porsche classic parts

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Hans 356C » 03 Sep 2016 08:47

Hans 356C wrote:Ik zei het al eerder. Handelaar en minder gevoel voor zijn handel want geen liefhebber. Ik koop liefst bij een 356 bezitter. Is leuker, vaak leerzaam en gewoon gezellig. Passie delen.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 03 Sep 2016 12:06

+1 :)

De vervangingsstangen zijn onderweg. We zullen zien.
Every Part a Piece of Art
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 16 Sep 2016 15:28

ben weer thuis en heb de stangen gezien die hij ter vervanging gestuurd heeft. Van een ander type, korter, lichter en verroest.

Het neutrale advies verandert naar negatief. Ik zal hem een plezier doen en hem "unconsciously incompetent" noemen. Wat zoveel betekent als hij weet zelf niet dat hij niks weet. Technisch gezien, kun je hem dus niet betichten van oplichting want hij doet het niet bewust. Bottom line is wel geld kwijt en onbruikbare troep rijker.

Sorry maar ik kan er niet meer van maken. Nooit meer.
Every Part a Piece of Art
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby tbt2 » 16 Sep 2016 17:21

pfff jammer!

Ter plaatse gaan en zelf kijken naar goeie en wisselen.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 17 Sep 2016 07:00

Nee zo werkt dat niet bij mij. Ik ga geen hele dag verpesten, op en neer rijden etc etc. Ik zet zo iemand gewoon op de zwarte lijst en er ben dan helemaal klaar mee. :evil:
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby horsepowerjunkie » 17 Sep 2016 23:29

kunnen we niet ergens op dit forum een sticky maken waar wat voor de 356 te koop is en dan natuurlijk ook waar je goed wordt geholpen en ook waar het "op eigen risico" is?
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 18 Sep 2016 06:56

Vind ik wel een goed idee.
Mijn ervaring met Classic Porsche Parts is natuurlijk maar één data point. Hans had een positieve ervaring. Is wel zo fair om beide kanten te laten zien/lezen.

Om er een positieve in te gooien...

Een paar jaar geleden had ik meerdere keren dat ik iets kocht bij Partswise en de kwaliteit was onder de maat. Remcups en warmtewisselaars en een paar andere dingen die niet pasten. Omdat ze toen erg coulant waren en alles steeds terug namen zonder problemen, ben ik ze de laatste paar maanden weer eens gaan gebruiken. Ik moet zeggen dat het nu daar prima in orde is. Ze leveren vaak originele Porsche onderdelen tegen prijzen die best goed zijn. (Lager dan Stoddard en Joma bijv.) Levering kan wat langer duren want ze hebben niet alles echt op de plank liggen.
Het offerte systeem is iets omslachtiger dan een reguliere webshop maar is geautomatiseerd en makkelijker dan bijv. Joma. (Bestellen via een email is eigenlijk uit de tijd)

Verder heb ik goede ervaringen met Alpo. Redelijke prijzen voor originele onderdelen. Bestellen via tel. of email is weer minder.

Heb voor het eerst Porsche Classic in Heteren eens uitgeprobeerd. Het bestelsysteem bij/via Porsche is pre historisch. (zoekmachines die niet werken, PET is niet compleet, links die niet werken je moet emails sturen, vooruit betalen, geen foto's , lange levertijden etc etc) Soms loont het zich. Ongetande V-snaren met "Porsche erop" worden alleen door hun geleverd en dan kun je dus niet anders. Prijzen zijn wat creatief :)

Vroeger keek ik eigenlijk vrijwel meteen naar de Amerikaanse leveranciers. Dat is nu minder. De dolar helpt natuurlijk niet maar ik merk ook dat de voorziening is Europe eigenlijk best goed op gang aan het komen is.

Om het af te sluiten... Anusdorp is er eentje "op eigen risico". :)

Ik zal eens kijken of ik een sticky kan starten. Wij moderatoren zijn niet super bekend met PHBPP :)
Every Part a Piece of Art
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 19 Sep 2016 06:23

Was een week stil, out of the blue, kreeg weer een email van hem... dat ie mijn naam wel zwart zou maken binnen de Porsche community. "Petwin is er zo eentje die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten". Dat is inderdaad echt passend. LOL
Every Part a Piece of Art
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby tbt2 » 19 Sep 2016 13:30

zijn naam gaat hier anders al goed rond :wink:
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Bos » 19 Sep 2016 14:02

Mensenkennis heeft em precies wel
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby stefan » 20 Sep 2016 20:06

is best grappig om te zien wat er allemaal door het simpel stellen van een vraag op gang kunt zetten.
een ieder bedankt! ga zelf bij deze goede man niets kopen zonder het gezien te hebben. uiteraard begrijp ik wel dat edwin geen dag door gereis wil verknoeien.
ben wel benieuwd of hij van ons bestaan af weet?

stefan
hoge noorden
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 21 Sep 2016 19:55

Who knows. Heb hem wel gezegd dat het 356 wereldje erg klein is.
Hij zal zichzelf wel googlen neem ik aan.
Every Part a Piece of Art
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Hans 356C » 23 Sep 2016 17:14

356 wereldje in NL is erg klein. Ik kom hem ook vaak tegen op EBay en Kleinanzeige.de onder de naam Rick Burgers of Porsche Classic Parts. Ik doe ook nog wel eens zaken met onze buren uit het oosten maar kan je verklappen dat je daar geen fratsen uit moet halen. Bij een duitser moet het kloppen (bij een nederlander ook uiteraard :lol: ), anders is het over en sluiten.
Hoe dan ook, bij bepaalde onderdelen of boven een bepaald bedrag: eerst zien en voelen, dan pas betalen. Eigenlijk net als bij betaalde liefde :oops: :lol: :roll:
User avatar
JDMM
Posts: 2753
Joined: 07 May 2006 22:14
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby JDMM » 23 Sep 2016 23:03

Hans 356C wrote: eerst zien en voelen, dan pas betalen. Eigenlijk net als bij betaalde liefde :oops: :lol: :roll:


Klinkt spannend.....
Ik heb dat gevoel eigenlijk alleen als ik de juiste KAMAX bout ergens in draai......
Mogelijk moet ik mijn horizon verbreden ? :idea:
If all else fails, read the Workshop Manual !
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 24 Sep 2016 07:30

Hans 356C wrote:356 wereldje in NL is erg klein. Ik kom hem ook vaak tegen op EBay en Kleinanzeige.de onder de naam Rick Burgers of Porsche Classic Parts. Ik doe ook nog wel eens zaken met onze buren uit het oosten maar kan je verklappen dat je daar geen fratsen uit moet halen. Bij een duitser moet het kloppen (bij een nederlander ook uiteraard :lol: ), anders is het over en sluiten.


Grappig dat je dat zegt. Ik heb duizenden Web Transacties achter de rug. Eigenlijk zelden of nooit problemen. Ik ben 3 x belazerd. Betaald en spullen nooit gezien. Alle drie keren was met Duitsers. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen die jongens, heb er meer dan tien jaar gewerkt en een prima ervaring gehad, maar als de transactie wat losser is, bijv. buiten eBay om of via Kleinanzeigen, dan heb ik geleerd toch een beetje op te passen.

Mijn laatste ervaring was ook via eBay Kleinanzeigen met onze vriend de Nederlander. Ik geloof niet dat ie me met opzet wilde belazeren maar weet gewoon niet waar ie het over heeft.
Every Part a Piece of Art

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 64 guests