Factory tools of iets in de buurt...

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Factory tools of iets in de buurt...

Postby Joske » 28 Jan 2017 21:53

Hoi

Ik loop een beetje voor op de feiten maar als de carbs ooit terug in elkaar zitten moet ik die ook afstellen... baart me wat zorgen...
Volgens de WSM heb ik hiervoor tools P23, P25a, P75 (heb uni-syn tool via registry in bestelling staan, hopelijk ok), P76 en P77 nodig. P23a en P76 lijkt me evt nog wel met enkele tool-modificaties te lukken maar P77 heb ik zeker nodig lijkt me.
P25a is me een raadsel, Edwin vertelde me hierover wel dat ik het ook nodig had en dat het al snel 100€ zou kosten... de uitleg over hoe het werkte ging toen wat snel...

Ik heb ondertussen al op eBay/registry/joma/stoddard/parts-wise gekeken maar niets gevonden.

Heeft iemand een idee hoe en waar deze dingen of varianten ervan te koop zijn?

Groet
Hans
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Hirth
Posts: 1017
Joined: 07 May 2008 19:34
Contact:

Re: Factory tools of iets in de buurt...

Postby Hirth » 29 Jan 2017 09:47

P23 & 76 kan je bij elke goede gereedschapshandel krijgen. Ik heb zelf twee setjs van Hazet naast de fabrieksversie.

Wat betreft P77, http://www.handsontools.com/Baum-Tools-P77-Porsche-Carburetor-Level-Gauge_p_155194.html

Voor P25A zijn ook andere oplossingen te vinden zie http://forum.porsche356registry.org/viewtopic.php?f=1&t=25782 hiernaast is het origineel ook te krijgen bij Stoddard http://www.stoddard.com/00072102510.html

Ik heb al het bovengenoemde gereedschap maar ben er niet erg happig op dit uit te lenen na enkele slechte ervaringen met het uitlenen van spullen
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: Factory tools of iets in de buurt...

Postby JDMM » 29 Jan 2017 11:46

De voorste moeren kun je met een gewoon plat ringsleuteltje te lijf gaan.
Voor de achterste moeren heb ik ooit iets handigs gemaakt zie foto.
Nivo afstellen doe ik met een eenvoudig slangetje zie foto, en een benzinepompje van de sloop.
Zo'n bosje met kleine sleuteltjes is te koop in de gereedschap winkel.
De vial verkoopt Joma , Hofmann etc.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Joske
Posts: 391
Joined: 13 Jul 2015 05:36
Contact:

Re: Factory tools of iets in de buurt...

Postby Joske » 29 Jan 2017 14:03

Bedankt

Hiermee kan ik zeker verder.
Wat uitlenen materiaal betreft heb ik ook niet de beste ervaringen vandaar dat ik meestal verkies om mezelf te voorzien van het nodige. 'Een man heeft nooit genoeg tools' vertelde iemand me ooit.

Ik was van plan om 'das werkzeug zur schwimmergehäusekraftstoffniveauprüfung und einspritzmenge einstellung' van edwin proberen na te bouwen om de afregeling te doen. Dus ook met los benzinepompje. Deze week probeer ik de bak ineen te lassen met mijn beperkte laskunsten...

Groetjes
Hans

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests