Raamframes

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Raamframes

Postby Hans 356C » 16 May 2017 18:38

Kent iemand dit type raamframe? En van welk type Porsche 356 zijn ze. Ze zijn gerestaureerd en nieuw verchromend maar ze verschillen van de exemplaren op mijn 356C. Met name het scharniertje van het tochtraampje is anders. Wie kan ze duiden?
Bedankt alvast.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Raamframes

Postby Joske » 16 May 2017 19:08

Hoi

Bij mijn C ziet het er zo (foto's) uit. Dus ook met ander scharniertje.
Verder zie ik geen verschil. Ik probeer straks nog even in het boek van Brett Johnson te neuzen.

Mvg
Hans
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: Raamframes

Postby Hans 356C » 16 May 2017 19:35

Hé Hans, goeie tip. Dat boek heb ik ook. Zal ook eens gaan neuzen, bedankt. Jouw frames zijn gelijk aan die op mijn C'tje en die van jou zijn ook opnieuw verchromed zo te zien, knap hoor. De set die ik nu extra heb liggen kreeg ik aangeboden en heb ze maar gekocht. Nu kijken of ik ze zelf ga/kan gebruiken of ze doorverkoop. Ze zijn in top staat en beter dan mijn huidig gemonteerde exemplaren, maar hebben dus dat andere scharniersysteem.
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: Raamframes

Postby Hans 356C » 19 May 2017 16:41

Ik ben er uit denk ik. De frames van B en C zijn identiek. Bt5 heeft een ander scharnier mechanisme aan het tochtraampje. Het enige verschil zit hem in het mechanisme dat op het tochtraampje is gemonteerd. Het scharnier elementje op het frame zelf is gelijk bij B en C. Dus deze mooi verchroomde exemplaren gaan op mijn C pronken binnenkort 8)

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 66 guests