1600 super cilinder mahle

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
mtett
Posts: 18
Joined: 07 Mar 2012 07:19
Contact:

1600 super cilinder mahle

Postby mtett » 18 Apr 2017 22:08

goedendag,

Ik ben bezig om mijn blok weer op te bouwen ik heb een set mahle cilinders+zuigers aangeschaft nu met het opbouwen na het monteren van de kop heb ik de squish opgemeten en vond
deze erg laag 0,20mm na verder onderzoek kwam ik erachter dat deze kop al keer goed is gevlakt ik heb het nu uitgvuld met een dikkere voetpakking ik heb nu een squish van 0,5mm.
mijn vraag is wat is de minimale squish en de maximale squish mag zijn, ik kan het niet vinden in de WSM.
Money can't buy happiness, but somehow it's better to sit in a porsche than on a bicycle.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: 1600 super cilinder mahle

Postby JDMM » 19 Apr 2017 00:05

Wat is de inhoud van de cil. koppen ?
Als dit een C p/c set is die je hebt, en de kop inhoud is b.v. 60 ml. heb je een 1 mm. dikke koperen ring nodig onder de cilinders.
Belangrijk is dus de kop inhoud om de c.v. uit te rekenen, die 0,5 mm. is wel genoeg.
Welke dikte ringen heb je nu onder de cilinders ?
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
mtett
Posts: 18
Joined: 07 Mar 2012 07:19
Contact:

Re: 1600 super cilinder mahle

Postby mtett » 19 Apr 2017 05:58

Ik heb nu een inhoud van 58ml als de kop uitliter op de werkbank en ik heb er ook een 1mm dikke koperen ring in plaats van de 0,25mm voetpakking. dan laat ik hem zo op 0,5 de squish bedankt voor de info.
ik heb hem nog niet uitgeliterd om de compressie ratio te meten ik heb geen motorsteun :cry:
Money can't buy happiness, but somehow it's better to sit in a porsche than on a bicycle.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: 1600 super cilinder mahle

Postby JDMM » 19 Apr 2017 23:38

58ml is erg weinig, de kop is dan meerdere malen gevlakt.
1 shim extra van 0,25 mm. komt overeen met 1, 33 ml extra in de schadelijke ruimte.
Met een C p/c set kom je dan op een compressieverh. van ong. 1:8
Bij te veel shims onder de cilinder en met een meer-delige schraapveer ( Deves) bestaat soms de mogelijkheid dat het onderste deel van de schraapveer niet binnen de cilinder blijft, even opletten dus.....
If all else fails, read the Workshop Manual !

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 64 guests