Motorrevisie en hoe je ermee start
Posted: 13 Sep 2016 10:09
Hoi
Zoals zo vaak bij oude wagens is het herstellen van de carrosserie van mijn C'tje iets verder gegaan dan eerst voorzien. Wessel Westerveld voerde de werken uit en dat lijkt een goede keuze geweest te zijn! De zomerritten zijn er niet van gekomen maar zaterdag heb ik em eindelijk terug. Ik hoop alvast nog een herftsritje mee te pikken!
Buiten wat werk aan de gaspedaal en onderhoud heb ik nog niet zoveel zelf gedaan aan de wagen maar nu is het dus stilaan mijn beurt. Het plan is alvast om te starten met het opschonen van het motorcompartiment. Iemand vertelde me recent ook dat de carburatoren best een revisie krijgen.
Ik ben momenteel bezig met avondschool automechanica maar kennis ivm oude luchtgekoelde bakjes is daar niet aanwezig. Het is mijn uiteindelijke doel om mechanisch zoveel mogelijk (en liefst alles) zelf te doen bij het mooizetten van de wagen.
Ik had nu het idee om me een kevermotor aan te schaffen en deze volledig uiteen te halen en terug op te bouwen als leerschool. Of kan ik best proberen om ineens een extra 356C motor op de kop te tikken en daaraan te starten? Ik ben bang om het te verprutsen... . Ook wat de carburatoren betreft, is het haalbaar om dit zelf te doen als leek? Ik ben niet onhandig maar een tamelijk onbeschreven blad wat automechanica betreft. (Maar daar wil ik dus verandering in brengen).
Alvast bedankt voor de tips
Hans
Zoals zo vaak bij oude wagens is het herstellen van de carrosserie van mijn C'tje iets verder gegaan dan eerst voorzien. Wessel Westerveld voerde de werken uit en dat lijkt een goede keuze geweest te zijn! De zomerritten zijn er niet van gekomen maar zaterdag heb ik em eindelijk terug. Ik hoop alvast nog een herftsritje mee te pikken!
Buiten wat werk aan de gaspedaal en onderhoud heb ik nog niet zoveel zelf gedaan aan de wagen maar nu is het dus stilaan mijn beurt. Het plan is alvast om te starten met het opschonen van het motorcompartiment. Iemand vertelde me recent ook dat de carburatoren best een revisie krijgen.
Ik ben momenteel bezig met avondschool automechanica maar kennis ivm oude luchtgekoelde bakjes is daar niet aanwezig. Het is mijn uiteindelijke doel om mechanisch zoveel mogelijk (en liefst alles) zelf te doen bij het mooizetten van de wagen.
Ik had nu het idee om me een kevermotor aan te schaffen en deze volledig uiteen te halen en terug op te bouwen als leerschool. Of kan ik best proberen om ineens een extra 356C motor op de kop te tikken en daaraan te starten? Ik ben bang om het te verprutsen... . Ook wat de carburatoren betreft, is het haalbaar om dit zelf te doen als leek? Ik ben niet onhandig maar een tamelijk onbeschreven blad wat automechanica betreft. (Maar daar wil ik dus verandering in brengen).
Alvast bedankt voor de tips
Hans