Tumbler vraag

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Tumbler vraag

Postby Joske » 14 Apr 2017 16:47

Hoi

De tumbler is eindelijk aangekomen en maandag ga ik ermee aan de slag.
Eerst ga ik een test doen met een reserve paar 'intake-manifolds' daarna de carb-onderdelen.

Ik had echter nog even enkele vraagjes hieromtrent:

1. Hoe moet ik de carb-huisjes voorbereiden? Afdekken boutgaten?
Binnenkant afdekken zodat enkel buitenkant in aanraking komt met korrel?

2. Er werd gezegd dat men na de tumbler de onderdelen nog kort in de ultrasoon moet doen.
Maar is dan die oxidelaag niet terug aanwezig? Welk product moet er dan in de ultrasoon? Gewoon zeepwater?
Of mis ik iets?

3. Ik heb naast kunststof chips en keramische chips ook een compound mee laten komen geschikt voor Aluminium/Zink/RVS.
Hoe voeg ik alles best samen. Korrels+ pasta+ water + zeep?

Alvast bedankt voor het antwoorden op de groentjes-vraag.

Hans
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Tumbler vraag

Postby horsepowerjunkie » 14 Apr 2017 19:11

Hoi Hans,

inderdaad, alles waarvan je niet wilt dat het gepolijst wordt of in contact komt met je polijstmiddel / korrel moet je afdekken.
Je kunt de tumbler met je chips vullen en dan de compound toevoegen en een tijdje laten trillen om de compound te verdelen en dan pas de onderdelen erin. Ik tumble droog dat is alleen (zeg maar in jou geval) de chips en de compound. Met water erbij ken ik niet, en ik vraag me af of het wel werkt dan. Bij mij worden de produkten door de tumbler (door de trillingen) regelmatig gedraaid en verschoven (ze lopen ahw een rondje door de tumbler) Als hier water bij komt weet ik niet wat daarvan het resultaat is, maar ik kan me voorstellen de de produkten dan gewoon statisch blijven.
Die tip met daarna nog even ultrasoon heeft te maken met het verwijderen van de resten van de compound. Maar als je niet gaat spuiten oid kun je dat er ook gewoon op laten zitten (is minimaal / niet waarneembaar)

groeten,
ik hoop dat je er iets mee kunt.
HPJ
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 63 guests