Monteren viltlijst buitenzijde raam

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Monteren viltlijst buitenzijde raam

Postby Hans 356C » 21 Dec 2016 20:34

Hoi, ik ben bezig met het verbeteren van een aantal zaken aan mijn deuren van mijn 356C uit '64. Beide windowlifterrails waren doorgeroest en ga ik vervangen en delen van de ruitgeleiding, wat rubbers, etc. neem ik ook meteen mee om te vervangen. Daarnaast ga ik de binnenzijde van de deuren behandelen tegen roestvorming en wat delen opnieuw verchromen. Leuk klusje voor de winterdagen dus. Nu heb ik ook meteen de viltlijsten besteld en ontvangen. Vier stuks, twee voor de binnenzijden van de ramen en twee voor de buitenzijden. De viltlijsten aan de binnenzijden zijn gemonteerd met speciale clipjes op de door mij opnieuw met vinyl beklede lijsten gemonteerd boven aan de deurpanelen.
Nu mijn vraag: hoe monteer ik de viltlijsten aan die aan de buitenzijden van de ramen gemonteerd zitten op de chrome strips die op de deur bevestigd zit. Nu zegt een foto en tekening wellicht meer dan bovenstaand verhaal dus vandaar hierbij ook een foto toegevoegd. Ik heb de schroefjes (2 x 5 stuks) ook mee besteld en het lijkt er op dat de viltlijsten met die schroefjes rechtstreeks op de strip gemonteerd zit. Maar daarvan heb ik graag van jullie een bevestiging. Het moet natuurlijk wel zoals het hoort gemonteerd worden :P
Toen ik aan dit klusje begon waren er alleen aan de binnenzijde viltlijsten gemonteerd dus ik had geen bestaande situatie.
Alvast op voorhand bedankt voor eventuele reacties.
gr. Hans
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Monteren viltlijst buitenzijde raam

Postby Petwin » 22 Dec 2016 02:21

Hi, de vilten aan de buitenkant zitten inderdaad met schroefjes met schuin verzonken kop in de chromen lijst geschroefd
Succes!
Every Part a Piece of Art
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: Monteren viltlijst buitenzijde raam

Postby Hans 356C » 24 Dec 2016 16:46

Ik wist dat ik op je kon rekenen Petwin. Bedankt man!
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: Monteren viltlijst buitenzijde raam

Postby stefan » 26 Dec 2016 12:30

he is the soul/guru in our forum

far in the north of the dutch mountains
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Monteren viltlijst buitenzijde raam

Postby Petwin » 26 Dec 2016 23:48

So Kan die wel weer ff, duik jij het IJsselmeer eens in! :lol:
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: Monteren viltlijst buitenzijde raam

Postby horsepowerjunkie » 27 Dec 2016 22:15

ja idd !
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: Monteren viltlijst buitenzijde raam

Postby stefan » 28 Dec 2016 12:25

hahaha,

HPJ - if you can.................

stefan
hn
User avatar
erwinner
Posts: 17
Joined: 22 May 2012 20:59
Contact:

Re: Monteren viltlijst buitenzijde raam

Postby erwinner » 29 Dec 2016 20:28

ben je daar wel zeker van, ik dacht dat er aan de buitenkant geen viltlijst was, enkel raamlikker die in de lijst geschoven is
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: Monteren viltlijst buitenzijde raam

Postby Petwin » 29 Dec 2016 22:08

Ja, daar ben ik zeker van :idea:
Every Part a Piece of Art
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: Monteren viltlijst buitenzijde raam

Postby Hans 356C » 30 Dec 2016 14:39

Petwin heeft (zoals gebruikelijk :lol: ) gelijk. Zie de exploded view van de site van Partwise. Toen ik aan mijn deurenprojectje begon ontbraken ze ook maar het viel mij al op dat ik zittend in de auto tegen een lelijk stalen profiel aan keek met 5 verroeste schroefjes. Ik dacht toen al dat er iets ontbrak en dat blijkt dus een viltlijst voor de buitenzijde van het raam te zijn. Nu is het veel mooier afgewerkt. Thanks.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests