bezine tank uitbouwen

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

bezine tank uitbouwen

Postby stefan » 17 Nov 2016 11:21

hallo out there,

aangezien ik de benzine tank van mijn Porsche uit wil bouwen om deze opnieuw te spuiten, heb ik de volgende vraag;
waar moet ik op letten? tank zit wel halfvol benzine.

merci!

stefan
26km boven assen
User avatar
E10
Moderator
Posts: 2473
Joined: 14 Sep 2008 15:27
Location: The Netherlands
Contact:

Re: bezine tank uitbouwen

Postby E10 » 18 Nov 2016 02:22

Waar je vooral op moet letten is dat de benzinekraan dicht staat als je het stukje slang eraf haalt. Wellicht dat het helpt als je de motor laat draaien met de kraan dicht zodat de leiding leeg is en er geen benzine meer uit kan komen. Daarna bedrading los van temperatuursensor, ontluchtingsslang los, spanbanden los en tank eruit.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: bezine tank uitbouwen

Postby Petwin » 18 Nov 2016 06:54

Je kunt eventueel ook de haan dichtzetten en dan de slang onder aan de auto van de leiding halen zodat de leiding kan leeglopen. Je moet ook de voorste splitpen van de bedieningsstang losmaken en deze van de haan trekken. Om hierbij te kunnen moet het linker voetbord verwijderd worden.
Het slangetje tussen haan en leiding kan best vast zitten. Daar je deze toch beter kunt vervangen, kun je hem het beste gewoon opensnijden.
De tank moet gekanteld worden om hem te verwijderen. Dit kan lastig zijn als hij half vol of meer is. Mocht je hem wat willen legen, dan kun je dat ook het makkelijkst doen door de slang achter los te maken en de tank leeg te laten lopen.

Succes!
Every Part a Piece of Art
User avatar
01RV
Posts: 352
Joined: 22 Oct 2015 16:58
Contact:

Re: bezine tank uitbouwen

Postby 01RV » 18 Nov 2016 07:14

En voor alle veiligheid, batterij loskoppelen.

Gr

Roy
58' 356AT2 Super Coupé
60' 356BT5 Super Roadster
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: bezine tank uitbouwen

Postby horsepowerjunkie » 18 Nov 2016 22:01

stefan wrote:hallo out there,
aangezien ik de benzine tank van mijn Porsche uit wil bouwen om deze opnieuw te spuiten, heb ik de volgende vraag;
waar moet ik op letten? tank zit wel halfvol benzine.


Ik zou het weer uitbesteden aan je kever-sleutel-boer. Kan er ook niets fout gaan :thumbsup:
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: bezine tank uitbouwen

Postby Petwin » 19 Nov 2016 08:06

HPJ, Ik ken deze VW men niet dus heb geen oordeel. Maar heb de laatste paar weken weer werk gezien van "professionals" waarvan de tranen je in de broek schieten. Een uitspraak "dan kan er niets fout gaan", in het algemeen, lijkt me wat optimistisch :-) Niet dat een tank uitbouwen veel kennis vereist maar er zijn toch weer een paar Porsche specifieke dingen die je, en origineel en goed gedaan wilt hebben. Neem het afstellen van de gaspedaal stop bout maar als voorbeeld. Dit moet gedaan worden nadat het voetbord er weer in gemonteerd wordt. Te hoog, te weinig vermogen, te laag, kans op beschadigingen van gasstangmechanisme.
Natuurlijk kun je niet fatsoenlijk rijden als de ringen on de spanbandbouten niet "Form B" zijn i.e. met facet :-)
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: bezine tank uitbouwen

Postby horsepowerjunkie » 19 Nov 2016 19:40

Petwin, je moet het zo zien, als hij het zelf gaat doen kan er van alles fout gaan, zelf de dingen die er niets mee te maken hadden eerst, maar door ongelukkige aaneenschakeling van Murphy (die van de law) momenten er toch bij betrokken worden. Denkelijk ook montage van Form 'A' ringen, the horror!


Murphy kan niet bij hem zijn, die woont bij mij in de garage :-)
Je hebt gelijk, het is zelden dat je een klusje doet en dart er geen onverwachte dingen gebeuren. Het blijft allemaal ouwe muik.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: bezine tank uitbouwen

Postby JDMM » 19 Nov 2016 21:43

En doe het buiten op de oprit van je buurtjes.... :mrgreen:
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: bezine tank uitbouwen

Postby horsepowerjunkie » 20 Nov 2016 18:58

horsepowerjunkie wrote:Petwin, je moet het zo zien, als hij het zelf gaat doen kan er van alles fout gaan, zelf de dingen die er niets mee te maken hadden eerst, maar door ongelukkige aaneenschakeling van Murphy (die van de law) momenten er toch bij betrokken worden. Denkelijk ook montage van Form 'A' ringen, the horror!


Murphy kan niet bij hem zijn, die woont bij mij in de garage :-)
Je hebt gelijk, het is zelden dat je een klusje doet en dart er geen onverwachte dingen gebeuren. Het blijft allemaal ouwe muik.



Zeg Petwin, halevegare moddereter, zit jij nu op mijn post te reageren door die te editen? Zo gaat het weer een zooitje worden natuurlijk hè.

ROFLMPO

rolling on the floor laughing my pants off
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: bezine tank uitbouwen

Postby Petwin » 20 Nov 2016 20:21

Shit zeg, ja sorry... dacht dat ik een antwoord met quote gaf...sorry niet de bedoeling !
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: bezine tank uitbouwen

Postby horsepowerjunkie » 20 Nov 2016 21:10

goedbedoelende amateur (op IT gebied) zullen we dan maar zeggen :thumbsup:
mijn vader van 80 maakt ook dat soort fouten op facebook :lol: :lol: :lol:

sorry, moest even, zand erover.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: bezine tank uitbouwen

Postby Petwin » 21 Nov 2016 06:03

De tijden dat ik code schreef zijn inderdaad gelukkig al lang voorbij :-) Ik kan nu niets eens mijn emoticons op dit forum aan de gang krijgen, waar zitten die tandwielen?? :-)
Every Part a Piece of Art
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: bezine tank uitbouwen

Postby stefan » 23 Nov 2016 19:05

dank voor de rijke input mbt het uitbouwen van de tank. het spreekt al uit mijn vraag dat ik geen sleutelwonder ben. echter, zoals edwin al schreef, zijn er bij onze gebakkies toch de kleine dingetjes die het verschil maken. een van de reden waarom ons forum van onschatbare waarde kan zijn en is.
ad vw man: mijn gebakkie is in 1958 door een vw dealer (poll) in Hilversum geleverd.

ik groet u allen,

stefan
26 km boven assen
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: bezine tank uitbouwen

Postby horsepowerjunkie » 23 Nov 2016 21:22

is bob hahn in harderwijk geen goed idee om dit uit te besteden?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: bezine tank uitbouwen

Postby stefan » 24 Nov 2016 20:12

dank voor je tip HPJ,

denk wel dat bob een goed adres is. echter zal deze klus door ans en mij geklaard moeten worden.

stefan

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 62 guests