wie weet er een goed adres om velgen te laten restaureren
ik denk aan stralen en daarna poedercoaten in kleur voor een redelijke prijs natuurlijk.
gr.gerard
restaureren porsche 356 velgen
-
- Posts: 23
- Joined: 27 Jul 2015 13:23
- Contact:
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: restaureren porsche 356 velgen
Een goed adres zou ze niet poedercoaten....
Every Part a Piece of Art
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: restaureren porsche 356 velgen
misschien zijn het wel Fuchs velgen 
EDIT: in dat geval heb ik goeie ervaringen met wheeltrim in Nijkerk. :thumbsup:

EDIT: in dat geval heb ik goeie ervaringen met wheeltrim in Nijkerk. :thumbsup:
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
-
- Posts: 76
- Joined: 14 Feb 2009 15:34
- Contact:
Re: restaureren porsche 356 velgen
Ik sluit mij aan bij Petwin
Toch een adres waar ik, niet 356 gerelateerd, goede ervaringen mee heb. Waaijenberg Coatings BV uit Barneveld. www.waayenbergcoatings.nl/poedercoaten

-
- Posts: 23
- Joined: 27 Jul 2015 13:23
- Contact:
Re: restaureren porsche 356 velgen
Petwin wrote:Een goed adres zou ze niet poedercoaten....
Kun je me aangeven waarom niet poedercoaten?
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: restaureren porsche 356 velgen
A: Het is niet origineel
b: Het ziet er niet uit
c: Vaak is de laag te dik waardoor de wielen los kunnen lopen van de moeren
d: De rand tussen velgrand en middenstuk ziet er shabby uit (loopt gedeeltelijk vol)
e: Details zoals datumcodes etc gaan grotendeels verloren
f: De fijne originele metallic is bijna niet te evenaren met poedercoating
b: Het ziet er niet uit
c: Vaak is de laag te dik waardoor de wielen los kunnen lopen van de moeren
d: De rand tussen velgrand en middenstuk ziet er shabby uit (loopt gedeeltelijk vol)
e: Details zoals datumcodes etc gaan grotendeels verloren
f: De fijne originele metallic is bijna niet te evenaren met poedercoating
Every Part a Piece of Art
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: restaureren porsche 356 velgen
Misschien heb je hier iets aan, een ouwetje 

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Every Part a Piece of Art
-
- Posts: 23
- Joined: 27 Jul 2015 13:23
- Contact:
Re: restaureren porsche 356 velgen
Petwin wrote:Misschien heb je hier iets aan, een ouwetje
Daar heb ik zeker iets aan, inmiddels weet ik ook waarom ik NIET moet poedercoaten!
afgezien van de redenen welke door de anderen zijn aangegeven zullen
de clips voor het aanbrengen en bevestigen van de wieldoppen kunnen hun veerkracht
verliezen doordat de temperatuur in de moffeloven minimaal 200 graden Celcius wordt
Dat brengt mij tot het stralen en spuiten met verf.
Het enigste wat ik nog graag wil weten is: De auto heeft Porsche kleur 5706 Silber
wat is de overeenkomende kleur in RAL nummer? De spuiter weet dat niet.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: restaureren porsche 356 velgen
Het kan een erg lang debat worden welke kleur correct is. Het is in ieder geval geen RAL kleur.
Lemmerz, KPZ en Sudrad spoten hun velgen met een uni coat zilver metallic. De korrel vd metallic moet zeer fijn zijn en VEEl minder blinken dan de huidige moderne metallics.
Zoals je kunt lezen in de Resto, heb ik dezelfde kleur als de auto toegepast, wel een top coat aangebracht maar deze van een matteringspasta voorzien zodat ze ergens tussen zijde en hoogglans zitten.
Overigens, als je kleur 5706 laat mengen bij bijv Glasurit, krijg je een kleur en metallic die veel te modern is en niet lijkt op de oude originele. Je moet echt samples na laten maken.
Voor het ontlaten van verenstaal op een temperatuur van 200 graden, zou ik me geen zorgen maken.
Lemmerz, KPZ en Sudrad spoten hun velgen met een uni coat zilver metallic. De korrel vd metallic moet zeer fijn zijn en VEEl minder blinken dan de huidige moderne metallics.
Zoals je kunt lezen in de Resto, heb ik dezelfde kleur als de auto toegepast, wel een top coat aangebracht maar deze van een matteringspasta voorzien zodat ze ergens tussen zijde en hoogglans zitten.
Overigens, als je kleur 5706 laat mengen bij bijv Glasurit, krijg je een kleur en metallic die veel te modern is en niet lijkt op de oude originele. Je moet echt samples na laten maken.
Voor het ontlaten van verenstaal op een temperatuur van 200 graden, zou ik me geen zorgen maken.
Every Part a Piece of Art
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: restaureren porsche 356 velgen
Hallo,
Heb 4 wielen gekocht waaronder 1 correcte voor mijn coupeetje de 4 andere zou ik verkopen of wisselen.
Aan 2 velgen hangt flink wat roest maar zou ze graag opkuisen en in de grondverf zetten.
Heb gemerkt in je resto tip dat je 2 verschillende datums kunt hebben op 1 wiel, wat de reden daarvoor is weet ik niet. de velgen die ik heb verschillen ook van datum.
buiten - binnenkant velg
10/60 - 4/60
7/59 - niet leesbaar (roest)
3/60 - 12/59
5/58 - 5/58
Dus als ik het goed begrijp eerst zandstralen en dan primeren (KTL)?
Heb 4 wielen gekocht waaronder 1 correcte voor mijn coupeetje de 4 andere zou ik verkopen of wisselen.
Aan 2 velgen hangt flink wat roest maar zou ze graag opkuisen en in de grondverf zetten.
Heb gemerkt in je resto tip dat je 2 verschillende datums kunt hebben op 1 wiel, wat de reden daarvoor is weet ik niet. de velgen die ik heb verschillen ook van datum.
buiten - binnenkant velg
10/60 - 4/60
7/59 - niet leesbaar (roest)
3/60 - 12/59
5/58 - 5/58
Dus als ik het goed begrijp eerst zandstralen en dan primeren (KTL)?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: restaureren porsche 356 velgen
Die tweede van links zou ik niet meer vertrouwen 

The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: restaureren porsche 356 velgen
horsepowerjunkie wrote:Die tweede van links zou ik niet meer vertrouwen
Ja, ziet er niet te best uit.
denk toch dat hij er slechter eruit ziet dan hij is.

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- horsepowerjunkie
- Posts: 1613
- Joined: 25 Sep 2010 19:34
- Location: 2165 BHP
- Contact:
Re: restaureren porsche 356 velgen
ik ben benieuwd hoe die velg eruit ziet na het stralen 

The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
- Petwin
- Moderator
- Posts: 1021
- Joined: 21 May 2006 14:14
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: restaureren porsche 356 velgen
Twee verschillende data.. heeft eigenlijk een eenvoudige verklaring. Het hart en de velgband werden afzonderlijk van elkaar gemaakt. Beide werden later samengelast. Het voeden van dit process was niet geheel FIFO (First in first out)
Every Part a Piece of Art
- tbt2
- Posts: 628
- Joined: 04 Jan 2015 21:03
- Contact:
Re: restaureren porsche 356 velgen
Petwin wrote:Twee verschillende data.. heeft eigenlijk een eenvoudige verklaring. Het hart en de velgband werden afzonderlijk van elkaar gemaakt. Beide werden later samengelast. Het voeden van dit process was niet geheel FIFO (First in first out)
Had eigenlijk wel zoiets verwacht van antwoord.
De regel is dat de datum van de velgen voor de productie datum zijn en kunnen verschillende data's hebben onderling de 5 velgen.
Maar dar er 2 verschillende datums op 1 velg konden staan wist ik niet.
Thanks,

Return to “Vraag het de Wijzen”
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests