Page 1 of 1

benzineleiding

Posted: 08 Mar 2017 15:51
by sven
ben met totaal restauratie bezig van een BT6 cab s90 van 1962
uiteraard moet er een volledig nieuwe benzine leiding in.
is het gebruik van een "stahlflex" leiding 8 mm vertrekkende van de benzinekraan tot de benzinepomp een goed alternatief voor een kopere of rvs leiding.
ik wil de oude originele leiding niet hetbruiken.
graag advies en alvast bedankt

Re: benzineleiding

Posted: 16 Mar 2017 00:56
by E10
Ik zou geen Stahlflex leiding nemen omdat de binnenleiding van rubber is. Na verloop van tijd gaat deze rubber toch verouderen. Een koperen of stalen leiding heeft dit probleem niet. Het is niet voor niets dat men adviseert om regelmatig de stukjes rubberslang tussen kraan en koperen leiding en tussen het voorste en achterste deel te controleren.

Re: benzineleiding

Posted: 16 Mar 2017 08:01
by horsepowerjunkie
E10 wrote:Ik zou geen Stahlflex leiding nemen omdat de binnenleiding van rubber is. Na verloop van tijd gaat deze rubber toch verouderen. Een koperen of stalen leiding heeft dit probleem niet. Het is niet voor niets dat men adviseert om regelmatig de stukjes rubberslang tussen kraan en koperen leiding en tussen het voorste en achterste deel te controleren.


Dat is juist, en als je benzine tankt met Ethanol erbij, bv E5 of E10 (haha) gaat dat nog veel sneller.

Re: benzineleiding

Posted: 26 Mar 2017 10:23
by sven
Bedankt voor goede raad
Heb ondertussen leiding vervangen door gegloeide inox buis 8*1
Met juiste gereedschap te plooien en toch net iets beter dan koper denk ik

Re: benzineleiding

Posted: 26 Mar 2017 22:30
by horsepowerjunkie
waar heb je dat gekocht?

Re: benzineleiding

Posted: 27 Mar 2017 13:00
by sven
horsepowerjunkie wrote:waar heb je dat gekocht?

bij Gillain (http://www.gillain.com/nl ) op Boomsesteenweg Aartselaar
is een groothandel, heb 12 meter moeten kopen
ik heb nog wel wat meters over.....