lekkende zenith

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

lekkende zenith

Postby horsepowerjunkie » 10 Oct 2017 21:06

Ik was afgelopen weekend voornemens een ritje met de 356 te maken , maar bij het primen van de benzine (ja ik ben zo iemand met een balgje in de benzineleiding) zag ik per toeval benzine uit de linker carburateur druppelen. Hier dan ook direct het voordeel van een handpompje, anders was ik zo onderweg gegaan met wellicht vreselijke gevolgen.
Het lekte bij een dekseltje. Meteen de manual erbij gehaald want ik ga niet zomaar een boutje aandraaien zonder dat ik weet wat de gevolgen kunnen zijn.
Het bleek de "jet camber cover" te zijn, Nr.10 op de tekening. Gedemonteerd, rubber was nog goed, en weer gemonteerd, lekkage verholpen. Nu voelde ik echter ook aan de andere kant hoe vast de bout nog zat, maar die kon ik met de hand losdraaien (geen lekkage) , dus ook maar even wat aangehaald.
Nu is mijn vraag of het aanhalen van deze bouten bij (jullie) regelmatige inspectie horen, of dat jullie - net als ik - daar nooit naar kijken.
Zou ik ze vastzetten met loktite of zou dat niet nodig zijn?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: lekkende zenith

Postby E10 » 12 Oct 2017 23:12

Ik moet eerlijk bekennen dat dit niet bij mijn inspectie hoort, maar ik heb een hele tijd natte carbs gehad, dus voelde en veegde toch regelmatig de carb ter controle.

Normaal gezien zou locktite niet nodig zijn. Kwaad kan het niet, maar neem dan wel het type dat nog gelost kan worden indien nodig.
Heezeg
Posts: 109
Joined: 23 Sep 2013 13:54
Contact:

Re: lekkende zenith

Postby Heezeg » 17 Oct 2017 08:06

Bij mij hoort het wel bij de onderdelen die ik regelmatig controleer. Ook in het verleden zwetende/lekkende carbs gehad. Bij veel carbs zijn onderdelen al zo vaak strakker aangedraaid dat afvlakken en nieuwe pakkingen de enige optie is.
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: lekkende zenith

Postby stefan » 23 Oct 2017 11:46

licht handvast aandeaaien en nieuwe pakkingen zou ik doen.
regelmatig checken op lekkage is zeker aan te bevelen.

stefan
hoge noorden

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests