Benzine pomp revisie
-
Benzine pomp revisie
Hallo allemaal,
Mijn Porsche 356 Bt6 startte niet meer na het een en ander te hebben uitgesloten bleek mijn benzine pomp
( early style ) het begeven te hebben.
Nu heb ik een revisie set gekocht en geïnstalleerd en je raad het al hij start nog steeds niet! Ik de benzine ingang en uitgang losgekoppeld en nu voel ik geen vacuüm ontstaan bij de ingang maar wel bij de uitgang naar de carburateurs toe! Hoe kan dat?
Mvg,
Dennis
Mijn Porsche 356 Bt6 startte niet meer na het een en ander te hebben uitgesloten bleek mijn benzine pomp
( early style ) het begeven te hebben.
Nu heb ik een revisie set gekocht en geïnstalleerd en je raad het al hij start nog steeds niet! Ik de benzine ingang en uitgang losgekoppeld en nu voel ik geen vacuüm ontstaan bij de ingang maar wel bij de uitgang naar de carburateurs toe! Hoe kan dat?
Mvg,
Dennis
- Petwin
- Moderator
-
Re: Benzine pomp revisie
Met de klepjes bedoel je die zeskantige schijfjes? Volgens mij kun je ze maar op 1 manier monteren. Alleen je heb een rubberen kant en een harde kant maar die heb Ik al omgewisseld.
- horsepowerjunkie
Die pompen zijn volgens mij ook niet gemaakt om zelfaanzuigend te werken. Ik heb zelf een handpomp (balg) in de leiding en ik pomp na wat langer stilstaan altijd eerst met de hand de benzine de carburateurs in. Start altijd meteen dan.
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
-
Maar dan blijft het vreemd dat de uitgaande poort juist vacuüm zuigt inlaats van de benzine eruit te pompen!
- horsepowerjunkie
De kans is groot dat de luchtdruk of luchtweerstand niet groot genoeg is om de klep te sluiten (maar met een vloeistof werkt het dan wel)
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.
-
Probleem met de pomp opgelost! Het probleem was dat de inlaatklep niet goed afsloot doordat de behuizing die erbovenop geplaatst wordt schuin was afgesleten.
Met korrel 2000 schuurpapier vlak geschuurd en problem solved. De porsche wil alleen nog niet starten!
Ik denk dat dit komt doordat de pomp teveel druk leverd aangezien ik maar 2 pakkingen gebruikt heb! Hierdoor gaat het mis met de brandstof naalden in de carburateurs denk ik!
Weet iemand hier meer over?
Met korrel 2000 schuurpapier vlak geschuurd en problem solved. De porsche wil alleen nog niet starten!
Ik denk dat dit komt doordat de pomp teveel druk leverd aangezien ik maar 2 pakkingen gebruikt heb! Hierdoor gaat het mis met de brandstof naalden in de carburateurs denk ik!
Weet iemand hier meer over?
- Petwin
- Moderator
Het kon niet veel anders zijn
Heb je helemaal geen flens gemonteerd? Foto?
Druk moet 0,17-0,18 Bar zijn. Meten is weten.
@HPJ, de klepjes sluiten door de veerdruk en worden daarna geholpen door druk en vacuüm. Als je het membraan met de hand beweegt door het stangetje in te drukken vole je wel degelijk een vacuum en lichte druk.
Elke pomp heeft in principe een aanzuigende werking, anders kan hij immers niet werken. Wel is het zo dat als er lucht in de leiding zit, de flow afneemt.

Heb je helemaal geen flens gemonteerd? Foto?
Druk moet 0,17-0,18 Bar zijn. Meten is weten.
@HPJ, de klepjes sluiten door de veerdruk en worden daarna geholpen door druk en vacuüm. Als je het membraan met de hand beweegt door het stangetje in te drukken vole je wel degelijk een vacuum en lichte druk.
Elke pomp heeft in principe een aanzuigende werking, anders kan hij immers niet werken. Wel is het zo dat als er lucht in de leiding zit, de flow afneemt.
Every Part a Piece of Art
- horsepowerjunkie
Petwin wrote:@HPJ, de klepjes sluiten door de veerdruk en worden daarna geholpen door druk en vacuüm. Als je het membraan met de hand beweegt door het stangetje in te drukken vole je wel degelijk een vacuum en lichte druk.
Bedankt voor de info van de klepjes, ik heb zo'n pomp nog nooit open gehad.
Als je echter een centrifigaal water pomp met de zuigslang in het water hangt zal er toch echt weinig gebeuren. Zelfs de handpomp van je overgrootmoeder op het plein in het dorp moest worden "geprimed" met water en die had zelfs nog een terugslagklep.
Als er lucht in de leiding zit zorgt dat idd voor een samendrukbaar buffertje.
- Petwin
- Moderator
Mee eens, maar de benzinepomp is een membraan pomp, ander principe.
- horsepowerjunkie
jij zegt elke pomp , dan denk ik elke verdringer pomp , elke centrifugaal pomp.
Onze motoren zijn ook luchtpompen eigenlijk.

Onze motoren zijn ook luchtpompen eigenlijk.
-
Maar kan het zijn dat door te hoge druk er geen brandstof in de carbs komt? Ik zie namelijk nauwelijks en ruik nauwelijks brandstof terwijl er wel degelijk brandstof naar de carburateurs gaat!
- horsepowerjunkie
dan wordt het volgens mij tijd om de carburateurs schoon te maken
- Petwin
- Moderator
Dennis-Bt6 wrote:Maar kan het zijn dat door te hoge druk er geen brandstof in de carbs komt? Ik zie namelijk nauwelijks en ruik nauwelijks brandstof terwijl er wel degelijk brandstof naar de carburateurs gaat!
Hoe hoog is de druk. Kun je een foto van de pomp met flensen plaatsen?
-
De druk is 1.2 tot 1.5 psi terwijl dit 2.4 tot 3 moet zijn. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Er zitten 2 pakkingen tussen en dit is minimaal oftewel de pomp levert echt te weinig druk.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Return to “Vraag het de Wijzen”