Batterij 90061100191 (en pufjes)

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Batterij 90061100191 (en pufjes)

Postby Joske » 24 Mar 2018 19:59

Hoi

Vorige week een nieuwe 6V batterij gaan halen. In de garage gevraagd of deze klaar voor gebruik was, alles in orde zegt men...
Vandaag wil ik de batterij installeren... voelt wat licht aan... is leeg... (de garagist had ze in mijn wagen gezet).

Ik heb zelf geen idee welk zuur er in moet en waar ik dit moet halen. De enige info die ik vind is: ‘needs acid, sold speratly’.
Alle tips wellom voor deze groentjesvraag...

Merci
Hans
Last edited by Joske on 28 Mar 2018 13:01, edited 1 time in total.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Batterij 90061100191

Postby horsepowerjunkie » 24 Mar 2018 20:21

hij had de flessen zuur er niet naast gezet dan? er moet zwavelzuur in in een bepaalde (37% ) verdunning, meestal klaar voor gebruik verkocht als accuzuur. Hij is idd klaar voor gebruik, zgn droog geladen, blijft de lading erg lang behouden.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Batterij 90061100191

Postby Joske » 24 Mar 2018 20:33

Bedankt

Zal maandag nog eens langs garage gaan... misschien is hij het accuzuur vergeten mee te geven.
En anders kan ik het ineens bestellen. Wel frustrerende vaststelling op een eerste zonnig weekend.
Ik had wel gehoopt om voor de smak geld die ik betaalde voor de Porsche Classic batterij een functionele batterij te bekomen.

Ik lees her en der dat je na het vullen van de batterij nog eerst de druppellader even moet aanleggen. Maar in dit geval zouden ze
dus al voor-geladen zijn. Heeft dat dan nog zin? Of is het aanhangen van de druppellader voor meer dan 1 ding nuttig?

Mvg
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Batterij 90061100191

Postby horsepowerjunkie » 24 Mar 2018 20:54

Druppellader is niet nodig als je na het vullen een ritje van plan bent, anders kan het geen kwaad mocht je de auto nog een tijdje willen laten staan.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Batterij 90061100191

Postby Joske » 26 Mar 2018 13:55

Hoi

Het vullen was men in de garage vergeten. Ondertussen
steekt de batterij er in en is er al iets of wat leven. Het is te zeggen... wanneer ik de wagen probeer te starten doet hij ... ehum... 1 a 2 seconden later terug ehum... 2 seconden... ehum maar verder niets... zou het kunnen
dat de batterij niet voldoende geladen is of moet ik hier
stress krijgen en iets anders vrezen...

Alle tips welkom voor dit bezorgd groentje.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Batterij 90061100191

Postby Joske » 26 Mar 2018 14:40

Aanvulling... hij draait rond nu maar start niet... af en toe wil hij precies even starten maar het lukt dus niet.

Tips?
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Batterij 90061100191

Postby Joske » 26 Mar 2018 14:50

Aanvulling 2 — we rijden weer! Carbs puffen wel wat...
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Batterij 90061100191

Postby horsepowerjunkie » 26 Mar 2018 21:01

backfire ?

https://www.youtube.com/watch?v=M92CGjpiMs4


nog een beetje tunen dan
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Batterij 90061100191

Postby Joske » 26 Mar 2018 21:59

Had het gevoel dat het enkel in het begin was. Zou het kunnen dat dit iets te maken had met de auto-choke bij
het starten? Naar het einde van de rit kan ik me geen plofjes meer herinneren...
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Batterij 90061100191

Postby horsepowerjunkie » 27 Mar 2018 19:30

Als het alleen bij het starten is zou ik me er niet zo druk om maken , zou goed kunnen de autochoke. Pomp je dan ook op het gaspedaal bij starten?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Batterij 90061100191

Postby Joske » 27 Mar 2018 20:31

Ja, ik heb idd wat aan het pompen geweest...
Eerst heb ik contact opgezet en even oliedruk laten opbouwen. Dan 2 x gas en terug starten. Toen dat niet goed ging ben ik beginnen pompen. Na enkele pogingen nog steeds niets. Hij wou af en toe precies wel vertrekken maar telkens net niet. Daarna even laten rusten. Dan is vrouwlief gaan proberen. Wederom 2x gas en starten. Ook weer met pompen. Toen was hij vertrokken. Tijdens ritje even halt gaan houden. Toen we terug vertrokken ging het starten super vlot.

Wat is zo de gebruikelijke of aan te raden start-cyclus.
Naar wat ik lees zijn er heel war verschillende meningen.

Moest ik die pufjes/kleine plofjes
(Bij het starten zo 1 keer om de 2a 3 seconden en het leek me vooral bij het gas geven - stilstand- uit versnelling - voor te komen)
die ik af en toe hoorde terug horen, ook bij het rijden.
Wat is dan het beste plan of action? Luchtfilters even afhalen en kijken of er effectief vlammen uitkomen mbt backfire?

Mvg
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Batterij 90061100191

Postby JDMM » 27 Mar 2018 22:10

Wat voor carburateurs ?
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Batterij 90061100191

Postby Joske » 28 Mar 2018 06:36

JDMM wrote:Wat voor carburateurs ?


Het gaat om de motor van de BT5 een normal met
de originele Zenith carbs op.

(Niet degene waarvan ik de
revisie heb gedaan, die heb ik nog niet durven opstarten
wegens een beetje schrikkepiet - moet trouwens nog iets
fabriceren voor de luchtmeting, ik geloof dat Petwin dat met een Miele stofzuiger deed en dan afregelen op 7...)


Alvast bedankt
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Batterij 90061100191

Postby JDMM » 28 Mar 2018 09:42

Zenith 32 NDIX carbs hebben geen choke of automatische choke net zo min als de Solex 40 PII-4 carbs.
Als de carbs vol zijn twee keer het gaspedaal intrappen, dan starten terwijl je een beetje blijft "spelen" met het gaspedaal, iedere auto is wat anders.
De acceleratiepomp opbrengst moet ong. 0,3 ml per twee slagen van de gasklep zijn.
Je kunt eenvoudig een kistje maken waar je twee carbs opschroeft en een stofzuiger op aansluit om de stationaire luchtstroom of 7 kg/u. af te stellen met je Unisyns.
Nooit auto starten met de luchtfilters er af i.v.m. brandgevaar bij terugslag, het is een goede gewoonte om bij dit soort werkzaamheden een emmer water klaar te hebben staan met een paar handdoeken er in.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Batterij 90061100191

Postby Joske » 28 Mar 2018 13:00

JDMM wrote:Zenith 32 NDIX carbs hebben geen choke of automatische choke net zo min als de Solex 40 PII-4 carbs.

Achteraf bekeken dom van me... was te snel verder gegaan op info van een kever-forum... had beter moeten opzoeken/nadenken. Excuus en bedankt.

Ik ben vandaag aan een bakje begonnen met wat volkern die hier nog lag. De intake manifolds heb ik ook nog.
Bij u zit er echter ook een aansluiting tussen de 2 intake manifolds. Is dat voor het vacuummeter?
Is die nodig? Of is een Miele stofzuiger van 1500W voldoende?

Bij de BT5 is de opbrengst van de gasklep een paar maand geleden nog nagekeken en die was toen prima.
Zou die na een paar maand stilstand kunnen wijzigen?
Voor de carbs van de C moet ik dit nog in orde brengen.

Die pufjes, wijzen die steeds op terugslag/backfire? Of kan het ook iets anders zijn? Het waren geen knallen maar 'pfff' geluiden...

Alvast bedankt

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests