Ik denk dat jouw vliegwiel een keer is uitgedraaid om er een VW T2 bus koppeling in te kunnen gebruiken. ( Zo te zien aan de uitgedraaide rand.)
Dat werd vaak in Amerika vaak gedaan, ook al i.v.m. de kosten.
Een VW vliegwiel is het zeker niet want die hebben een ander gaten patroon.
Als deze maat ( foto) 21 ( edit, stond eerst foutief 23) mm.( veranderd voor T2 buskoppeling.) is kun je deze T2 bus drukgroep en plaat gebruiken.
Een druklager hiervoor in kombinatie met een 741 bak is lastig , ik maakte die destijds door een VW druklager in een B druklager te integreren.
Bij de oudere bakken werkt waarschijnlijk ook het plaatje dat op de vingers van de drukgroep wordt geschroefd en een A druklager.
Als deze maat 24 mm. is heb je waarschijnlijk een S90-C-SC vliegwiel en moet je die drukgroep gebruiken.616.116.014.02
Als je (niet origineel) een type 741 versnellingsbak hebt met geleidebus gebruik je het druklager voor C-SC. 901.116081.01
In waarschijnlijkere geval van een type 519,644,716 versnellingsbak zonder geleide bus komt er een vlak plaatje op de vingers van de drukgroep geschroefd (JOMA) en waarschijnlijk een A druklager, 644.16.305, maar dat weet ik niet zeker.
Kortom, het blijft passen en meten, alleen moet bij een versnellingsbak zonder geleide bus wel altijd het plaatje op de vingers van de latere drukgroepen worden geschroefd. De oudere drukgroepen hebben dit plaatje ook al ingebouwd.
Een druklager dat niet wordt gesteund door een geleidebus kan niet rechtstreeks op de vingers van een drukgroep lopen.
Dus maak even een fotootje van je versn. bak achterkant en vertel de diepte zoals op de foto, dan weten we meer.......
P1020692.JPG
Bent U der nog ?

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.