in dienst stelling

Voor technische vragen over je Porsche 356, kun je hier terecht en onze technische Gurus zullen proberen je weer op weg te helpen.
User avatar
zenith
Posts: 15
Joined: 05 Nov 2008 20:15
Location: Ertvelde
Contact:

in dienst stelling

Postby zenith » 22 Nov 2008 17:40

kan iemand me zeggen over de procedure voor het op de weg krijgen van mijn 356 het is een ingevoerde uit de us?
Is et beter voor te laten keuren als oldtimer of een volledige keuring?
voor de duidelijkheid, het is ischrijving in Belgie
brandsema
Posts: 2
Joined: 22 Nov 2008 10:43
Contact:

Postby brandsema » 22 Nov 2008 18:03

Volgens mij is het zo dat je, wanneer je met een klassieker kenteken rijdt, je alleen tussen zonsopkomst en zonsondergang mag rijden. Of je moet aan kunnen tonen dat je op weg bent of terug komt van een meeting. Zou voor mij een reden zijn om voor een volledige keuring te kiezen.
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 22 Nov 2008 21:25

ik heb momenteel zelf een inschrijving als klassieker in België. Tussen zonsopgang en zonsondergang rijden, en in een straal van 30 km rondom de standplaats. Het is wel zo dat indien je de regels overtreedt je wel verzekerd bent, maar dat je mogelijk een boete moet betalen. 25,00 heb ik begrepen.

Om de wagen op dagelijkse plakken te krijgen moet die gelijkvormig verklaard worden heb ik begrepen. Maar verder heb ik het nog niet uitgezocht.

mvg

Bossie
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Postby Matthijs356 » 23 Nov 2008 09:34

Die van mij is dus inderdaad wel gekeurd en ingeschreven als dagelijks voertuig. Ik mag er dus altijd en overal mee rijden.
Het houdt wel in dat je elk jaar naar de keuring moet.
Een nadeel zou je denken, ja dat klopt want ze vinden elk jaar wel iets.
Maar ze merken ook zaken op die je soms niet ziet.

Ik ga ook voor de cabrio de inschrijving als gewoon voertuig kiezen.

Michael
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 23 Nov 2008 09:41

Michael,

je laat de wagens dan gelijkvormig verklaren? Hoe verloopt die procedure juist? Klopt het dat je dan bij D'Ieteren in Brussel langsmoet?

mvg

Peter
stef69
Posts: 917
Joined: 26 May 2007 13:49
Location: Belgium - Gent
Contact:

Postby stef69 » 23 Nov 2008 17:52

Bossie wrote:Michael,

je laat de wagens dan gelijkvormig verklaren? Hoe verloopt die procedure juist? Klopt het dat je dan bij D'Ieteren in Brussel langsmoet?

mvg

Peter



klopt, hier alle info ervoor : http://www.flat4free.be/forum/viewtopic ... c&start=10

ik vind het zonde om met O-plaat rond te rijden, 356 zijn perfect haalbaar om dagelijks te keuren

en ieder jaar eens naar de keuring is ook goed om alles eens na te zien !
Stefan
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Postby Matthijs356 » 23 Nov 2008 19:00

Ik ben nooit in contact geweest met D'Ieteren.
De keuring doet een speciale inspectie en kijkt wel 100 punten van de auto na en doet verschillende opmetingen.
Als dat in orde is, maken ze een verslag en sturen ze alles op naar de homologatie. Duurt een week en je krijgt je roze inschrijvingsformulier en een klevertje.

Zo gepiept.

Michael
User avatar
Bos
Moderator
Posts: 2694
Joined: 28 Feb 2007 13:24
Contact:

Postby Bos » 23 Nov 2008 21:26

En hoeveel kost dat?

Was jouw wagen misschien origineel een Belgische wagen of was dat ook een USA wagen?

mvg

Peter
Matthijs356
Posts: 505
Joined: 09 Jun 2006 20:06
Location: Maldegem, Belgium
Contact:

Postby Matthijs356 » 24 Nov 2008 09:14

99 euro als ik me niet vergis

Was origineel een Duitse auto

Michael

Return to “Vraag het de Wijzen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests