porsche classic parts

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

porsche classic parts

Postby stefan » 04 Aug 2016 21:04

hallo,

heeft iemand van jullie ervaring met Porsche classic parts? is gehuisvest in elst/gelderland.

stefan
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Hans 356C » 09 Aug 2016 18:32

Ja, ik heb ervaring met hem. Betrouwbaar en daar kun je gerust zaken mee doen. En je kunt ook langs gaan bij hem, da's ook belangrijk. Is terug te vinden als Porsche Classic Parts maar ook als Rick Burgers.Verkoopt ook op Ebay en Kleinanzeige.de onder deze namen maar ook onder andere namen. Hij biedt ook vaak op onderdelen met diverse namen. Is te herkennen aan de onderdelen die vaak gefotografeerd zijn met grijs grind als achtergrond. Is een typische handelaar. Ik heb ook wel eens zaken te koop en hij wil dan belachelijk laag inkopen om vervolgens duur te verkopen. Maar ja, zo werkt de handel, logisch. Op zich is daar niets mis mee maar ik vind het altijd leuk om binnen de 356 scene met echte liefhebbers te handelen. Dan gun je elkaar nog wel eens wat, alles met het oog om elkaars auto's optimaal te laten worden. Je bent toch allemaal 356 freak, ik althans toch. Als ik iets te koop aan bied waar een ander echt naar op zoek is dan trek ik niet per definitie diegene financieel het vel over de oren. Ik hoef van die handel niet te leven.
Laatst nog een snelheidsmeter met KM gekocht in de VS, ik heb nu een Miles teller in mijn 356. De verkoper gaf aan dat hij naast zijn drie 356's nog wat onderdelen had liggen. Ik vroeg hem of hij toevallig het deel had liggen dat op het tochtraampje zit geklemd en waar het onderste deel van het scharnier mechaniek op zit. Hij had het liggen ook en gaf aan dat hij het in het doosje bij de km teller zou doen, zo maar. En wenste me vervolgens veel plezier met mijn 356. Kijk, dat tref je bij een liefhebber. Is toch super.
Maar nogmaals, Porsche Classic Parts alias Rick Burgers, prima vent.
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby stefan » 10 Aug 2016 11:50

dank voor je feed back!

stefan
hoge noorden
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 11 Aug 2016 06:10

Ben toevallig met hem aan het mailen over stoterstangetjes die hij op Ebay Kleinanzeigen aanbiedt. Komt eerst wat kort over maar na een paar mails was dat geloof ik over. (kan ook aan mij gelegen hebben)
Doet niets met de prijs. is inderdaad een handelaar, geen liefde :) Ik zal ze bij hem bestellen of het allemaal in orde komt weet ik dan te vertellen.

Ik heb hem gegoogled. Hij heeft ook een auto detailing bedrijfje. Op andere forums heeft hij zich en zijn bedrijfje voorgesteld.

http://autopoetsbedrijfburgers.webklik. ... jn-bedrijf
Every Part a Piece of Art
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby stefan » 11 Aug 2016 19:26

kwam ook bij mij kort over. ben benieuwd of de stoterstangen aan jouw wensen voldoen.
slaap je nog in de California?

groet,

stefan
hoge noorden
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 12 Aug 2016 18:47

Nope, weer thuis :0
Every Part a Piece of Art
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 26 Aug 2016 18:06

Een tussen update:

Ik heb 2x8 stoterstangeln bij hem besteld. Ik had hem gevraagd of ze recht waren en of de koppen niet versleten waren. Zijn antwoord was " ze zien er netjes uit". Ik heb voor de zekerheid nog een foto van hem gevraagd. Toen ik die kreeg zag ik dat verschillende stangen geroest waren. Ik heb hem gevraagd deze door andere te vervangen. (Hij zei in een eerdere mail dat ie bergen van die dingen had)

Vandaag weer thuis... stangen bekeken: 5 niet bruikbaar, koppen geroest (vrij diep)

Ben nu met hem aan het schrijven. Heb drie keer uit moeten leggen wat roest op de koppen is. Hi is erg kort af en zoals het er nu uit ziet laat ie me met de zooi zitten.

Hij heeft volgens mij ook geen verstand van de onderdelen die hij verkoopt. Op een of andere manier krijg ik hem niet uitgelegd waar die dingen voor dienen en dat het niet gaat werken als ze pitted en verroest zijn.

Hij leest slecht en stelt niet relevante vragen.

Als hij tot inkeer komt en de vijf rotte vervangt door goede, zal ik hier weer bericht van doen.

Ik heb mijn conclusie al getrokken voor de toekomst.
Every Part a Piece of Art
User avatar
horsepowerjunkie
Posts: 1613
Joined: 25 Sep 2010 19:34
Location: 2165 BHP
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby horsepowerjunkie » 26 Aug 2016 21:05

zoiets verwachtte ik al, nog een dozenschuiver.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 26 Aug 2016 21:59

Heb hem zojuist gesproken. Hij ging naar een oplossing kijken. Ik ken maar twee oplossingen, of andere of geld terug. Ik wacht even af. telefonisch kwam het allemaal wat beter over.
Every Part a Piece of Art
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby tbt2 » 27 Aug 2016 15:23

ongelofelijk! je moet echt foto's of ter plaatse gaan zien de dag van vandaag alvoor je je geld uitheeft.

Het loopt vol van de prutsers/amateurs rond die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden en enkel geld ruiken.
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 27 Aug 2016 19:14

ik ga er nog even van uit dat hij het beste voor heeft. Het is lastig als iemand geen verstand heeft van wat hij verkoopt. Ook al heb je de beste intenties, je kunt gewoon de vragen die gesteld worden niet goed beantwoorden noch kun je een echte inschatting maken van de staat van de onderdelen die je verkoopt.
Every Part a Piece of Art
User avatar
tbt2
Posts: 628
Joined: 04 Jan 2015 21:03
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby tbt2 » 27 Aug 2016 22:05

Petwin wrote:ik ga er nog even van uit dat hij het beste voor heeft. Het is lastig als iemand geen verstand heeft van wat hij verkoopt. Ook al heb je de beste intenties, je kunt gewoon de vragen die gesteld worden niet goed beantwoorden noch kun je een echte inschatting maken van de staat van de onderdelen die je verkoopt.


idd klopt wat je zegt. Ben mssh wat kort door de bocht gegaan, maar als je eens met een knoeier :evil: te maken heb gehad ben je op je goede.

Als de man correct is ruilt hij gewoon de onderdelen.
stefan
Posts: 335
Joined: 28 May 2006 13:31
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby stefan » 31 Aug 2016 20:04

is inderdaad te hopen dat hij de onderdelen terug neemt en dat pet zijn centjes terug krijgt.
nog nieuws van jouw kant, edwin?

stefan
User avatar
Petwin
Moderator
Posts: 1021
Joined: 21 May 2006 14:14
Location: Netherlands
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Petwin » 01 Sep 2016 06:48

We zijn weer een paar emails verder. Hij heeft aangeboden de slechte te vervangen met andere. Toen ik hem vroeg of ie gecontroleerd had of ze recht waren, kreeg ik als antwoord dat ik de heleboel maar terug moest sturen want anders zou ik weer met een reden komen waarom ik niet tevreden was.
Ik had hem tips gegeven hoe je dat kon doen. Daarop zie hij dat ie daar niet aan begon. (simpel over een glazen plaat oid rollen)

Ik heb hem gevraagd toch maar op te sturen (heb voor mezelf al het risico geaccepteerd)

Heb hem wel gevraagd hoe hij de conditie van dingen beoordeelt i.v.m. verkoop. Als je geen tips (die ik echt vriendelijk gaf) wilt accepteren.

Al met al een stugge transactie waar ik geen "gevoel voor herhaling" aan over gehouden heb.

Ik wil hem niet in een kwaad daglicht stellen. Ik geloof altijd in het goede van mensen. Ik geloof nog steeds dat hij oprecht is, maar hij heeft gewoon geen verstand van wat ie verkoopt. Dat is nog niet zo erg, maar als je niet in wilt gaan op vragen van je kopers (die hun geld al kwijt zijn....) dan is dat minder slim.

Ik zal hem matsen met een neutraal aankoopadvies van de Restobond. :)

Jammer voor hem is dat er vele concurrenten zijn waar positieve ervaringen normaal zijn.

Doe er mee wat je wilt.
Every Part a Piece of Art
User avatar
Hans 356C
Posts: 126
Joined: 01 Feb 2016 13:53
Contact:

Re: porsche classic parts

Postby Hans 356C » 02 Sep 2016 19:51

Ik zei het al eerder. Handelaar en minder gevoel voor zijn hande want geen liefhebber. Ik koop liefst bij een 356 bezitter. Is leuker, vaak leerzaam en gewoon gezellig. Passie delen.

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 80 guests