porsche classic parts

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Hans 356C » 25 Sep 2016 09:41

Helemaal waar Petwin, generaliseren kan eigenlijk niet. En dat is maar goed ook. Elk individu is anders, ongeacht nationaliteit. Ik heb ook al erg veel gekocht over de gehele wereld en bijna alles 'ongezien'. Vaak laat ik wel even één extra foto maken met een briefje erbij met mijn naam erop zodat ik zeker weet dat de aanbieder ook echt over de aangeboden items beschikt. Toch weer een extra cotrole. Maar daarna ben je over geleverd aan de oprechtheid van de ander. En ik moet zeggen dat ik op twee uitzonderingen na nog nooit belazerd ben.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 25 Sep 2016 11:10

Denk we het roerend eens zijn :)

Heb laatst een machine in Italië gekocht (Sicilië of all places...) en heb hetzelfde gedaan, zelfs een filmpje laten maken omdat het over bewegende delen ging en spelingen belangrijk waren. Hij deed dat netjes en heeft alle vragen beantwoord. Je krijgt ook door email verkeer best wel een indruk wat voor vlees je in de kuip hebt. Deze transactie was zelfs via google translate omdat ie geen woord over de grens sprak. De machine kwam super verpakt aan en was er erg blij mee.

Je hebt gelijk, er komt altijd een punt dat je geld over moet maken en hopen dat het allemaal goed komt. Op eBay heb je natuurlijk altijd nog je (negatieve) feedback achter de hand.

Soms krijg je erg korte antwoorden, bijna onbeleefd, dan weet je eigenlijk al dat je meer risico gaat lopen. Als me dit overkomt, ga ik meestal niet verder. Onze vriend was ook kort af, eigenlijk had ik op mijn instinkt af moeten gaan.

You learn and you move on :)
Every Part a Piece of Art
User avatar
tikra
Posts: 168
Joined: 04 Sep 2012 06:01
Location: The Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby tikra » 30 Oct 2016 10:31

Wij hebben ook ervaring met Porsche Classic Parts.... hebben een advertentie gezien voor een Luchtkoelhuis (is dat het juiste NL woord) van de Porsche 356, meerderen keren gevraagd of het van een Porsche 356 is en niet van een VW of een Industriemotor. Iedere keer gaaf Rick aan dat het een origineel Porsche 356 onderdeel was, soms meer of minder beleefd (maar ja ik wordt hier ook op mijn formuleringen aangesproken) ... hij heeft hem opgestuurd en wat stuurt hij op een kever onderdeel. Gebeld en gezegd dat wij hem terugsturen ... dat was voor hem geen probleem. Netjes het geld terug gekregen ... maar ja, wij wilden een onderdeel .... Hij omschrijft soms wat vaag .... zoals Petwin zegt, je leert met de leeftijd en het aantal zaken dat je doet, en je gaat verder met je leven en ervaring rijker .... en soms, wordt je ook opgelicht - dus met geld minder .... Rick, heeft netjes het bedrag terug gestort en de advertentie tekst niet aangepast (dat is dan weer jammer) .....

gr. Helge
Porsche 356 BT5 04/12/59 ruby red (6005)/ black (San Diego) plate "REDMAXX"
Porsche 356 C 1964 bali blue
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 31 Oct 2016 00:36

Zoals ik al zei, hij heeft geen benul van wat ie verkoopt. Dat ie het terug genomen heeft siert hem weer. (alhoewel het is Europees recht) Vracht kosten ben je neem ik aan kwijt?
Every Part a Piece of Art

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 76 guests