers wat aanslagrubbers stoel en deur en motordeksel dan ben je gewoon ff €340,- lichter , of is dat de straf als je Porsche wilt rijden ?
Gr. Johan
volgens mij gewoon omdat er bij ons geen concurrentie is in die sector?
VW-kever winkels zie je bijna in alle gemeentes??? volgend week-end opening in Beveren-Waas
Posted: 11 Apr 2009 13:24
by stef69
Petwin wrote:Welcome to the club... je bent er achter gekomen dat de entree die je moet betalen soms erg hoog is en dat ie terug blijft komen... tis niet anders.
Als je eend of Kever rijdt is het allemaal wat anders.
Wij hebben leden die zelfs naast een Porsche nog Harley rijden... waar die het allemaal vandaan halen:)
ik heb hier geen probleem mee maar werk maar aan de wagen als er tijd en geld is, dus duurt het allemaal wat langer, maar ik wil er iets mooi (origineel) aan overhouden
Posted: 13 Apr 2009 12:03
by stef69
op bepaald moment vroeg ik op forum of het toegelaten is om zonder interieurbekleding aan te melden bij keuring, niet voor O-plaat, maar wel voor dagelijks gebruik
ik denk zo een jaartje vroeger te kunnen rijden
iemand antwoord op deze?
Posted: 14 Apr 2009 06:52
by Matthijs356
zolang alles werkt mag dit geen probleem zijn denk ik
Michael
Posted: 17 Apr 2009 15:36
by stef69
Petwin wrote:Ik vrees dat de NL en BE wetten hier uiteen lopen... NL'ers hebben geen O plaat...
ja maar er zijn hier toch ook een aantal Belgen aanwezig?
Posted: 17 Apr 2009 20:02
by Matthijs356
ja ik ben een belg, maar ook een beetje hollander...
Posted: 19 Apr 2009 18:12
by Matthijs356
nee, gewoon kwestie van aanpassen...

Posted: 19 Apr 2009 21:45
by JDMM
Ik woon vlak bij de Belgische grens, heb twee zonen in België wonen en twee Belgische schoondochters en een Belgisch kleinkind, ben ik dan ook een beetje Belg ?
Jan.
Posted: 19 Apr 2009 22:03
by paul
Wanneer ik je vraag zo lees:
JA JAN, JE BENT GESLAAGD 