lekkende zenith
Posted: 10 Oct 2017 21:06
Ik was afgelopen weekend voornemens een ritje met de 356 te maken , maar bij het primen van de benzine (ja ik ben zo iemand met een balgje in de benzineleiding) zag ik per toeval benzine uit de linker carburateur druppelen. Hier dan ook direct het voordeel van een handpompje, anders was ik zo onderweg gegaan met wellicht vreselijke gevolgen.
Het lekte bij een dekseltje. Meteen de manual erbij gehaald want ik ga niet zomaar een boutje aandraaien zonder dat ik weet wat de gevolgen kunnen zijn.
Het bleek de "jet camber cover" te zijn, Nr.10 op de tekening. Gedemonteerd, rubber was nog goed, en weer gemonteerd, lekkage verholpen. Nu voelde ik echter ook aan de andere kant hoe vast de bout nog zat, maar die kon ik met de hand losdraaien (geen lekkage) , dus ook maar even wat aangehaald.
Nu is mijn vraag of het aanhalen van deze bouten bij (jullie) regelmatige inspectie horen, of dat jullie - net als ik - daar nooit naar kijken.
Zou ik ze vastzetten met loktite of zou dat niet nodig zijn?
Het lekte bij een dekseltje. Meteen de manual erbij gehaald want ik ga niet zomaar een boutje aandraaien zonder dat ik weet wat de gevolgen kunnen zijn.
Het bleek de "jet camber cover" te zijn, Nr.10 op de tekening. Gedemonteerd, rubber was nog goed, en weer gemonteerd, lekkage verholpen. Nu voelde ik echter ook aan de andere kant hoe vast de bout nog zat, maar die kon ik met de hand losdraaien (geen lekkage) , dus ook maar even wat aangehaald.
Nu is mijn vraag of het aanhalen van deze bouten bij (jullie) regelmatige inspectie horen, of dat jullie - net als ik - daar nooit naar kijken.
Zou ik ze vastzetten met loktite of zou dat niet nodig zijn?